Status
Stängd för vidare inlägg.
Doris och Nemo kommer gå på lösdrift ihop med 4 andra ston och föl som dem känner redan nu, med tillgång till box om det skulle behövas. :)

Här kommer en dagsfärsk bild på "Nemo". Ska få göra en ny signalements-beskrivning på honom, då kontrollanten fyllde i fel, plus ska passa på att ta en kontrollant som är duktig på färger, ev.kan han bli mörkfux, finns fuxgener på både pappas och mammans sida som kan ha kört ihop sig och gjort honom till fux. Ska vänta tills han tappat fölpälsen. ;-)
Gullig 😍 jag är helt säker på att han är brun. Kolla höger framben.
 
Har glömt bort att mäta mina, kanske jag kan försöka hinna med det i dag... Tog lite salubilder på Arielle i går, hon har tappat det mesta av fölpälsen nu och vuxit ikapp lite med framdelen, så nu håller vi tummarna att inte bakdelen drar iväg igen innan utställningen i september...

IMG_1887 (2).JPG
 
Önskar att jag kunde, verkligen! :love: Men har kvar hennes storasyster född 2019, och kan ju inte sälja det andra fölet från i år pga hans medfödda fel, så någonstans tar det slut på hur många hästar man kan samla på sig.... :(
Ah, förstår! Jobbigt men nödvändigt ibland. Hoppas du hittar ett bra hem till henne 🥰
 
Imorgon ska jag äntligen få träffa Maggan igen efter 10 dagar 😍 Prata med hennes husse idag han hälsa att Maggan vägra gå ut när de regna så hon ligger i höet och halv slumrar samtidigt som hon äter 🤣 De är rätt takter de hon är så lik sin Mamma.
 
Nu är det till 200 % klart hur det blir, då jag nu idag har sålt Nemo 🥳😊
Han kommer, när han är avvand flytta till ett bra hem. Där han kommer satsas på, både utbildnings och tävlingsmässigt (och om han håller måttet,även få chans att visas fram som hingst).

Känns bra 👍, vägde alla för och nackdelar, och tänkte på ”varför jag betäckte om stoet igen”, och då kom jag ju på att jag vill rida i framtiden, så då vart det lätt.

Kommer behålla nästa års föl åt mig själv 😇.
 
Vet inte riktigt om det är till ngn ”hjälp” med min statistisk för andra då den är uppförd efter mina sto och stammarna men 3 månaders fölen har legat allt ifrån 120-131 cm. Den som var 131 cm växte sedan 10(!!) cm på en månad. Den är 5 år nu. Röntgad ua överallt och är 172 cm hög. Växer ev ngt litet till 😁

Jo absolut, det varierar nog.
Bara kul och ha något att jämföra lite med 😊
Har ingen koll alls 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: thoora
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 883
Senast: Lingon
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Lön - hovslagare??
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp