Foder valp/vuxen hund?

arabia

Trådstartare
Imorron får jag hem en 3 årig papillon/tibetansk spanielblandning som fodrats med Doggy prima (tror jag den heter den gröna påsen). Han är något tunn, dock inte mager men kan nog gå upp lite. Jag har redan sedan innan en chihuahua blandis valp på 4 månader som äter RC valpfoder för småhundar blandat med lite pro plan (äter inte enbart det ena eller andra, detta är en blandning hon fått hos uppfödaren o äter bra av).
Nu undrar jag om det finns nått foder jag kan ge bägge hundarna, kan 3 åringen äta valpfodret? Vill inte joxa med massa olika foder o valpen behöver ju sin bäbismat ett tag till.

Hur skulle ni göra? Det enklaste är ju om bägge äter samma då jag har mat framme jämt, bäbis äter nån kula då o då, mest på kvällen o jag vet att den nya oxå har fritt på foder idag.
Han ska dessutom kastreras inom en snar framtid men inte de närmsta veckorna precis.

Hjälp mig spåna tack!
 
Sv: Foder valp/vuxen hund?

Färskfoder i all ära, men jag vill ha nått som är enkelt att ha med sig när man är iväg på olika hästevenemang o man blir borta nån dag.
 
Sv: Foder valp/vuxen hund?

Men färskfoder finns även det i valp o vuxen hund, det innebär 2 olika foder i slutändan ändå. min valp väger 1,5kg knappt o det innebär ca 30g foder/dag o en korv på 500g skulle inte vara särskillt färskt efter några dagar.
 
Sv: Foder valp/vuxen hund?

Vi sågar de frysta 1kgs korvarna i portionsbitar till vår lilla hund.
Om jag inte minns fel har vissa tillverkare foder som passar både valp o vuxen.
 
Sv: Foder valp/vuxen hund?

det jag sett här är valp o vuxenfoder, så jo jag har kollat runt på det alternativet oxå
 
Sv: Foder valp/vuxen hund?

Bravo har fodret i burgare. Jättesmidigt! Bravo vilt ska passa till valp har jag hört.

Jag har fö VoH tinad i 5 dagar. Går hur bra som helst!
 
Sv: Foder valp/vuxen hund?

det är VoH vi har tillgång till här, en korv utav det skulle räcka ung. 14dagar till min lilla, o jag ska villigt erkänna att det blir inte smidigt att såga itu de djupfrysta korvarna med mina reumatiska händer (har vissa dagar problem med att skära upp en vanlig limpa). Alla mina tidigare hundar har levt på torrfoder o det har funkat fint.
Nu ville jag ha tips o råd om det finns nått foder jag kan fodra både valp o vuxen hund med för att slippa ha massa olika sorter.

Men eftersom jag inte kan erbjuda mina hundar färskfoder är jag nog en dålig hundägare o bör nog inte ha några alls

Fortsätter nog o ge dom det foder de är vana vid
 
Sv: Foder valp/vuxen hund?

Det är väl ingen som sagt att du är en dålig hundägare?

För övrigt är det enda som skiljer voh valpfoder från deras övriga foder något högre proteinhalt och lägre fetthalt. Min vuxna hund får valpfodret.

Nåväl, småhundar är inte så känsliga som storvuxna så du kan säkert ge ett vuxenfoder till din valp! Olivers ska vara bra har jag hört!
 
Sv: Foder valp/vuxen hund?

Vill ge valpen valpfoder o frågan var ju om den vuxna hunden kunde käka valpfoder för att slippa flera olika sorter
 

Liknande trådar

Hundhälsa För ca en vecka sedan fick jag hem en chihuahua korsningsvalp, Pyret,hon är 11v gammal. När jag hämtade hem henne fick jag med ett sk...
Svar
14
· Visningar
2 183
Senast: arabia
·
P
Övr. Hund Ikväll ska jag och min sambo åka och hämmta våran valp som vi beställde för 3 veckor sedan. Det ska verkligen bli jätte kul.... :)...
Svar
13
· Visningar
1 407
Senast: Phocahontas
·
F
Hundhälsa Mina två herrar är titt som tätt matvägrare trotts mkt aktiv stimulans, både mentalt och fysiskt. Jag har provat de mästa, trotts att...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Flamsan
·
F
Övr. Hund Yttligare en fodertråd. Min hund, en JR hane på ca 1 år ratar Precept Endurance, RC 4800, RC Mini Valp, men äter med god aptit Doggy...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: Pigan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp