Foder till chihuahua?

Sv: Foder till chihuahua?

Ger du den rena kycklingen och ren vom? Ger du lever/inälvor utöver det då? :) Lever är ju iallafall viktigt.
 
Sv: Foder till chihuahua?

Det där eviga tjatet om märgbens vara eller icke vara... Ingen av mina hundar har haft tandskador pga märgben, däremot så får dom beröm hos veterinären just för att deras tänder är i så fint skick! Dom äter revben, bogblad, nackar osv. Dessutom så har en hund på 3 kg knappast det tryck i käken för att orsaka skador på tänderna. Staffen lr mallen skulle säkert kunna bita sönder en tand, men dom är försiktiga. Dessutom så lämnar jag aldrig mina hundar obevakade när dom äter ben.
 
Sv: Foder till chihuahua?

Vadå evigt tjat? Många förstår inte hur hårda benen är och hur illa det kan gå. Det är ju onödigt när det finns så många andra bra ben att ge.

Men en liten hund biter ju såklart inte på samma sätt.
 
Sv: Foder till chihuahua?

Ja jag tycker folk måste påpeka det allt som oftast.
Jag tror att man ska ge alla ben, oavsett hårdhet, men sunt förnuft. Självklart kan märgben vara skadligt och slita oerhört på tänderna om man ger flera varje vecka. Mina äter oftast bara upp märgen och senorna på utsidan, sen plockas dom bort för jag tycker det är så jävla jobbigt med märgben som åker i golvet stup i kvarten.
 
Sv: Foder till chihuahua?

Min äter hills urinary tract burkfoder på morgonen för tidigare urinsten, (torrfodret är för stora bitar och hon gillar det inte o tappar vikt) samt fri tillgång på torrfoder för chuhuahua.
Men vet dem som blir tjocka med fri tillgång.
 
Sv: Foder till chihuahua?

Ger du den rena kycklingen och ren vom? Ger du lever/inälvor utöver det då? :) Lever är ju iallafall viktigt.

De får Exklusiven emellanåt (2dgr/vecka) också :) Jag hoppas att det ska räcka :o

Tyvärr är den ena tiken så vansinnigt kräsen att det enda hon äter är kycklingen och vomen, jag blandar ut exklusiven i den andra maten och då går det ner hyfsat. Har faktiskt aldrig testat att ge lever direkt, men det kanske jag ska prova då! :)

Mvh Domino_s
 
Sv: Foder till chihuahua?

Kan också rekommendera Mush vaisto, riktigt bra foder och lätt att portionera! Kilopriset är ju lite dyrare än andra liknande foder, men med en så liten hund går det ju inte åt många bollar per dag heller och man slipper stå och skära i korvar. :)
 
Sv: Foder till chihuahua?

Du kan ju mosa/mixa ihop lever med något gott så brukar det gå ner :)
Kosten bör bestå av ungefär 5% lever. Exklusiven innehåller ju lite lever, vet inte exakt hur mycket men det kanske räcker med den?
 
Sv: Foder till chihuahua?

Du kan ju mosa/mixa ihop lever med något gott så brukar det gå ner :)
Kosten bör bestå av ungefär 5% lever. Exklusiven innehåller ju lite lever, vet inte exakt hur mycket men det kanske räcker med den?

Jag har ingen förpackning hemma nu så jag kan tyvärr inte kolla, men jag tror inte att det står antal % på förpackningen heller (står inget på hemsidan).
Men jag ska testa att köpa hem färsk och ge dem, bra tips om att mixa ner det med annat gottigt. Annars får jag ge det som godisbitar. Är det risk att någon annan får och inte hon så brukar det mesta gå ner utan att hon bryr sej om hur det smakar..:D Det blir ju inte så mycket med 5% till en sån liten hund.

Mvh Domino_s
 
Sv: Foder till chihuahua?

Lever funkar jättebra att torka som godis :)

Det finns aeolja också om lever inte fungerar. Dalmatiner får inte äta lever så vi ger vår sådan olja istället.
 
Sv: Foder till chihuahua?

Lever funkar jättebra att torka som godis :)

Det finns aeolja också om lever inte fungerar. Dalmatiner får inte äta lever så vi ger vår sådan olja istället.

Oh.. det måste jag testa! :)
Okej, då har jag ju lite alternativ. Det är bra med buke, man lär sej alltid något nytt! :D

Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
625
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Unghunden äter Mush. Vi ska åka bort några dagar om ett tag, jag kan inte ha med fryst mat. Jag antar att jag får ta lite tid och fasa...
Svar
14
· Visningar
778
Senast: hundtant
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: JohannaB
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp