Födda 2022

Men oj, jag har ju glömt att spamma ner tråden med bilder från betessläppet! Here we go: 😎

352157661_1199567998106823_2112437829250999211_n.jpg


351417529_582403917338536_7840585447041319358_n.jpg


351481045_942011580370600_2737093016658109226_n.jpg


351337376_2471946396305670_1059158693100820435_n.jpg


Visa bifogad fil 120969

351307441_204158095863837_7979081295601569220_n.jpg


Det var ett alldeles fantastiskt ställe som han ska gå på - 240 mål (24 ha) ravinlandskap, men branta gräsbackar, naturliga vattendrag och massa träddungar som de kan hitta skugga under. De är totalt 22 hingstar på 1 och 2 år, av alla möjliga raser. Sjukt kul at se hur de interagerade, och min fina kille är otroligt social och lekfull.
Han fick dessutom stor guldstjärna för sitt uppförande på resan - han traskade snällt in på ny transport ila bara 10 min lasting, blev lite orolig när inte kompisen var med, men lugnade sig direkt vi började köra, och stod och åt hö det mesta av resan + nästan 20 min efter att vi kommit fram medan vi väntade på att lasta ur. :love:

Nu blir det kondis och styrketräning för honom hela sommaren i de branta backarna (på eget bevåg, i fall någon undrar!), så jag ränkar med att få hem en riktig muskelknutte om 3 månader!
Wow vilken hage!!
 
Wow vilken hage!!
Lite annat än vårat betessläpp! Vi släppte först särbons ettåriga nordsvensk och sen min Bob. De ställde sig och betade i varsin sida av hagen, efter att jag ledde fram Bob så de fick de varandra så sprang de ett halvt varv och sen ställde de sig och betade igen i varsitt hörn... Men ett par timmar senare hade de hittat varandra, de gick även ihop ifjol som föl. Sedan släpptes även en tvåårig ardenner in dagen efter så nu är de tre stycken som hänger ihop, inget bråk alls än. Inte så stort hingstbete men skönt att ha honom hemmavid. Han var givetvis en stjärna att lasta och köra den 1.5 kilometern han åkte!
 

Bifogade filer

  • IMG_20230608_165233.jpg
    IMG_20230608_165233.jpg
    454,1 KB · Visningar: 73
Och vår madame sattes i vagn imorse med bravur. Hon har skött sin tömkörning väldigt bra hela tiden så nu lite intensiv träning med vagn och sen där i mellan är hon med sina kompisar på betet 😊 Hon är väldigt skötsam men ingen häst du gosar med direkt, hon gillar inte riktigt sådant 😅 Fast det har hon aldrig gjort så det är nog lite hennes personlighet.
Screenshot_2023-06-13-22-57-56-467-edit_com.instagram.android.jpg
 
Varit på äventyr med min plutt idag. Måste mäta henne i vecka för hon är så liten 🙈man jag hoppas hon ska bli ponny så 🤣 snäll att lasta, leda och greja med. Mina fina tjej❤️
Har hjälpt min veterinär lite på seminstationen i veckan, och hon har en ettåring jag hälsade på. Känns ju gigantisk 😅
Bilden här är inte rättvis för det lutar, men det såg så himla kul ut 🤓 nån granne har tydligen pratat om ”mamman och fölet” 😂

8977FD85-5BE7-4DF9-85A8-F9843EA956CB.jpeg
 
Varit på äventyr med min plutt idag. Måste mäta henne i vecka för hon är så liten 🙈man jag hoppas hon ska bli ponny så 🤣 snäll att lasta, leda och greja med. Mina fina tjej❤️
Har hjälpt min veterinär lite på seminstationen i veckan, och hon har en ettåring jag hälsade på. Känns ju gigantisk 😅
Bilden här är inte rättvis för det lutar, men det såg så himla kul ut 🤓 nån granne har tydligen pratat om ”mamman och fölet” 😂

Visa bifogad fil 121835

Menar du den mörka är ettåringen? Den ser gigantisk ut 😅
 
Vart skickar ni era på inkörning? Skall ni träna henne själva sen eller vad är tanken?😃
Spännande!
Ella är till salu faktiskt. Vi betäcker om Mamma mu i år och tvååringen kan vi inte sälja av olika anledningar så 😊 Och tror Ella blir mest lättsåld, dels pga av hennes pappa och sen för att det är en mycket snygg häst. Hon ska röntgas först så vi ser att hon är UA bara.

Ella spenderar sin sommar nere hos Göstasson Stable. Det körde in syrran förra året och vi är super nöjda med deras jobb. Plus att det får gå ute dygnet runt även till vintern i stora flockar med jämnåriga kompisar 😊
 
Ella är till salu faktiskt. Vi betäcker om Mamma mu i år och tvååringen kan vi inte sälja av olika anledningar så 😊 Och tror Ella blir mest lättsåld, dels pga av hennes pappa och sen för att det är en mycket snygg häst. Hon ska röntgas först så vi ser att hon är UA bara.

Ella spenderar sin sommar nere hos Göstasson Stable. Det körde in syrran förra året och vi är super nöjda med deras jobb. Plus att det får gå ute dygnet runt även till vintern i stora flockar med jämnåriga kompisar 😊
Spännande! Ja säkert mest lättsåld av de två, utstrålning👌.

Vad betäcker ni med?

Härligt, sådär man ska ha det när man är unghäst innan allvaret börjar på riktigt❤️
 
Senast ändrad:
Varit på äventyr med min plutt idag. Måste mäta henne i vecka för hon är så liten 🙈man jag hoppas hon ska bli ponny så 🤣 snäll att lasta, leda och greja med. Mina fina tjej❤️
Har hjälpt min veterinär lite på seminstationen i veckan, och hon har en ettåring jag hälsade på. Känns ju gigantisk 😅
Bilden här är inte rättvis för det lutar, men det såg så himla kul ut 🤓 nån granne har tydligen pratat om ”mamman och fölet” 😂

Visa bifogad fil 121835
Så härligt ljust brun hon blir lilla räven! 😍
 
Hälsade på Nopreza på betet igår. Skönt att se att de är så snälla mot varandra. Står alltid i en klunga och sen drar de iväg och rejsar i grupp innan de står och hänger igen. 😃
Ska bli spännande och se hur mycket hon växt när hon kommer hem igen.
20230624_171934.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Dalarna har dömts för djurplågeri. Sommaren 2022 gjorde länsstyrelsen en oanmäld kontroll på grund av att hennes häst...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: Blyger
·
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Julkalendern från 2022 får en uppföljning där Susanne Reuter ska rida på hästen Wilma. Till P4 Skaraborg berättar ägaren Johan Holmgren...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Anna Hassö som tidigare tagit flertalet SM-guld i fälttävlan, lämnade hösten 2022 Sverige tillsammans med sina hästar. Nu har hon köpt...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp