Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte att det var ok eftersom jag skrev vem som är fotografen? Men det kanske inte är? :o

(Den är härifrån: https://www.haststam.se/horse/view/186349 och den andra, på hingsten, syns det ju också väldigt tydligt vem fotografen är :) )
Principen är att man ska ha betalt för andras bilder eller fått fotografens tillåtelse.

Jag tar bort inlägget så kan du göra ett nytt utan andras bilder:)

/mod.
 
Ja hon är reggad svettfux! Är lite hemligt extranöjd över det, tycker det är en så vacker färg. Väldigt Donnerhall! Hon är rätt så linjeavlad 😆
Ja de är jättefina😃
Jag hoppas Nova behåller sin mörkfux.
Var nära att köpa ett sto e. Sir Donnerhall för några år sen. Mörkfux med fyra höga vita strumpor och stor bläs 😍 hon var så fin! Men tyvärr inte 100% på besiktningen.
 
Nova fick ju aldrig någon jämnårig kompis, utan får nöja sig med denhär nyblivna treåringen på nästan 175cm🙈
Men de har kul ihop och trivs med varandra, leker och grejar mycket ihop! I april kommer förhoppningsvis ett småsyskon till treåringen också.

15839242-76FE-4821-B7CB-0EEBA23D0771.jpeg
 
Imorgon ska Calle till klinik. Ni fattar inte vad som sker, orkar inte ens skriva allt. Men avvänjningn gick ju åt skogen pga detta så jag måste ta med mig stoet imorgon också. Han har dessutom aldrig varit uppbunden men han måste ju bunden i släpet så har köpt en halsrem som han också kommer att få.
Imorgon ska vi då till veterinär o hovslagare. Han är kvar på lösdriften men på boxvila med sin mor. Hade fått boxplats hemmavid men ett par dagar senare kom de på att de inte ville ha in en hingst...

Vi får se vad de säger imorgon. Enligt hovslagaren på lösdriften finns det inget att göra, hästen kommer inte att bli bra eller hålla.
 
Imorgon ska Calle till klinik. Ni fattar inte vad som sker, orkar inte ens skriva allt. Men avvänjningn gick ju åt skogen pga detta så jag måste ta med mig stoet imorgon också. Han har dessutom aldrig varit uppbunden men han måste ju bunden i släpet så har köpt en halsrem som han också kommer att få.
Imorgon ska vi då till veterinär o hovslagare. Han är kvar på lösdriften men på boxvila med sin mor. Hade fått boxplats hemmavid men ett par dagar senare kom de på att de inte ville ha in en hingst...

Vi får se vad de säger imorgon. Enligt hovslagaren på lösdriften finns det inget att göra, hästen kommer inte att bli bra eller hålla.
Håller alla tummar för bra besked om Calle imorn❤️
 
Imorgon ska Calle till klinik. Ni fattar inte vad som sker, orkar inte ens skriva allt. Men avvänjningn gick ju åt skogen pga detta så jag måste ta med mig stoet imorgon också. Han har dessutom aldrig varit uppbunden men han måste ju bunden i släpet så har köpt en halsrem som han också kommer att få.
Imorgon ska vi då till veterinär o hovslagare. Han är kvar på lösdriften men på boxvila med sin mor. Hade fått boxplats hemmavid men ett par dagar senare kom de på att de inte ville ha in en hingst...

Vi får se vad de säger imorgon. Enligt hovslagaren på lösdriften finns det inget att göra, hästen kommer inte att bli bra eller hålla.

Men så jobbigt det låter. :( Hoppas på ett bra besked imorgon.
 
Att Ella är husses häst märks, jag har verkligen ingen feeling alls för henne. Tycker det är en jätte fin häst, snygg och se på och hyfsat klok men har inte alls samma känsla som för storasyster. Bara inse Ella är inte min typ av häst 😅 Där i mot storasyster är jag barnsligt förtjust i, men är säkert för att hon är väldigt lik sin samma i sättet det är kopior. Ella är mera vass? Brinner lite mer under hovarna på henne så att säga, hon fäktar hellre illa en flyr fältet, och vi har haft en sån i stallet förr..
Men den som köper henne kommer få en snygg häst som kommer sticka ut ur mängden och synas. Så som jag sa till Pappa idag jag och Ella är inte på samma våglängd, det är en fin häst men inte min och den som köper henne kommer bli glad.
 
Imorgon ska Calle till klinik. Ni fattar inte vad som sker, orkar inte ens skriva allt. Men avvänjningn gick ju åt skogen pga detta så jag måste ta med mig stoet imorgon också. Han har dessutom aldrig varit uppbunden men han måste ju bunden i släpet så har köpt en halsrem som han också kommer att få.
Imorgon ska vi då till veterinär o hovslagare. Han är kvar på lösdriften men på boxvila med sin mor. Hade fått boxplats hemmavid men ett par dagar senare kom de på att de inte ville ha in en hingst...

Vi får se vad de säger imorgon. Enligt hovslagaren på lösdriften finns det inget att göra, hästen kommer inte att bli bra eller hålla.
🫂🫂 Jag håller tummarna för Calle, känner så med dig. Utan att veta all info låter det som en hovbild som ätit på hovbenet om han har uppverkad hov, men oavsett vad det hoppas jag verkligen att det är precis så hattigt på det där stället som det låter i tråden, och du får en godare prognos hos veterinären.
 
Noella är nu 8 månader och hon får mest gå och skrota i hagen just nu.
Mycket på jobbet och orkar inte greja så mycket när jag kommer hem. Känns viktigare att hålla igång hennes mamma.
Hon växer i alla fall!😉
Visa bifogad fil 111869

Låter klokt tycker jag! Avskyr att jag måste hantera Leia så mycket. Längtar tills vi flyttat, då kommer hon få vara ifred tills hon fyllt ett år och ska börja göra saker en gång/vecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
740
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: Nikan
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp