Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad roligt! Ja men det blir nåt speciellt helt klart, sen att hingsten inte hade mängder med ston förra året heller gör att han känns ännu mer unik. Uncanto har väl heller inte så himla många avkommor, eller? (Har dålig koll på honom)
Nej precis, han har inte heller så många avkommor. 15 st 2015 och 23 st 2016. Förra året var det ingen som betäckta med honom. Så Unik är hyffsat unik. :D
 
Vad fin han är @Fritidsryttare :)

Crazy Jozzan hälsar god natt ;)
2yxowup.jpg


Nu börjar hagarna torka upp äntligen,så snart kan dem få gå ute mer :)
 
Calle kamel fortsätter att utvecklas. Han har mammas temperament upp i dagen, älskar människor och har mycket "här kommer jag, älska mig!"-attityd. Jag är ganska restriktiv med att hålla på för mycket med honom när han är så självsäker, men det lilla jag gör (tar till och från hagen) går hur bra som helst, han är nog den första ungen jag kan fösa framåt på egen hand när jag har parkerat mamman vid maten. Han blir aldrig rädd eller stressad utan fogar sig snällt. Förhoppningsvis håller det fina vädret i sig och då ska han få gå ut tillsammans med sin fölkompis här framöver i en större hage, jag tror att de kommer älska varandra för de är av precis samma skrot och korn. :)
 
Härlig stam Fritidsryttare! Ang bajset så klyxade vi alltid hingstungarna på rutin sista åren. Även om de får ut det första så är det ofta omgång 2 som blir trögt. Oavsett motion.
Tack! Ja, det är nog ingen dum idé det där med klyxen. Jag har aldrig haft bekymmer på nån av de andra men de har som sagt fått gå ute mycket från första dagen då de fötts senare på året. Här var det också omgång 2 som satt fast, och sen kom magknipet som ett brev på posten efter det. Tack och lov verkar det ha släppt helt efter den gången, det var hemskt att se honom ha ont även om det gick över fort.
 
@Pontevecchio @Fritidsryttare Vi ger också alltid klyx rutinmässigt. Förstoppning och magont känns som ett tråkigt ont som man nästan alltid kan undvika på det sättet. Vi har inte bara haft problem med hingstföl utan på ett stoföl fastnade det ordentligt också trots att hon bajsat en gång ordentligt.
 
Tack för komplimangen @Fritidsryttare :) din kille är också superfin :love:

Igår fick dem vara ute en sväng i hagen - latjo lajbans tyckte Jozzan, passade på att rymma 2 gånger (jag stod och vaktade),sen stanna hon kvar innanför staketet ;)

Har varit ute o gått en sväng nu med dem ,hagen är upptagen av en annan häst fram till kl.17, sen ska dem ut i hagen igen en sväng:)

2w21ph3.jpg
 
Calle kamel har börjat förstå att människor inte är leksaker, mycket av energin jag mattats av sen han fick gå ut i flocken men det är en tuff kille. Den tuffaste jag haft hittills.
Idag kommer en kompis hit så hoppas kunna få hjälp att filma lite i paddocken. Vill kolla in Calles mamma i rörelse lite mer också.
 
Calle kamel har börjat förstå att människor inte är leksaker, mycket av energin jag mattats av sen han fick gå ut i flocken men det är en tuff kille. Den tuffaste jag haft hittills.
Idag kommer en kompis hit så hoppas kunna få hjälp att filma lite i paddocken. Vill kolla in Calles mamma i rörelse lite mer också.

Åhh, vad spännande! Ska bli kul att se honom i mer rörelse.
 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1897691503589852&id=100000470611264

Lite rörelse på Calle idag. Supersvårt att filma, var tvungna att stå för utgången så att de inte fick för sig att smita ut.. Kul att se att mamman ändå ser helt OK ut, det var främst för hennes skull jag ville se dem. Hon ska kollas igenom från topp till tå i höst men det vill jag inte göra så länge hon har fölis vid sidan.
 
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1897691503589852&id=100000470611264

Lite rörelse på Calle idag. Supersvårt att filma, var tvungna att stå för utgången så att de inte fick för sig att smita ut.. Kul att se att mamman ändå ser helt OK ut, det var främst för hennes skull jag ville se dem. Hon ska kollas igenom från topp till tå i höst men det vill jag inte göra så länge hon har fölis vid sidan.

Nu kollade jag bara fölis. ;)
Han ser så jäkla fin ut och har ju både skritt, trav och galopp som man hoppas utveckla sig i den riktningen han ser ut att ha nu.
 
Nu kollade jag bara fölis. ;)
Han ser så jäkla fin ut och har ju både skritt, trav och galopp som man hoppas utveckla sig i den riktningen han ser ut att ha nu.
Tack snälla, jag blir alltid så glad när jag får beröm för mina uppfödningar, de ligger sin matte varmt om hjärtat. :) Jag tycker fortfarande att han saknar lite styrka och balans när han rör sig, han har svårt att hålla traven ännu och faller lätt in i galopp. Tror det kommer reda sig med mer styrka, han har en rejäl vinkling i sina bakben och de är även väldigt långa så jag tror det är det som ställer till det med balansen. Han är ju inte så gammal ännu, fyller 2 veckor imorgon så förhoppningsvis finns det mycket att utveckla. Men tack för dina snälla ord, verkligen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
397
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
6
· Visningar
720
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp