foderhäck till rundbal

Sv: foderhäck till rundbal

Den här har min pappa byggt till våra hästar den funkar jätte bra fast jag har inga bra tips...tyvärr

hboden.jpg
 
Sv: foderhäck till rundbal

Litegrann..... men MYCKET mindre än tidigare.
När våra hästar kommer ut på morgonen brukar dom faktiskt ge sig på höet som ligger utanför foderhäcken :)

/Mike
 
Sv: foderhäck till rundbal

tack för alla svar.:bow:

jag ska bygga upp kanter på pallkragarna och "skiter" i att ställa ut rundbal... småbalar är ju det bästa :p

pallkragar hade ju varit enklast, men det får jag inte tag på.
 
Sv: foderhäck till rundbal

Hej!

Kolla med närliggande transportföretag om du inte kan få köpa några :)

/Mike
 
Sv: foderhäck till rundbal

Går att köpa på t ex Granngården, men också hos vissa plantskolor och liknade. Man gör nämligen ofta rabatter och planteringar i just pallkragar.
 
Sv: foderhäck till rundbal

Går att köpa på t ex Granngården, men också hos vissa plantskolor och liknade. Man gör nämligen ofta rabatter och planteringar i just pallkragar.

aha! :idea:

jag ska fråga på granngåden nästa gång.
TACK :bow:
 
Sv: foderhäck till rundbal

dum som jag är så tänkte jag inte på att vi hade gragar på jobbet :rofl:
eftersom jobbet ska läggas ner så blir det mycket sånt som "blir över"

Nu har jag en pall med kragar :p

kom på en annan sak som man kan göra.
OM jag vill ha rundbal, så är det ju bara att lossa kragarna i ett gångjärn och skarva ihop dom till större gragar och ställa som en rund kant :idea:
 
Sv: foderhäck till rundbal

dum som jag är så tänkte jag inte på att vi hade gragar på jobbet :rofl:
eftersom jobbet ska läggas ner så blir det mycket sånt som "blir över"

Nu har jag en pall med kragar :p

kom på en annan sak som man kan göra.
OM jag vill ha rundbal, så är det ju bara att lossa kragarna i ett gångjärn och skarva ihop dom till större gragar och ställa som en rund kant :idea:


Usch va smart du är!:smirk: KRAAM:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 219
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp