Status
Stängd för vidare inlägg.
17966857_1902150943143908_5187978722602959509_o.jpg
Busfrö
 
Grattis till fölet @DressageNerd ! :love:
Och vad fin han är @Fritidsryttare :)

*kl*
Jozzan växer och mår toppen,har haft grimma på sig för första gången nu i veckan,en kortis i boxen.

Har fått vara ute i hagen längre stund nu också, vaknade upp imorse till ett snötäckt landskap,hagen är jätte blöt nu :(

Så idag har det fått bli promenader,hoppas det torkar upp snabbt.

Nya bilder kommer snart ;)
 
Vad kul @DressageNerd , jag ville ju också ha Zappa-föl men tilltänkta stoet fick bli ridhäst istället... Får se om han är kvar när hon hunnit få lite meriter :). Vet du om det är första?

Men såg att det stod hingst i "Välkommen"-tråden, antar att det är det som stämmer?
 
Slänger in några bilder här med, inga bra än så länge men han är ju så ny att han inte blivit snygg ännu. Vi tittade ju dessutom fel pga. stress och lite komplikationer så det är ju en liten kille vi fått! En fin kille dessutom, så fin att vi nog betäcker stoets dotter med Zappa också, efter mycket velande.

17904071_10154636984068215_23111404313745372_n.jpg

17966556_10154636984123215_4674497164366448585_o.jpg

17972097_10154636983803215_7670425241395594744_o.jpg


Jag brukar vara rätt kall med fölungarna men den här känns väldigt speciell. Och han är så mycket vackrare än systern var (och systern är idag korrekt och rätt snygg) så ja vad ska man säga :love::love:
 
Vad kul @DressageNerd , jag ville ju också ha Zappa-föl men tilltänkta stoet fick bli ridhäst istället... Får se om han är kvar när hon hunnit få lite meriter :). Vet du om det är första?

Men såg att det stod hingst i "Välkommen"-tråden, antar att det är det som stämmer?

Yes vi tittade fel som sagt, det blev lite stöktigt när stoet inte släppte efterbörden och fick feber. Det ser lugnt ut nu dock. Och jag har en del kontakt med ägarna till Zappa och ja det tycks som att vi har den först födda avkomman :) Förhoppningsvis blir han kvar, jag tror verkligen på honom som hingst även om han inte är en av "innehingstarna". Zaragoza är väldigt rak och fin i benen dessutom - ett plus. Nu vill vi bara se hur han rör sig också :up: Mycket tryggare än den vi hade förra året u. ett rätt hårt sto så det bådar gott. Känner på mig att det kommer bli en del Zappa-avkommor på denna gård.... :D
 
Yes vi tittade fel som sagt, det blev lite stöktigt när stoet inte släppte efterbörden och fick feber. Det ser lugnt ut nu dock. Och jag har en del kontakt med ägarna till Zappa och ja det tycks som att vi har den först födda avkomman :) Förhoppningsvis blir han kvar, jag tror verkligen på honom som hingst även om han inte är en av "innehingstarna". Zaragoza är väldigt rak och fin i benen dessutom - ett plus. Nu vill vi bara se hur han rör sig också :up: Mycket tryggare än den vi hade förra året u. ett rätt hårt sto så det bådar gott. Känner på mig att det kommer bli en del Zappa-avkommor på denna gård.... :D

Ska bli spännande att se om han nedärver sina häftiga bakben, jag är egentligen inget BH Zack-fan men Zonik är en av de finare avkommorna och Romanov-Don Schufro som ligger bakom är ju samma kombination som SR som verkligen är en av mina favoriter. Gillade även Alcatraz som ligger bakom Akinos och roligt med lite "ovanligare" linjer och såklart nära släktskap på mödernet med flera svårklasshästar.
 
Ska bli spännande att se om han nedärver sina häftiga bakben, jag är egentligen inget BH Zack-fan men Zonik är en av de finare avkommorna och Romanov-Don Schufro som ligger bakom är ju samma kombination som SR som verkligen är en av mina favoriter. Gillade även Alcatraz som ligger bakom Akinos och roligt med lite "ovanligare" linjer och såklart nära släktskap på mödernet med flera svårklasshästar.

Ja det blir roligt att se. Stoet ger framben men har Gossen bakben vet vi var de kommer ifrån :) Jag är inget enormt Zack-fan heller i regel men Zonik har ju blivit fin. Imo är Zappa den finaste godkända avkomman hittils, med Zonik One som tvåa. Zappa har ju även ett fint möderne i Foldager-hästarna vilket var det som gjorde att jag bestämde mig helt. Tyckte Akeem var väldigt fin de gånger jag såg honom.
 
Skönt att allt gick bra @DressageNerd
:)

Här kommer 2 bilder på min fröken från igår,nu har nästan all snö försvunnit,hoppas det torkar upp snart igen i hagarna,så dem kan få gå ut igen.

Hon tyckte snön var lite mysko i början men sen var det full rulle,idag hoppade hon över en lite vattenpöl som vi stötte ihop med när dem fick röra lite på sig ;)

33m2wkz.jpg



fk9ulz.jpg


3 v.på måndag :love:
 
Äntligen kom första fölet! Ett mörkbrunt stoföl E: Canterbury :) Pigg och glad, dock ville mamma inte stå still i början när hon skulle dia så vi fick nappa henne första målet. Rejäl råmjölk, refraktometern var i topp så frös in en dl med ifall vi behöver :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
403
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
868
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp