Foderhäck för utomhusbruk???

lady_vip

Trådstartare
Var hittar jag en billig och bra foderhäck som jag tänkte lägga småbalar i?? Det är endast till tre hästar, så de flesta jag hittar är jättestora och för rundbalar...

Jag ska alltså ha den i hagen, gärna med nån form av tak.

//E

Sv: Foderhäck för utomhusbruk???

Bygg en egen! Vi bygger en nu från egen design.
Det är två lastpallar bredvidvarandra, ihopspikade. Sedan har vi byggt så den har två väggar = lite vindskydd! Så nu ska vi sätta på tak också. Kan fota när den är klar om det fortfarande är aktuellt då, men det är superenkelt och liten materialkostnad.

Vi använder vanliga lastpallar med pallkragar.
Det blir ju inget tak förstås, men vi lägger ut till varje måltid så det behövs inte här.

fast det bir ju lite litet, tänkte lägga ut iaf en 3-4 balar samtidigt.

Tack för alla svar, ska kolla upp det med pallar!!

//E

Hej Chili

vore jättebra om du kan fota din foderhäck. Grunnar på hur jag ska göra. Har fyra hästar i hagen och vill kunna lägga ut åtminstone 4 balar samtidigt.

Har fått tag på begagnade pallburar som man sätter på en vanlig pall, har tagit bort en del av gallret så att dom kommer åt, dessutom kommer dom åt att dra ut hö ur rutorna. Satt ett litet tak, dom är ju rätt höga så det är ingen risk för skador, sen kan man ju sätta skydd på sidorna, men tycker det är bra med öppet då det blir luftigt för höet. Minnemalt med spill och ingen hästtoalett i maten.

http://w4.easytrade.net/images/image.php?id=1389803

Vi konstaterade att det lättaste var att snickra själv för då fick vi den precis som vi ville ha.
Vi har även en till med rör som används när vi ställer ut rundbal.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 237
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
55
· Visningar
1 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka