Foder till hund med usel aptit och dåliga njurar?

Oj, vad är korrekt innehåll? Vilken veterinärsida? Menar du att alla hundar oavsett arbete behöver exakt samma foder?
Tror personen menar att fodret innehåller det som står på förpackningen.
Har i alla fall sett flera sådana tester och tyvärr är det en hel del foder som inte innehåller det som står på förpackningen, eller där de analytiska beståndsdelarna eller halten av näringsämnena inte alls är det som angivits. Oavsett om fodret anses vara ett ”bra” eller ”dåligt” foder så ska ju konsumenter kunna lita på att det som står på förpackningen också stämmer med det faktiska innehållet.
Exempelvis gäller det foder som utger sig innehålla enbart en proteinkälla som efter DNA-tester visar sig innehålla fler proteinkällor, vilket kan vara väldigt problematiskt om man har en allergisk hund.
 
Korrekt innehåll- Näring. Inte några gifter. Ett bra köp. På veterinär sidan sägs oftasts detsamma.
Vilket foder som är bäst beror på hundens behöv. Tex har Orijen och Doggy inga veterinär foder som hjälper tex njursjuka djur, så deras foder kan vara direkt skadligt för njursjuka djur.
Orijen är ofta ganska energirikt och passar tex då inte så jätte bra till hundar som behöver gå ner i vikt eller lätt går upp i vikt, och många hundägare tycker Doggy är ett billigt skit foder.
 
Vilket foder som är bäst beror på hundens behöv. Tex har Orijen och Doggy inga veterinär foder som hjälper tex njursjuka djur, så deras foder kan vara direkt skadligt för njursjuka djur.
Orijen är ofta ganska energirikt och passar tex då inte så jätte bra till hundar som behöver gå ner i vikt eller lätt går upp i vikt, och många hundägare tycker Doggy är ett billigt skit foder.
Det beror lite på vilken doggy man tar. Vi har haft flera hundar som mått prima på deras dyrare linje (doggy extra aktiv t ex) Doggy grön och röd har jag inte provat nägra längre perioder.
 
Vilka gifter förekommer i andra foder? Och vad är korrekt innehåll?
Hundfoder är gjort på rester av det människor ej kan förtära. Därav har jag som hund/ katt ägare all rätt att ställa krav på hundfider fabrikanter. De är som förstås höga pengar i branchen. Förutom sjuka hundar som ska ha det vi äter/ köper. Flertalet har uppmärksammat farliga gifter som mögel i hundfoder beroende på att ingredienser som majs med mera har förvarats och skötts dåligt. Andra länder som USA och Belgien hände detsamma. Eukanubas foder med fisk fraktades under dåliga förhållanden och flera ton fick kallas tillbaka. Det är inte några ursäkter för detta utom pengar. Mer skrivet om detta ifrån mig här blir det inte. Det är att följa med.
 
Hundfoder är gjort på rester av det människor ej kan förtära. Därav har jag som hund/ katt ägare all rätt att ställa krav på hundfider fabrikanter. De är som förstås höga pengar i branchen. Förutom sjuka hundar som ska ha det vi äter/ köper. Flertalet har uppmärksammat farliga gifter som mögel i hundfoder beroende på att ingredienser som majs med mera har förvarats och skötts dåligt. Andra länder som USA och Belgien hände detsamma. Eukanubas foder med fisk fraktades under dåliga förhållanden och flera ton fick kallas tillbaka. Det är inte några ursäkter för detta utom pengar. Mer skrivet om detta ifrån mig här blir det inte. Det är att följa med.
Snygg argumentationsteknik, hävda något, utan källor, och sen säga att man inte skriver mer.. 🙄
Flertalet har uppmärksammat farliga gifter som mögel i hundfoder beroende på att ingredienser som majs med mera har förvarats och skötts dåligt.
Första ingrediensen i ett vanligt RC foder är ju majs och majsmjöl, och RC var ju ett foder du hävdar är topp tre?
 
Senast ändrad:
Hundfoder är gjort på rester av det människor ej kan förtära. Därav har jag som hund/ katt ägare all rätt att ställa krav på hundfider fabrikanter. De är som förstås höga pengar i branchen. Förutom sjuka hundar som ska ha det vi äter/ köper. Flertalet har uppmärksammat farliga gifter som mögel i hundfoder beroende på att ingredienser som majs med mera har förvarats och skötts dåligt. Andra länder som USA och Belgien hände detsamma. Eukanubas foder med fisk fraktades under dåliga förhållanden och flera ton fick kallas tillbaka. Det är inte några ursäkter för detta utom pengar. Mer skrivet om detta ifrån mig här blir det inte. Det är att följa med.
Fast det där stämmer ju inte helt. Nu plockar du fakta och mixar hej vilt.
Det finns flera foder som är tillverkade på råvaror som absolut skulle tjäna som människoföda. Dessutom blir inte råvarorna giftiga bara sådär.
Sen är flera foder som du har med på listan, bla RR rena skräpet för dyra pengar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Imorron får jag hem en 3 årig papillon/tibetansk spanielblandning som fodrats med Doggy prima (tror jag den heter den gröna påsen). Han...
Svar
11
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp