Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags för avmaskning för Maggan så vi måste ringa Häst doktorn 🐴 Får se hur de får hon hatar att vara fast hållen oavsett hur du håller så 🤨 Och de kommer få gå kvar i sin vanliga hage då vi mockar den regelbundet plus att de är genom den hagen de har tillgång till sin box på nätterna.
 
IMG_20210807_135205905.jpg

Bebis är inte så liten längre 😅 Hon växer så de knakar och hö är mycket gott hälsar hon!
Dessutom håller hon på att mörkna när fölpälsen släpper, gissar att hon kommer bli ganska lik sin pappa i färg när hon klar. Lika så kommer nog benen bli svarta då hon har fullt i svarta prickar där pälsen släppt. Förhoppningsvis går hennes namn igenom nu och då blir de en Maggie Grace av henne ❤️ Hon var en Maggan direkt när jag såg henne första gången när hon var 5 minuter gammal.
 
Visa bifogad fil 74992
Bebis är inte så liten längre 😅 Hon växer så de knakar och hö är mycket gott hälsar hon!
Dessutom håller hon på att mörkna när fölpälsen släpper, gissar att hon kommer bli ganska lik sin pappa i färg när hon klar. Lika så kommer nog benen bli svarta då hon har fullt i svarta prickar där pälsen släppt. Förhoppningsvis går hennes namn igenom nu och då blir de en Maggie Grace av henne ❤️ Hon var en Maggan direkt när jag såg henne första gången när hon var 5 minuter gammal.
Vackert namn.

Avmaskade Falki igår på betet. Spruta in i munnen och lite kli samtidigt. Helt odramatiskt. Sen gick det 2-3 sek och han förstod att det var något äckligt han fått i munnen. Han vänder om i panik och springer iväg. Sen fick jag inte komma nära.
Men idag var det glömt och han strök sig som vanligt som en katt på mig. Har jag sagt att han är överhanterad? :grin:
Nu har vi tre miljoner kardborrar i hagen som såklart fastnar i hela honom varje dag. Så hanteringen fortsätter.
 
Mitt sto är väldigt tydlig med om hon vill umgås med mig eller inte. När hon vill det är det främst kli hon vill ha, och visar det genom att ställa sig väldigt nära. Om hon då, gud förbjude, får båda mina händer knölar sig Bansai emellan mig och mamma, han bara måste vara center of attention. Men han är så vänlig och rar så det är svårt att ignorera honom!

Flocken har äntligen blivit harmonisk, mitt sto är nöjd med att få leda och fölen verkar ha fint utbyte av varandra!

AFCAC2E7-47D9-4389-8905-959CA83A4E11.jpeg
 
IMG_20210808_110520731_HDR.jpg

De är inte en vanlig syns att se Mamma mu sova på blanka dan 😅 Trött mamma häst med både ett barn att ta hand om samtidigt som hon jäser på en ny ❤️ Maggan växer massor och sover där med massor igen. Går i perioder som för alla små hästar men nu sover hon mycket igen.
 
Mina bilder ser mest ut såhär. Hon är supersocial, går fram till vem som helst och vill umgås. Oerhört vänlig dessutom! På sin höjd provsmakat lite kläder, men aldrig bitit ”på riktigt” eller sparkat.
Avmaskningen var helt odramatisk och även chippningen gick smidigt. Nu ska alla papper in och bli till pass 👌

58623179-AA5A-4DEC-A2C5-5EF3D21E565A.jpeg
 
0DCD1B18-E092-43AF-B5B5-472E2044CD02.jpeg


Falki 9 veckor. I morgon kommer hovslagaren igen och kollar benen. Idag såg höger bak fin ut. Hoppas hoppas det ser lika fint ut i morgon, annars blir det nog någon form av beslag på. Bara höger bak kvar nu av de fyra veka kotorna.
 
Snabb mätte lite snabbt pga nyfikenhet idag.
Någon mer som mätt, hur gamla och stora?
3 mån på dagen och har växt om sin 3.5 veckor äldre föl kompis.
Växer som en raket nu, men tack och lov hänger ben/senor hovar osv med.


Visa bifogad fil 75214
Jag mäter varje månad på alla fölen. För lite statistisk för mig själv genom mäta dem och jämföra med deras blodslinjer osv. Är din redan 135 som 3 månaders blir den nog rätt så stor 😁
 
Här växer det så det knakar med, men tror hon är en liten tjej (som sin mamma som är 160, precis lagom för mig!) ska se om jag kan mäta henne nån dag. Jag har precis börjat kunna vara lite mer i stallet igen efter en operation jag gjort, bästa rehaben, både för kropp och knopp! 7 v har hon hunnit bli nu.

Det är mycket studs i benen :D
https://www.instagram.com/p/CRuLMSjgtcf/?utm_source=ig_web_copy_link

kli på kroppen
https://www.instagram.com/p/CRcak7Ygck7/?utm_source=ig_web_copy_link

och bus med kompis
https://www.instagram.com/p/CSY3M-fA0VD/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: Görel
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 808
Senast: Lingon
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
417
  • Artikel
Hästnyheter Det lilla hingstfölet i Skåne föddes på nyårsnatten och är antagligen årets första föl. Här berättar hästägaren mer om den oplanerade...
Svar
0
· Visningar
552
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp