Det är jättesvårt att säga utan att veta vad det är för hundar. Men jag kan tänka mig att en säck räcker 4-6 veckor per hund. Men det är som sagt jättesvårt att säga...
 
står det inte ngn tabell på påsen? det brukar det göra. vet du om det finns nån variant för stora hundar av det fodret? jag tror dom ska ha det.
 
Jag tycker att det är förkastligt att titta på en tabell, men skall titta på hundens hull.
 
jo visst, men för det mesta stämmer det någotsånär. det kan vara bra att börja där och den justera efter behov. egentligen väger jag aldrig deras foder, de får i dl. men jag vill nog inte ge samma dl mängd av ett energirikare eller mer lättillgängligt foder. därför var planen att väga först, mäta sen. ursäkta om jag är lite luddig, har jobbat natt och försöker varva ner här :smirk:
 
Utifrån de 8 hundar jag vet som äter det fodret och som väger mellan 25 och 40 kilo så räcker en säck ca 4-7 veckor. Tyvärr kan jag inte get nått bättre svar än så.
 
ojsan... :o hade visst skrivit lite fel... 480:-/säck kostar det, inte 580 kr. inte konstigt att alla tyckte det var dyrt. hehe :crazy:
 
Ingen som har testat Oliver's det ger jag min hund och hon älskar det. Man behöver inte ge henne så mycket heller för att få en dags portion så det blir billigare i längden... och sen jag började med det så har hon blivit riktigt fin i pälsen och där e inga biprudokter skulle aldrig kunna ge min hund sånt s**t. Föresten har en Amstaff. kostar 489 för 15Kg
 
Sv: foder

min hund får Doggy Junior en säck tror jag kostar 153kr ochför mig går de åt ca 2 säckar i mån - säcken innehåller 10 kg.

jag har en amstaff/pitbull korsning som får 3 promenader om dagen på sammanlagt 3 timmar ( ca ) och sen bus och lek på tomten givetvis:bump:
Han är 1 år fin i päls avföring hull m.m. För oss funkar doggy kanon
 
Sv: foder

Orijen Adult.. minns inte exat hur mycket det är i en säck men runt 11 kg... betalar ca 600:- räcker väl i 2-3 veckor vet inte ännu.. Förut åt han färskfoder som var betydligt dyrare.. det gick åt 320:- var 10 dag..
 
Sv: foder

Min jaktlabbetik får Royal Canin Medium Adult, och det funkar klockrent. Hon får ofta beröm för sin fullkomligt KOLSVARTA, blänkande päls. Hon äter ca 6 dl om dagen, annars blir hon för rund :crazy: och säcken på 15 kg kostar ca 400 kr.
Men jag får rabatt, så jag betalar betydligt mindre... :angel:

Har tidigare gett Purina Pro Plan, vilket jag också var väldigt nöjd med.
 
Sv: foder

Här är det RC Maxi junior, och av det skulle jag vilja få i henne iallafall 10 dl per dag, men det är inte varje dag det passar säger fröken.

Hon äter också Bravo + färskfoder, men det får hon inte just nu eftersom det blir förstört när hon matvägrar. Torrisarna kan man ju iallafall servera nästa gång istället.
 
Sv: foder

Min hund får 1st Class Adult Large breed för hundar med känslig mage. 480 kr / 15 kg säck, med viss rabatt så säg 450kr.
Han äter 1l (750gram) om dagen.
 
Sv: foder

ha ha - det var ju lite skillnad, det :)

Våra 2 vildar äter Halla Standard 22/12. De har fri tillgång och det går ca 1½ säck/månad. Då är det en liten schäfertik, 7 år samt en springerspaniel-hane på 3 år. Båda väger ca 25 kg och är i bra hull och kondition. Fodret kostar för de vi säljer till 325 kr/säck á 15 kg. Vi handlar ju till inköpspris eftersom vi är återförsäljare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 386
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
476
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
483
· Visningar
12 179
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
808
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp