Status
Stängd för vidare inlägg.
Min är 164 just nu (mätt idag). Men bästisen är 173 så min ser ut som en liten plutt fast han är lagom. Har varit och hälsat på honom i skolan idag, bara tredje dagen i ridhus. Han sköter sig bra, lite ambivalent inställning till jobb men så är det ju med bebisar. Han är tydligt ett flyktdjur för är något jobbigt vill han gå därifrån. Idag blev han t.ex. rädd för ljudet av sin egen :turd: när han stod i vattenspiltan men han stod kvar efter att försökt skutta framåt. Han har alltså lärt sig att stå fast också, och han är så pass präglad på människor att han inte svarar längre när kompisen ropar.

Vi är också helt överens om att det hellre får ta lång tid om han behöver för att slappna av helt. Nästa vecka börjar de nog hänga och sen veckan efter troligen uppsittning. Om allt fortsätter enligt plan alltså.

44E6024F-BA60-4A3F-991A-3CD1DF2A5423.jpeg


Han har också en sak som jag verkligen uppskattar: jag får rycka manen utan att han bryr sig. Och det behövs. Han har tjockare man än hals typ... inte längre, utan tjockare :grin:
 
Jaha då står vi lite på paus då. Min kära pojke har på något vis lyckats skada näsborren. Alltså det är ett jack på 3 cm upp på övre delen av näsvingen. Tur i oturen så va veterinären här ändå för att vaccinera och fixa tänder på de andra så slapp extra utgift för utkörning m.m. :angel::D

Men detta sätter ju utb. På paus, vill inte riskera att han river upp stygnen.. hade ju kunnat träna löshopp. M.m. men då finns ju risken att han kan riva upp stygnen i transporten, särskilt med tanke på att han gärna pillar på allt. :meh:
 
Har ju varit och umgåtts med min kille i några dagar. I två dagar har vi övat på att gå på promenader. Han är blyg men snäll så det har varit mysigt. Han går dit jag vill, och drar inte iväg om det är läskigt. Då stannar vi och väntar att pulsen ska gå ner, sen går vi vidare. Har fått öva på att stå en bit i från mig inför visningen i vår. Att trava vid sidan av mig har vi inte riktigt lärt oss ännu. Men det ska bli en kul vår, för jag känner ju hur bra det blir när vi vänjer oss. Han är verkligen ett lösdriftsbarn som tycker att hantering inte alltid är normalt.
 
Vad är det för härstamning på henne? Hon ser ganska stor och rejäl ut! Tänkte du visa i sommar?
Hon är e. Rolex - Belltino. Inte särskilt stor, typ strax över 1,50 just nu, och inte direkt tjock heller. Bara mest en massa fladdrig päls :angel:. Planen är FKP och visning i augusti! På den här bilden från november syns ju lite mer hur hon egentligen ser ut :D På tisdag åker hon iväg på en månads intensivkurs och kommer förhoppningsvis tillbaks något mer inkörd och uppstyrd. Det passar sig ju inte riktigt att vara sådär yster på FKP...
73460630_10157701546402566_550182935500685312_o.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp