För er som vill ha fler hundpromenads kompisar!

I

icauttran

Hej alla goa & glada!

Startar denna nya tråd för att jag ha märkt att intressert för att träffa nya hundpromenads kompisar verkar vara "ganska" stort. Framför allt i Stockholmstrakterna. Men vågar inte säga för mycket, kanske inte alls blir någon respons på denna tråd.
Min tanke är att det vore trevligt att samla ihop ett gäng, träffas låta hundarna leka. Kanske ägarna hittar nya "vänner".:bump: Kan dela erfarenheter och kunskap och hjälpa varandra med träning etc.

Att skapa miljöer och låta hundar umgås med varandra ger ju bara positiveffekt på att man kommer ha en lättare hund att göra med. Ingen säger att det är lätt att ha hund eller att lära en hund något. tro mig jag vet! Jag 2 helt olika hundar här hemma. En 2½årig Ridgeback´s tik NALA och en importerad spansk blandras tik på 10 månaders ASTA.
Dessa 2 får man verkligen jobba olika med. De kommer ni att märka "om vi ses;)
Nu hoppas jag att de kommer många svar! Lite nervös är jag allt! Skicka ett mail eller skriv i tråden! Om några hör av sig så ser vi till att boka ett datum & plats för att träffas och låta hundarna lek.

MVH Jessica, Nala, Asta.
 
Sv: För er som vill ha fler hundpromenads kompisar!

Tumba passar mig bra, jag bor i Tullinge och har en vovva som verkligen behöver hundkompisar att leka med! Hon är precis ett år gammal, en pigg och livlig (men supersnäll) boxertik. Pma mig om du vill träffas någon dag:)
 
Sv: För er som vill ha fler hundpromenads kompisar!

Ja det är alltid roligt att hitta nya hundkompisar, både för hund och för mattar/hussar! Bor också i Stockholm, i Tyresö, och har en 10årig blandistik (labbe/flat) och en jaktlabrador på 4 månader. Vore ju toppen om man kunde samlas någonstans och ta riktiga hundpromenader tillsammans =)
 
Sv: För er som vill ha fler hundpromenads kompisar!

Du vet att jag är itrs. av att träffas, men du är aldrig inne på msn!:eek:;)

Jag är med på träffar, säg bara till när.:laugh:
 
Sv: För er som vill ha fler hundpromenads kompisar!

Bor också i Botkyrka! Har en 8v valp som vill ha snällahund vänner. Blev idag attakerad av en "lekfull" Jackrussel hane...min tjej klarade sig men blev ordentligt skrämd,var iof säkert värst för mig;)
 
Sv: För er som vill ha fler hundpromenads kompisar!

Jag kan tillägga att jag inte är så mkt för lekträffar, utan isåfall promenader och träning.
 
Sv: För er som vill ha fler hundpromenads kompisar!

Hej!
Tack för all respons. Nu kommer jag kanske få massa skit för de jag skriver. Men min inställning é att hundpromenader är både träning och lek. Min erfarenhet säger mig att hundar lek sämre om vi ägare "sitter" ner. Vid ett flertag tillfälle har jag möt ägare ute vid Drottningholm- Hundöarna som tror att "GUD VA BRA NU SLIPPER JAG EN PROMENAD, FÖR NU LEKER MIN HUND MED ANDRA". Enligt mig skall de inte fungera så. Jag vill upplysa er lite om mig. En 1timme´s promenad kan se ut på följande sätt för mig; tränar ca 5-10min, sen "frilek" i ca 20min. sen träning 5-10min sen lek igen, sen träning ända hem. Detta gör att hundarna får både motion och hjärngymnastik. Kanske é löjligt tycker några av er som läser detta men jag har under snart 3års tid märkt att detta är inget självklart bland hundägare. Hjärngymnastiken är inget självklart. Tror nu inte att jag har något emot bruks, för de har jag verkligen inte. Men på bruks handlar de mkt om "LYDNAD" oavsett vilken aktivitet du har. Ser heller att det borde finnas mer likande kurser som handlar om det som Fredrik Steen och Cesar Milan pratar om. Sluta lägg fokus på hunden utan lägg den ist på ägaren. Ge rätt verktyg så ägaren blir säker på sin sak. Det handlar mkt om energin och vad du anser att du ska uppnå för mål och vad du vill som ägare. Tro mig det funkar.
Jag för er som fortfarande e intresserade av att gå en sväng ring mig. Jag mailar er mitt nr till er som har hört av sig.
//Jessica. PS ska tilllägga att jag verkligen inte kan bruks rätt termer för lydnad etc men jag och min Nala gick upp i lydnadsklass 2 fast vi enbart gått 2 kurser tidigare-Valp & Rallylydnad.
 
Sv: För er som vill ha fler hundpromenads kompisar!

Nu vet jag inte om det där var menat till bara mig eller till alla?

Nåväl, jag svarar för mig själv. Jag vill inte att min/a hund/ar ska leka med allt och alla, detta då vi har våran egna flock och ett fåtal välutvalda lekkompisar - alltså får dom det dom behöver i "hundlig" väg.
Jag är alltså Inte ute efter nya kompisar till min/a hund/ar - utan efter trevligt sällskap vid promenader och alt. träning.

Mina hundar tränas aktiv inom brukset så dom får sin dagliga mentala stimulans, likaså som fysisk.
 
Sv: För er som vill ha fler hundpromenads kompisar!

Nikkis;
Du kanske trodde att bara för att jag har valp så vill jag bara ha lek kompisar till henne? Håller absolut med om att en hund ska ha ett umgänge så som du beskriver, och jag vill ha promenad sällskap:). Jag anser nämligen att även valpar behöver promenader och träning, men inte lika mkt som en vuxen hund så klart. Men hon blir större och större och orkar mer.

Inget ont menat från min sida och säkert inte från någon annans heller.:)
 

Liknande trådar

Hundträning Min tik som blir 2 år om 2 månader har inga som helst problem att gå förbi andra hundar eller träna runt andra på t ex...
2
Svar
30
· Visningar
2 330
Senast: Wenniz
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 974
Senast: Stereo
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 177
Senast: inverterad
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 236
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp