Födda 2022

Imorgon ska Ella äntligen vaccineras och även de två vuxna. Blev kaos förra veckan när veterinären skulle komma 😂 Så typiskt men hen ringde upp i torsdags och beklagade att hen inte kunde komma osv i onsdags och ny tid bokades. Vi måste ta upp avmaskning åt Ella med.
Hon har även vuxit ur grimman i storlek ponny nu så dags för en cob. Måste dock köpa en ny vi hade ingen som var spänn bar under hakan och vill gärna ha de på småttingarna.
IMG_20230321_191523.jpg
 
Lunchade precis på nya stället, vad lugnt det var! Doris går just nu i egen hage precis bredvid den andra hästen och det var liksom som att andas ut efter spänning när man kom dit, båda hästarna stod och åt helt avslappnat på varsin sida. Så skööööönt
 
Och fröken är för övrigt i någon sorts brötig slyngelperiod, har så bråttom när jag ska leda in henne, blir otålig när vi ska kratsa hovarna, vill tugga på allt… Längtar tills det blir varmare så de kan gå ute dygnet runt och röja. En ponnyåring kommer över på bete då så hon får en jämnårig kompis att busa med, nu över vintern har hon gått med mamma o min fyraåriga valack. Valacken blir också kvar men mamma ska säljas, är tanken.
 

Bifogade filer

  • 49E85AE0-4A5E-4275-8DA3-7CF5616279F5.jpeg
    49E85AE0-4A5E-4275-8DA3-7CF5616279F5.jpeg
    70,7 KB · Visningar: 71
Imorgon ska Ella äntligen vaccineras och även de två vuxna. Blev kaos förra veckan när veterinären skulle komma 😂 Så typiskt men hen ringde upp i torsdags och beklagade att hen inte kunde komma osv i onsdags och ny tid bokades. Vi måste ta upp avmaskning åt Ella med.
Hon har även vuxit ur grimman i storlek ponny nu så dags för en cob. Måste dock köpa en ny vi hade ingen som var spänn bar under hakan och vill gärna ha de på småttingarna.
Visa bifogad fil 115867
Hur hög är Ella nu? :heart
 
Hur hög är Ella nu? :heart
Faktiskt inte mätt henne men skulle tro att hon börjar närma sig 150 strecket iaf med rumpan då hon är bak hög just nu 😊 Hon är väldigt lik sin mamma i mycket förutom i sättet. Det växer på exakt samma sätt snabbt och mycket redan. Så skulle gissa att hon blir ungefär som mamma mu när hon är klar.
 
Faktiskt inte mätt henne men skulle tro att hon börjar närma sig 150 strecket iaf med rumpan då hon är bak hög just nu 😊 Hon är väldigt lik sin mamma i mycket förutom i sättet. Det växer på exakt samma sätt snabbt och mycket redan. Så skulle gissa att hon blir ungefär som mamma mu när hon är klar.
ok
 
Min som om ett par dagar blir 9 månader !
Mätte 155 ca i mkh och 157 + bak..
Grimma strl cob.
Fäller som vet inte vad…
Idag tog jag in och borstade och sen liten promenad.
Försökte få honom springa lite tjusigt i padocken men det tyckte Berra var ganska onödigt tilltag:p
 

Bifogade filer

  • D4FCEFEF-A04F-4220-9A74-C1FFBC6531AA.jpeg
    D4FCEFEF-A04F-4220-9A74-C1FFBC6531AA.jpeg
    421,4 KB · Visningar: 63
Ella stickade en offerkofta efter att veterinären stuckit henne i halsen :grin: Fjant-fia. Men efter att husse hade givit henne en morot eller två så gick det över.
Idag fick jag iaf borsta henne över halsen och ryggen med gummiskrapan, kliade väl skönt nu när hon fäller. Små små steg med den här damen får man ta. En explosiv madame, hoppas bara det inte kommer stjälpa henne i framtiden.
 
Leia har en konstig matte. Som hämnd gör Leia grimaser när matte fotar. ;)

35EC02BC-4AD7-44CD-862C-A852CB472B9E.jpeg

Lite rolig kuriosa är att Leias mamma också gör såna där grimaser ibland. Tänk vad konstiga saker som nedärvs…

Tyvärr fortsätter folk i stallet att gosa och greja med Leia. Vet inte vad jag ska göra för att de ska sluta. :( Har sagt ifrån flera gånger men det verkar inte gå in öht.
 

Liknande trådar

Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Julkalendern från 2022 får en uppföljning där Susanne Reuter ska rida på hästen Wilma. Till P4 Skaraborg berättar ägaren Johan Holmgren...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Anna Hassö som tidigare tagit flertalet SM-guld i fälttävlan, lämnade hösten 2022 Sverige tillsammans med sina hästar. Nu har hon köpt...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Henrik och superhästen King Edward är tillbaka på stortävlingen i Genéve med sikte på att skriva ny ridsporthistoria. Top 10 Final står...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp