Födda 2022

Svårt att få bilder på nån med myror i brallan 😂
Jag är partisk, men visst ser hon väl rättså ok ut? ❤😁 12 månader och 2v gammal. 138cm hög. Hon blir nog 153🙄


FDCFEB87-E550-4AA1-8B05-0A2C22B9964D.jpeg
 
Bild från film är ju alltid bra 😂 Tycker han är en nordsvensk ännu. Troligen ganska lättfödd med tanke på hullet? Jag vet att jag är ätstörd på hästarnas kropp med tanke på att jag har en fånghäst i stallet också. Tycker mycket är feta hästar. Men han mår bra, inte halt osv så det känns bra. Temperamentet är gudomligt ännu, ibland känns det som jag inte behöver kastrera :rofl:
IMG_1918.jpeg
 
Bild från film är ju alltid bra 😂 Tycker han är en nordsvensk ännu. Troligen ganska lättfödd med tanke på hullet? Jag vet att jag är ätstörd på hästarnas kropp med tanke på att jag har en fånghäst i stallet också. Tycker mycket är feta hästar. Men han mår bra, inte halt osv så det känns bra. Temperamentet är gudomligt ännu, ibland känns det som jag inte behöver kastrera :rofl: Visa bifogad fil 124328
Är också ätstörd på hästar och hundar 😅 önskar jag själv kunde vara lika noga och strikt med mitt eget hull.
Nova är lite för tjock 🙄 säkert lika lättfödd som sin mor.
 
Bild från film är ju alltid bra 😂 Tycker han är en nordsvensk ännu. Troligen ganska lättfödd med tanke på hullet? Jag vet att jag är ätstörd på hästarnas kropp med tanke på att jag har en fånghäst i stallet också. Tycker mycket är feta hästar. Men han mår bra, inte halt osv så det känns bra. Temperamentet är gudomligt ännu, ibland känns det som jag inte behöver kastrera :rofl: Visa bifogad fil 124328

Hopplöst att bedöma från bilden, men jag kanske kan åka förbi och kolla på honom IRL snart.... :cool:
Har dock aldrig varit med om en överviktig åringshingst, så det är troligen lugnt.... Får dom kraftfoder på betet?
 
Imorgon ska jag åka och hälsa på min kille för första gången på nästan 8 vekor! 💕 Det har varit så mycket att göra med köp av gård och försäljning av lägenhet, så jag har inte haft chans att åka bort tidigare.

Men skickade bort min hovis och hennes syster för några veckor sedan då de var på tävling i närheten, och de kunde meddela att han fortfarande är supersnäll och det var inget problem att fånga honom och fixa hovarna mitt i flocken med unghingstar. Duktig pålle. 🥰
 
Doris är för tunn istället, ska göra ny kolla masken, nu kommer nya höet in också, hoppas på lite bättre protein annars kommer jag få stödfodra ännu mer, lusern kanske? Hon fick ny sommarhage nyss med mer gräs iallafall.
 
Jag har så fantastiskt fina människor omkring mig.
Var ju rädd för att jag i princip skulle bli tvungen att skänka bort Nopreza eftersom det är då svårt att sälja unghästar nu.
Då hör en bekant av sig som har en jättefin anläggning (ska stalla in min andra häst där) att jag får ha Nopreza på deras lösdrift billigt och behöver inte betala förrän vi sålt våran gård!😍
Det var en stor klump som försvann från mig. Höll på att börja gråta av tacksamhet.
 
Nova får vara med om mycket. 😅 idag kor 🐄
Kompisen behöver ridas in och flytta till stall med ridbana, och Nova var tvungen att följa med eftersom vi inte har något sällskap åt henne hemma.
Två fjällkor blev nya grannar 😍 Nova som aldrig ens sett en vit häst 😁

0EE176D0-9A2E-4280-97C9-5F28A3338005.jpeg
 
Nova får vara med om mycket. 😅 idag kor 🐄
Kompisen behöver ridas in och flytta till stall med ridbana, och Nova var tvungen att följa med eftersom vi inte har något sällskap åt henne hemma.
Två fjällkor blev nya grannar 😍 Nova som aldrig ens sett en vit häst 😁

Visa bifogad fil 124818
Min Bob går på bete med förutom två hingstar även två kvigor, två kor och två kalvar, dessutom bär två av dom skälla. Han kommer inte att ha kiskräckbdom sin mormor. En bild bara för att han är så snäll och söt!
 

Bifogade filer

  • IMG_20230731_211159.jpg
    IMG_20230731_211159.jpg
    203 KB · Visningar: 41
Träningsläger för bästisen som är 3 blir träningsläger för Nova också! Dom vet såklart om att hon bara gått på lösdrift med kompisarna hela livet. Så idag skulle de testa att lämna henne själv inne i box annars ta in en annan kompis.
Men de va såklart inga bekymmer 😊 hon är sig själv tillräcklig och hade stått som ett ljus med lite hö.


37F673DC-1D95-41EB-84AF-BD4700B09C0B.jpeg
 
Träningsläger för bästisen som är 3 blir träningsläger för Nova också! Dom vet såklart om att hon bara gått på lösdrift med kompisarna hela livet. Så idag skulle de testa att lämna henne själv inne i box annars ta in en annan kompis.
Men de va såklart inga bekymmer 😊 hon är sig själv tillräcklig och hade stått som ett ljus med lite hö.


Visa bifogad fil 124940

Vilken underbart okomplicerad liten häst! :love: Jag säger det igen, den där damen kommer att bli en jätterolig kompis :heart
 
Calle ”nordsvensk” fick besök igår. Han har faktiskt kaxat på sig lite nu och är inte den 100% Ferdinand längre. Tror faktiskt det beror på att han nu går bara med en hingst (de andra är opererade men de kommer väl ut snart) och de var väldigt på honom så han gick lite undan. Nu kan han hänga med denna bara och han startar lite lek.:love: Försökte mäta men det var svårt i en hage dessutom, men tror 154-156 cm. Sen fick jag punka på e6an och bärgades därifrån så det var den dagen :meh:
IMG_1963.jpeg
 
Vilken underbart okomplicerad liten häst! :love: Jag säger det igen, den där damen kommer att bli en jätterolig kompis :heart

Jag instämmer helt! Vilken liten häst!
Hon är fantastisk och superduktig på allt vi tränar på. Hon ser dessutom rättså bra ut exteriört med tanke på korsningen!
Men hon är rödhårig🙈 jag som inte har nån erfarenhet av såhär unga hästar hoppas att det är normalt för åldern och att hon växer och mognar till sig. 😆 hon är snäll, men det finns en osäkerhet i henne jag hoppas ska växa bort. 😁
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Dalarna har dömts för djurplågeri. Sommaren 2022 gjorde länsstyrelsen en oanmäld kontroll på grund av att hennes häst...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: Blyger
·
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Julkalendern från 2022 får en uppföljning där Susanne Reuter ska rida på hästen Wilma. Till P4 Skaraborg berättar ägaren Johan Holmgren...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Anna Hassö som tidigare tagit flertalet SM-guld i fälttävlan, lämnade hösten 2022 Sverige tillsammans med sina hästar. Nu har hon köpt...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp