Stig har fått gå fint idag.
Jag chansade och flyttade över dem till stora vinterhagen ikväll då märren varit rätt besvärad av alla insekter på vallen, plus att jag vill att det växer upp lite där innan fåren får gå över.
Jag vill inte ha en massa stök då jag är nyförlöst så slängde på både mamma och Stig en grimma och tog en i varje hand. Lite fundersam var han att gå över den höga grässträngen, men inte ett dugg rädd utan passade på att äta på vägen.. Tog några minuter men ungen har haft grimma på sig totalt tre gånger hos mig och aldrig gått "riktigt", de lyfte ju på honom på släpet när vi skulle hem. Tycker ändå han fick godkänt i uppförande. Märren är ju guld verkligen på alla sätt, så lugn och klok.

Han är så jäkla fin!
 
Det är inte alltid lätt att försöka packa för träning när man har en sådan här i haserna 🥰
NXmMNUpo0zTGfN-2nrkDt3J67mF9OVzSjE7U5tA3kb-3PUk0p-Tru2qoseBSd30yLwxmt1AGGfnjlJY7r-2Ad3mYQu9lqabUbak6gvHHvFUTEjE8cGiVcatCyfBcsdUfVBjSAd_7AyPZNVy-tfwR9FsR0H71wr6UAxEvvZOktwBAPemObGC36BJQzpJDpIMM5RcArdDFUMW3obkPqbQoScW-VLf9s48a7BkJqOdDJkw_ztktRbW5bKW3_tY7SjZgi9khSfwP6cmHVehnjtY6836vDbA2_aB3UKK-7wQZwu4dN_Wod93xUiYTueXSkvDvXo-ui2uttpl2kGrbS70ESZIAJsmfMEL6DVilZ4LIi5eTogNHpZxBqyp9IooPItWxCTzP8eCGaf8B6rnCIZJk-3FcsoIraTZKRDzAphqn7ygL7mN0w33UWUmNP5CFkU74SVrc08ujnJlKxW3V2_0ov49tbRS_A6JqAnVb5TRkM-Bo5cbk8Gc_9EiFelIQYQ5LGbgjONRYFnu2nNJ1eFCvOCBW7L01XMC7Nd1Xm1fKR7LfVQlp7A50v7zn84oEyXN64AfChLrrRLY5-rY4EvDP8CeU042ECAhw91LNEaHeDPAIspPjTH07tEG4Pwf9srOgWK1JGp3n1ZjLIy2ZsqAPWVf9jdpzAD_ox8dAXwE9nbhkKsk6Uq_G4KJ9HWLfwkc=w582-h776-no
 
Släpade ner dom till banan igår kväll för första gången och hade min egen privata fölvisning :laugh:
Fröken hade väldigt roligt och är så härligt nyfiken till allt nu. Det kanske inte är så svårt men hon travar ju bättre än mammsen :D

 
Nackdelen med att inte ha egen gård längre är att man måste hitta nånstans att inackordera knatten. Och nära finns inget. Alltså blir det helinackordering och det är ju skitläskigt när det är människor man inte känner.

Men nu har jag hittat ett ställe som verkligen känns bra. Goda referenser, fin genomtänkt anläggning, de driver den professionellt och det kändes bra. Dessutom alla faciliteter inkl ridhus, och som bonus unghästutbildare och beridare på gården. Dvs om allt funkar bra så kan han bo där tills han är inriden :)
 
Här händer inte mycket alls med hästarna... Vi har fått ett väldigt mammigt barn så det är svårt att få loss tid till nåt annat just nu men idag körde jag fram transporten för eventuellt behöver jag åka med mamma häst framöver för att sko henne, och då är det bra om Stig kliver på snällt eftersom jag är själv eller iaf inte kommer ha nåt hästvant sällskap med mig. Hans upplevelse av transport är väl inte helt positiv då de fick lyfta på honom när han skulle hem efter 10 veckor på box och jag vill helst att de kliver på utan knot...

Transporten är guld för det är bara att ta ut inredningen och sen kan jag slussa dem fram och tillbaka genom den efter att ha backat upp i boxen eftersom jag har fronturlastning. Jag parkerade en bytta mat i släpet och sen släppte jag mamma häst så gick hon in själv och brydde sig inte ett skvatt pm sitt barn, hon hade nog kunnat bo där inne tror jag.😅 Den där lemmen är bra konstig tycker Stig, men lagom tills den värsta skepsisen lagt sig hade maten tagit slut så vi avslutade för dagen. Ska försöka ta dem från andra hållet nästa gång, dvs att de går igenom transporten på vägen ut i hagen istället. Han är en cool kille, går snällt i grimma och grimskaft nu och gillar godis, det är tacksamt när man ska öva nya saker..
DSC_1773.JPG
DSC_1773.JPG
 
Jino växer och är nu 3 månader. Vi valde att inte visa för vi orkade inte med proceduren och han kommer ju ändå bli valack framöver.. Har också letat på en lösdrift där han ska få flytta till efter avvänjningen, hoppas att det ska bli bra..
Hans storasyster har varit nere i Falsterbo och tävlat i veckan i YR SM och debuterat 150 hoppning, så vi är mäkta stolta här :love:
20200814_100604.jpg
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Görel
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 252
Senast: Jaasse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
32 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp