Sv: Föda hemma?
Tack! Du får fram vad jag menar men inte verkar kunna förmedla i skrift.
Jag har precis samma erfarenhet av förlossningsavdelningen, där var personalen underbar!
Här blir det som sagt också hemgång efter 6 timmar om allt går bra.
Jag tror nog, att om man får en syl i vädret när de klampar in, kan be om att få mat värmd och att de kommer med den. Problemet ligger i att personalen inte är lyhörd alls, utan stövlar in och direkt tar över och frågar om amningen, sliter i bebis eller bröst och sen försvinner fortare än en avlöning.
Personalen på nämnda BB är inte kända för att vara särskilt trevliga i sitt bemötande, och många med okomplicerade förlossningar åker hem efter 6 timmar när möjligheten finns.
Min bästa vän födde nyligen sitt andra barn där, och blev tvungen att stanna kvar över natten. Det var långt ifrån fullbelagt, ändå fick hon dela rum med en annan kvinna vars bebis skrek hela natten. Kvinnan talade dessutom ingen svenska och dålig engelska, så kommunikationen mellan min vän och kvinnan, och mellan kvinnan och personalen var bedrövlig. Till slut lyckades min vän förstå att kvinnan inte lyckades amma och att bebisen var hungrig, så de försökte be om ersättning till barnet. Personalen ignorerar totalt denna önskan och fortsätter att tjata om att amma.
Om allt går bra under vår nästa förlossning kommer vi också åka hem efter 6 timmar, förlossningsavdelningen och dess personal är alldeles fantastisk. BB klarar vi oss dock utan.
Tack! Du får fram vad jag menar men inte verkar kunna förmedla i skrift.
Jag har precis samma erfarenhet av förlossningsavdelningen, där var personalen underbar!