Bukefalos 28 år!

Födda 2013 del 4

Jisses vilken fantastisk galopp din häst har @Equilina!:love: Eskil har också börjat visa framhovarna nu och häromdagen var han iväg till gräsbana och hoppade en hel bana på okänt ställe! Såååå duktig liten bäbis!

Vilka språng! :love:

Jag vet :love: Har redan ångest över att jag ska fördärva den. Han har så himla lätt för att sätta sig redan och kan reglera både framåt och bakåt med pyttehjälper.
 
Vilka språng! :love:

Jag vet :love: Har redan ångest över att jag ska fördärva den. Han har så himla lätt för att sätta sig redan och kan reglera både framåt och bakåt med pyttehjälper.
Tack! Han hoppar enormt mycket bättre än jag trodde på så kort tid.

Äsch inte då, du är ju jätteduktig så den risken är väldigt liten! Har ju sett de andra du tagit fram, fina hästar allihop som du förvaltat väl.
 
Jag ska väl också ge mig ut bland lite "hinder" i höst, men det blir på en helt annan nivå än vad ni andra presterar. :)
Vi fortsätter med att hålla igång. Den här veckan har jag ridit på ridbanan 2 ggr ca 15 min och 2 ggr i skogen med sällskap. Han är rätt irriterad på insekter och har mer fokus på dom än på att jag sitter på och att det är väldigt kuperad terräng. :o
 
P&j-debut igår :)
Satt upp strax innan första höjden började, då var det 11 hästar före oss och två höjningar. Det var aaaaalldrles för tidigt för jäklar vilken tid 11 hästar kan ta O_o Vi skrittade och skrittade och skrittade, och trots att jag inte galopperade förrän vi fick komma in på framhoppningen så hann nästan all bensin ta slut :down:
Han uppförde sig ändå väldigt väl, han har nog aldrig sett så många hästar totalt i hela sitt liv och hade mycket att hålla reda på i början men kunde ändå slappna av och kommunicera. Största problemet inne på banan var vattenpölarna (dammarna) vid hinder 1 och 2. Min (odränerade) bana dränerar så bra att vi väldigt har sällan pölar hemma, så där har vi en liten utmaning. Vi åker tillbaka på lördag om vädret inte är alltför jävligt och debuterar på riktigt :)

Film från hinder 2:
https://instagram.com/p/BXBfjV8hmCM/
 
P&j-debut igår :)
Satt upp strax innan första höjden började, då var det 11 hästar före oss och två höjningar. Det var aaaaalldrles för tidigt för jäklar vilken tid 11 hästar kan ta O_o Vi skrittade och skrittade och skrittade, och trots att jag inte galopperade förrän vi fick komma in på framhoppningen så hann nästan all bensin ta slut :down:
Han uppförde sig ändå väldigt väl, han har nog aldrig sett så många hästar totalt i hela sitt liv och hade mycket att hålla reda på i början men kunde ändå slappna av och kommunicera. Största problemet inne på banan var vattenpölarna (dammarna) vid hinder 1 och 2. Min (odränerade) bana dränerar så bra att vi väldigt har sällan pölar hemma, så där har vi en liten utmaning. Vi åker tillbaka på lördag om vädret inte är alltför jävligt och debuterar på riktigt :)

Film från hinder 2:
https://instagram.com/p/BXBfjV8hmCM/
Duktig han är!!
 
P&j-debut igår :)
Satt upp strax innan första höjden började, då var det 11 hästar före oss och två höjningar. Det var aaaaalldrles för tidigt för jäklar vilken tid 11 hästar kan ta O_o Vi skrittade och skrittade och skrittade, och trots att jag inte galopperade förrän vi fick komma in på framhoppningen så hann nästan all bensin ta slut :down:
Han uppförde sig ändå väldigt väl, han har nog aldrig sett så många hästar totalt i hela sitt liv och hade mycket att hålla reda på i början men kunde ändå slappna av och kommunicera. Största problemet inne på banan var vattenpölarna (dammarna) vid hinder 1 och 2. Min (odränerade) bana dränerar så bra att vi väldigt har sällan pölar hemma, så där har vi en liten utmaning. Vi åker tillbaka på lördag om vädret inte är alltför jävligt och debuterar på riktigt :)

Film från hinder 2:
https://instagram.com/p/BXBfjV8hmCM/
Vad fina ni är, och du cool och stabil. Önskar jag red runt så där på en hoppbana, men skyller på att jag är för gammal. :)
 
För oss går det framåt. O är tömkörd 2 ggr denna vecka och 2 korta pass med skritt ute och sedna 10 min på ridbanan. Han är SÅ irriterad på insekterna fast vi rider vid 6.30 tiden. Jag är iofs nöjd bara det att jag rider honom själv, men han är otroligt bussig och verkar ha god ridbarhet.
 
Vad fina ni är, och du cool och stabil. Önskar jag red runt så där på en hoppbana, men skyller på att jag är för gammal. :)

Fick kommentar av en bekant som är runt 10 år äldre än jag (jag är 30) för någon vecka sedan om att jag var så modig när jag tränade terräng. Tydligen ska man bli rädd när man blir äldre, får barn eller skadat sig :confused::D
Jag hoppar ju högre med hans storebror så detta är knappt uppvärmningshöjd :p
 
Fick kommentar av en bekant som är runt 10 år äldre än jag (jag är 30) för någon vecka sedan om att jag var så modig när jag tränade terräng. Tydligen ska man bli rädd när man blir äldre, får barn eller skadat sig :confused::D
Jag hoppar ju högre med hans storebror så detta är knappt uppvärmningshöjd :p
Det stämmer tyvärr..:D Jag har både barn, tävlat fälttävlan på msv nivå, (på den tiden hette det msv) och hoppat 140 cm, ridit in unghästar osv osv. (Jag är så gammal att jag tävlat ponny på kandar i LB.) Men i höst lovar jag att visa en film på mig när jag hoppar O några hinder hemma på banan. :nailbiting:
 
Flott språng på TUF-TUF hindret @Novali01 :up:
Söt och väldigt uppmärksam @Equilina

Ang Elmia tycker jag det är ganska lite anmälningar till de kvalklasserna? Bara 6 st på den här i Skåne nästa helg, dock ingen efteranmälningsavgift så kan ju vara att folk väntar till sista dagen. Gissar att det blir fler på de som ligger lite senare, många kanske har vila nu?
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 927
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 426
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 437
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 346
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp