Födda -21

@service
Usch vilken jobbig situation.
Vad är prognosen på din ridhäst? Om den är bra så kanske din medryttare skulle kunna tänka sig ta honom på halvfoder iallafall? Det gjorde jag på min gamla medryttarhäst.

Vi vet inte riktigt än, hovbroskförbening som spökar. Vi provar med olika skor/sulor osv men nu har han varit ok hela sommaren iaf.
Men vi har bara precis börjat trava uppsuttet, ett åb i augusti

Så tanken är när vi kanske kommit igång mer att fråga medryttaren.
Men frågan är hur långt tid det ska ta och om jag kan hålla ut tills dess.

Vi står med nybyggt hus skyhöga räntor också .. allt är kaos




IMG_7371.jpeg
 
Min buse har verkligen börjat bli en häst i sommar.
Han har fått en hals och börjat bredda sig lite ( kan vara gräset också och tjockis magen som lurar 😂😂)

Har inte mätt på länge men tippar på att han är kring 1.63-1.65
Vilket känns som det kommer landa i lagom höjd förhoppningsvis 😄

Har inte gjort så mycket än, vi ska sätta igång med en mer intensiv period i höst sen när betet är slut och tänder och röntgen är klara 😊
 

Bifogade filer

  • IMG_7678.jpeg
    IMG_7678.jpeg
    400,3 KB · Visningar: 27
Visa bifogad fil 125701
Kaj siktar på att slå rekord i hovbölder för han drog på sig en till inom loppet av några veckor. Denna satt djupt så är på väg ut genom kronranden just nu, håll tummarna att detta var den sista på mycket, mycket länge 😝🤞
Har han hålväggar som behöver ses över? Mitt sto, född 2020, hade flera hovbölder i vintras.

Nu hoppas jag att de inte återkommer, men det har varit ett styvt jobb att skära upp dem, hålla rent och torrt, fila och skära lite till osv.

Nu, efter nästan ett år, känns det som om vi kan pusta ut lite.
 
Har han hålväggar som behöver ses över? Mitt sto, född 2020, hade flera hovbölder i vintras.

Nu hoppas jag att de inte återkommer, men det har varit ett styvt jobb att skära upp dem, hålla rent och torrt, fila och skära lite till osv.

Nu, efter nästan ett år, känns det som om vi kan pusta ut lite.
Ja han har tyvärr en massa hålväggar 😕 håller rent dom efter bästa förmåga och fyller med sån där hoof putty men min hovis tror det är pga markerna och att hovarna aldrig får vila från ”angrepp” iom att han går på lösdrift.

Skönt att det känns som att ni fått rätsida på hovproblemen iaf! 🙏 Jag testar nya mineraler nu som andra i stallet har rekommenderat och som ska funka bra med vårat grovfoder (keys). Trivs verkligen så bra i stallet i övrigt så tänker ge det ett år till iaf, innan jag börjar överväga boxstall.
 

Liknande trådar

Avel Hittar ingen tråd om just hur juvret skall kännas. Skall de vara mjukt? Hårt? 😊hur såg era ut och kändes när dom börjat sätta juver?
Svar
5
· Visningar
399
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
412
· Visningar
52 712
  • Artikel
Hästnyheter Mannen födde upp fler hästar än han hade tillstånd för. Nu döms han i tingsrätten för brott mot djurskyddslagen.
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
405
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp