Min labrador åt först magnusson , Men fick ingen fin päls av det , mjällade en massa på grund av att det var för lite fett i det ,
Nu har vi lone star , Kostar runt 400kr per 10kg säck eller något sånt , har inte koll på det :smirk:
men funkar jätte bra och luktar inget heller ,
Fast måste dock ligga i blöt en hel timme :(
Men hunden trivs det är huvudsaken :D
 

Japp, det är min lilla fröken det. :o Nämde jag att hon äter 12-14 dl Mera Dog Energy :angel:

Hon är svår att hålla i hull, hade gärna sett att hon vägde något kilo mer. Men det intresserar inte damen.

Fodret kostar runt 495:- men man har tur och köper det för inköpspris. :banana:
 
Alla djuraffärer i min stad tar 375:- för 15kg Lone Star Premium Adult, något mer för Magnum men inte så stor skillnad. Lät dyrt 400:- för 10 kg...
 
Ger Royal Canin Medium Puppy, 439:-/15 kg och Nutra Nuggets till gammelSchäfern, 415:-/15 kg. Ger fri tillgång utav det.

Har hört talas om ett foder som heter Propac (har jag för mig att det hette) som tydligen ska vara rätt bra sägs det, men jag vet inte så mycket om det fodret än, håller på att kolla upp det, men en 7.5 kg säck kostar ialla fall 100 kr - jätteblligt!
 
Lone star ska kosta precis så mycket som du säger Ishtar,samma pris ska det vara över hela landet och det finns inte i 10 kg heller ;-)

Jag har ANF Performance till mina hundar, kommer aldrig att byta bort det, aldrig att jag börjar ge mina hundar ett foder som innehåller konserveringsämnen igen.
 
375:- sen får man klippkort också. Så det blir... 341:- per säck! Ännu billigare med uppfödare och pallrabatt. Blir 25 + 10% då om jag inte minns fel... Fan jag skall nog skaffa kennelnamn...
 
Ringde min butik och kollade.
Lone Star kostar 405 kronor där jag handlar.
För 15 kg.
Jag tyckte iofs det var ganska billigt.
 
375 på alla ställen. Handlar jag det privat får jag det för 350:-, men får då inte 11:e säcken gratis, så det blir dyrare i längden :D
 
Men det är ju inte 375 på alla ställen om jag får betala 405 :mad: Fusk fusk
Fast 20 kr är ju inte såå mkt och jag gillar verkligen fodret.
 
Mina äter Croc, från Royal Canin.
Jag köper 20 kg säck, med uppfödarrabatten (handlar såklart på mamsens kort... ;)) så kostar det ungefär 320:- om jag inte minns fel. Det går åt ungefär en säck/månad.
Tjocka terven äter 6 dl om dagen och schäfern 10-12 dl.
Tycker att det är ett bra foder! De är bra i magen, fina i pälsen och äter det med god aptit!
 
Det måste rapporteras, butiker får faktiskt inte sälja fodret för annat pris, tror mig jag vet, de håller en jäkla koll på oss vad vi tar för pris på fodret vi säljer. Och det tycker jag är väldigt bra!!!

/Ida
Idaz Hund & Katt
 
Skulle ju inte varit svar på Tippan utan på Money... men det förstod ni väl ;-) :banana:
 
Jag ger min dobermann doggy blå förpackning. Kostar 200 kr för en säck har jag för mig. Han väger 55 kg. Enligt hans förra ägare(har precis köpt honom) så ska han äta två liter om dagen. Men jag tycker det verkar mycket då han aldrig äter upp allt. Har bara haft honom i en vecka så månadskostnaden har jag inte räknat ut än :)

/Maria
 
Jag har efter många år med hemska hundfoder äntligen hittat rätt till mina boxrar :bow:
Jag åker till slakthuset och handlar mat! 10 kr/kg hackat kött (rått o färskt) och så beställer jag från leverantör hela frysta kycklinghalsar. Mina hundar får 700 gr kött/dag och 150gr kycklinghalsar/dag och rivna råa grönsaker och lite laxolja. Nu mår alla toppen, deras pälsar glänser och hullet är kanon! yngsta tiken är nu tio mdr. och har aldrig ätit annat än rå-maten! Vi motionerar iaf ca tre timmar/dag, tävlar lydnad och går på utställning. Självklart är de med i stallet oxå o busar...
Jag kan verkligen rekomendera detta! Dessutom så tar kroppen upp det mesta av maten så mängden "hm hm" i de där små svarta påsarna har minskat avsevärt, vilket ju absolut inte gör något!!
 
Jag har testat med färskfoder som blir lite åt det håller. Visst minskade avföringen, men eftersom att fodermängden in också blev så liten så blev de aldrig mätta mina hundar. Den äldre hunden får faktiskt ett riktigt "skitfoder" för att hon skall kunna äta 4+4 dl per dag och känna sig mätt. Det funkar bra och många påpekar spontant att hon har väldigt fin päls och så. Så det är så olika vad som passar! Den yngre hunden kan absolut inte äta det fodret och inte min äldre hund heller om det varit för tre år sedan...
 
Vi hittade ett foder som heter Carrier i samma affär där vi köper foder till hästarna.
Det kostade 220:- för 20 kr tror jag det var, en gul sort.
Våran grabb får ca 10 dl om dagen av det och det funkar bra även om det inte är science hill eller nåt annat superfoder.
 
Lone Star verkar vara intressant :d . inte så dyrt heller. ngn som kan kolla upp hur många g en hund på ca 40 kg resp 30 kg ska ha? (så att jag kan räkna ut månadskostnaden :smirk: )
 

Liknande trådar

Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 389
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
478
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
483
· Visningar
12 212
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
814
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp