klockmalva
Trådstartare
Sv: Föda hemma?
Fast... Jag skrek också- och hade ont. Men det var mitt "val": jag ser inget tragiskt och hemskt i det?
Naken- ja en del gillar att vara nakna?
Utomhus på natten? Pja, sommar och skönt, svalt ute i trädgården? :-)
Sen .. Vackert och vackert... Det är ju vackert att barn kommer till världen men förlossningar i sig är väl inga " skönhetsupplevelser"- med eller utan lustgas...
Och... Springer man omkring har man nog inte så ont ändå va? Jag kunde int ens stå. Inte svälja, inte prata. När det var som värst. Men jag hanterade det och det är inget tragiskt över det. :-)
S
Fast inte är det vackert med en stackars människa som har så ont att hon inte kan vara inomhus, utan springer ut naken mitt i natten och skriker av smärta? Det låter för mig mest sorgligt och hemsit, och av medkänsla kan jag också hoppas på att hon bara behövde ha det så en kort stund, innan de kunde åka
Om man föder utan smärtlindring och det går bra är väl det trevligt, men är man så utom sig av smärta att man springer runt naken utomhus och skriker, så skulle jag nog tycka att lite smärtlindring vore på sin plats, så att man slapp att plågas så. Det är inte vackert när människor plågas.
Fast... Jag skrek också- och hade ont. Men det var mitt "val": jag ser inget tragiskt och hemskt i det?
Naken- ja en del gillar att vara nakna?
Utomhus på natten? Pja, sommar och skönt, svalt ute i trädgården? :-)
Sen .. Vackert och vackert... Det är ju vackert att barn kommer till världen men förlossningar i sig är väl inga " skönhetsupplevelser"- med eller utan lustgas...
Och... Springer man omkring har man nog inte så ont ändå va? Jag kunde int ens stå. Inte svälja, inte prata. När det var som värst. Men jag hanterade det och det är inget tragiskt över det. :-)
S
Senast ändrad: