Från Precept Endurance till Doggy valp.

F

Flamsan

Yttligare en fodertråd.

Min hund, en JR hane på ca 1 år ratar Precept Endurance, RC 4800, RC Mini Valp, men äter med god aptit Doggy valp. :cry::cry::cry:

Känns verkligen som jag måste byta ner mej, och för att få upp energin så ger jag olja. Jag har hört så mkt negativt om Doggy, men inga bieffekter har visat sej på min hund, dock bara ätit de några dagar, men vad gör man när hunden inte äter ett dyrt fint foder??
Jag måste ju proppa i min lilla hund massor av doggy för att han ska få i sej de han behöver, men han äter med god aptit, dock bara 3 dl/dag.

Era erfarenheter av Doggy?? Förstår ju att de varierar från hund till hund oxå.

Och om min hund får hudproblem el dyl, så byter jag foder direkt, men till vad?? Ska vara: små bitar, hög fett och protein kvot pga hög daglig aktivitet, och smakligt så klart.
:bow::bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Från Precept Endurance till Doggy valp.

Doggy högenergisorter är bra i alla fall.

Priset på ett hundfoder är ju skit samma, så länge hunden mår bra på det foder den äter :cool:
 
Sv: Från Precept Endurance till Doggy valp.

Gillar hunden bättre ett foder med vete i ( som Doggy har) och du kännr att du "byter ner" dig...kanske prova Magnussons Meat & Bisquit.
Inget större fel på Doggy, förutom deras kemiska konserveringsmedel men många hundar fungerar kanon på Doggyfoder.

Själv ger jag Magnussons Meat & Bisguit till ena hunden och det är nog det bästa foder jag provat under åren...sedan får folk säga vad dom vill angående vete. Hunden har aldrig varit så fin som med detta foder och detta trots att det inte var något fel innan :p
 
Sv: Från Precept Endurance till Doggy valp.

Yttligare en fodertråd.


Era erfarenheter av Doggy?? Förstår ju att de varierar från hund till hund oxå.

Jag har bara dåliga erfarenheter av Doggy. Min hund fick det hos uppfödaren och veterinären tror att detta foder är en av orsakerna till hans magsjukdom som han har idag. Ingen veterinär jag pratat med har haft något bra att säga om detta foder. Men det är väl olika från hund till hund
 
Sv: Från Precept Endurance till Doggy valp.

Jag har bara dåliga erfarenheter av Doggy. Min hund fick det hos uppfödaren och veterinären tror att detta foder är en av orsakerna till hans magsjukdom som han har idag. Ingen veterinär jag pratat med har haft något bra att säga om detta foder. Men det är väl olika från hund till hund
Och där skulle jag MYCKET gärna vilja se fakta för vad veterinären sagt.

Svensk forskning säger som Gnist - kvaliteten i fodret sitter INTE i priset. Det många dyra foder innehåller är en massa - oftast onödiga - tillsatser och att de gör enormt mycket mer reklam för sina produkter.

Sedan - vet ni som klagar på Doggy att de faktiskt är de som är marknadsledande i Sverige. De tillverkar också t ex Robur som köps i specialaffärerna....

Ge du med gott samvete det hunden äter. Mår hunden bra så är det inga problem. Jag ger hellre mer av ett billigare foder och har en hund som är mätt och mår bra
 
Sv: Från Precept Endurance till Doggy valp.

Och där skulle jag MYCKET gärna vilja se fakta för vad veterinären sagt.

Svensk forskning säger som Gnist - kvaliteten i fodret sitter INTE i priset. Det många dyra foder innehåller är en massa - oftast onödiga - tillsatser och att de gör enormt mycket mer reklam för sina produkter.

Sedan - vet ni som klagar på Doggy att de faktiskt är de som är marknadsledande i Sverige. De tillverkar också t ex Robur som köps i specialaffärerna....

Ge du med gott samvete det hunden äter. Mår hunden bra så är det inga problem. Jag ger hellre mer av ett billigare foder och har en hund som är mätt och mår bra


Fakta i vilken form ¨då? Det var ett muntligt utlåtande. Jag har INTE sagt något om billigt eller dyrt foder. Jag svarade bara på vad jag och veterinärer jag pratat med haft för uppfattning och erfarenheter av Doggy. Jag har faktiskt inte träffat på någon som varit nöjd med detta foder. Sen att det säljer mycket, ja visst gör det de. Det finns MÅNGA skitfoder som säljer mycket trots att det är dåligt. Men så länge hunden mår bra så är det huvudsaken och min mådde INTE bra på doggy
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Från Precept Endurance till Doggy valp.

Fast doggy är inget skitfoder. Vet många som ger det till sina arbetshundar och de fungerar utmärkt och mår toppen på doggy.

Iofs så ger de då antingen högenergi blå eller svart säck. Har även gett det själv till mina och hundarna mådde hur bra som helst och presterade väldigt bra på det fodret.

Otroligt klantig vet. som kläcker ur sig sådana kommentarer :crazy:
 
Sv: Från Precept Endurance till Doggy valp.

och det jag påtalade tidigare - doggy är ett företag som tillverkar MÅNGA olika foder såsom Doggy (av olika slag) Revir som säljs hos lantmännen, Robur (av olika slag) och sannolikt några märken till.

Tack för att du hjälper till och svarar Gnist då jag inte alltid ser att det kommmit nya svar!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund har åkt på rejäl gastrit. Hon har tidigare visat små tecken på kronisk gastrit (rapningar ibland, kräsen osv) men det har...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Nevermind
·
Hundhälsa Vi hämtade hem en 8-veckorsvalp i tisdags som har ätit dåligt sedan han kom hem, UA på veterinärbesiktningen och avmaskad innan...
Svar
10
· Visningar
1 632
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 439
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 483
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp