Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han kom inte med. Efter att ha sett de minst sagt dåliga bilderna så förstår jag att han inte hade gått att sälja på en onlineauktion. Jag visar på fölvisning på lördag- reggar honom i Z och hoppas på att kunna marknadsföra honom via deras kanaler
Vad innebär det att registrera honom i Z?

/avslöjande okunnighet :angel:
 
A2825742-5280-488D-8E09-271E1C14E0C1.jpeg

Välbalanserad 😄
 
Det har väl gått sådär med bedömningen av mina föl. Ett står på djursjukhuset och är opererad akut inatt. De två andra visade med rätt mediokra poäng. När man tycker att årets föl är mycket bättre än fjolårets och de får sämre poäng snurrar det i min skalle i allafall
 
IMG_20210821_093209118_HDR.jpg


Maggan är konstant hungrig. Nu har vi börjat smyga i lite pellets och mineraler i hennes krubba, fast hennes kära mamma stoppar gärna ned huvudet där också när de är slut i hennes så man får passa på henne. Hö äter hon väldiga mängder av men så växer hon också så de knakar om henne 🤨
 
Nu har vi varit på visning! Det var lite trauma med stoet vid lastning men sen har allt gått bra. Försöker hitta lite att läsa för att förstå vad resultatet innebär, men kanske googlar jag dåligt? Jag anmälde honom som hoppföl men i resultatlistan är alla föl i samma klass. Han fick 81.1% och en rosett iaf 😊 Någon som vill förklara eller tipsa om vart jag kan läsa mer om klass 1,2, diplom och allt sånt?

2AD38651-EDD9-42AA-933D-6515BC86EBBD.jpeg
 
Nu har vi varit på visning! Det var lite trauma med stoet vid lastning men sen har allt gått bra. Försöker hitta lite att läsa för att förstå vad resultatet innebär, men kanske googlar jag dåligt? Jag anmälde honom som hoppföl men i resultatlistan är alla föl i samma klass. Han fick 81.1% och en rosett iaf 😊 Någon som vill förklara eller tipsa om vart jag kan läsa mer om klass 1,2, diplom och allt sånt?

Visa bifogad fil 75696
Man delar inte in föl alls.
 
Det har väl gått sådär med bedömningen av mina föl. Ett står på djursjukhuset och är opererad akut inatt. De två andra visade med rätt mediokra poäng. När man tycker att årets föl är mycket bättre än fjolårets och de får sämre poäng snurrar det i min skalle i allafall
Men vad har hänt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 933
Senast: Lingon
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp