För mycket begärt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen är det för mycket begärt att man ska ha ork nog att orka med några hushållssysslor och/eller ha ork nog att göra något som är roligare än att bara sitta och vänta på att det ska bli läggdags efter jobbet, medan man håller på att tillfriskna. Det är fortfarande 50% jobb som gäller.

Den här veckan har förvisso varit bättre än förra veckan men jag pallar fortfarande inte att göra något annat än att sova och jobba. Idag tog alla bestick slut. Allt är smutsigt. Så jag tog plastbestick till middagen som bestod av färdig mat från påse och som jag bara behövde värma. Tur att jag varken har barn eller husdjur som jag hade varit tvungen att ta hand om.

Måndagen var förvisso ganska okej och jag gjorde faktiskt ett besök i verkstaden på kvällen, men det var ju för att jag var så extremt motiverad att få ordning på lampan med lampskärmen som @Tranan hade gjort till mig. Lampfoten behövde ju fixas till lite för att skärmen skulle passa. Sen har jag i veckan orkat drömma lite om vad jag skulle vilja göra framöver. Jag har orkat googla lite också. Ja, det är på den nivån det ligger. Att orka drömma och att orka googla, är prestationer för mig.

20180214_211953.jpg

Lampskärmen
 

Vilken cool lampa!!

Apropå att orka vardagen. Låt det ta tid. Överväg, igen, möjligheten att gå ner lite i tid efter sjukskrivningen. För mig är det enda sättet att hitta en vardag, i och med att FK säger nej till sjukersättning.
Om läkaren tar upp sjukersättning igen så fundera på det. Det är inget nederlag.
Och fortsätter du märka att det går bakåt och inte framåt även nästa vecka, kontakta läkaren igen. Det är ju viktigt du får läka i den takt du behöver.
 
Ett och ett halvt år senare, jag är inte tillbaka 100% långt ifrån. Men det blir bättre. Man måste ha ett stort perspektiv. Hur såg det ut för en månad sen? Två? Jag tänker tillbaka mot för ett år sen. Ja, då jobbade jag 50% och orkade noll utöver det. Nu pluggar jag heltid och det funkar. Så det händer grejer, det går bara sjukt sakta. När jag är klar med utbildningen om drygt två år så hoppas jag att jag orkar jobba heltid och ha en fritid. :)
 
Vilken cool lampa!!

Apropå att orka vardagen. Låt det ta tid. Överväg, igen, möjligheten att gå ner lite i tid efter sjukskrivningen. För mig är det enda sättet att hitta en vardag, i och med att FK säger nej till sjukersättning.
Om läkaren tar upp sjukersättning igen så fundera på det. Det är inget nederlag.
Och fortsätter du märka att det går bakåt och inte framåt även nästa vecka, kontakta läkaren igen. Det är ju viktigt du får läka i den takt du behöver.
Det är 2½ vecka sedan jag pratade med läkaren. Det är bara psykologen jag har träffat sedan jag gick upp i tid, men jag har ett telefonmöte med läkaren på onsdag.

Jag tycker det är skit att vara så här trött hela tiden. Det är förvisso fredag nu och det är värsta dagen på hela veckan. Jag var lite piggare i söndags och orkade ju diska då.

Jag ångrar att jag försökte sikta på att orka rida ett par gånger i veckan och köpte ridhuskort för ett halvår.
 
Det som händer när jag blir så här utskitet trött, det är att de negativa tankarna återkommer. Jag misströstar, blir negativ, gnällig, uppgiven och ledsen. Jag tänker igen att jag inte vill försöka längre.

Varför är det vettigt att jag kör slut på mina reserver hela tiden?
 
Det som händer när jag blir så här utskitet trött, det är att de negativa tankarna återkommer. Jag misströstar, blir negativ, gnällig, uppgiven och ledsen. Jag tänker igen att jag inte vill försöka längre.

Varför är det vettigt att jag kör slut på mina reserver hela tiden?
Det är inte vettigt. Prata med din läkare.
 
Det är inte vettigt. Prata med din läkare.
Jag har inte telefontid med läkaren förrän på onsdag. Han är inte där innan dess. Så jag får härda ut. Jag hinner vila under helgen och början av veckan funkar nog ändå.

Jag sa igår till psykologen att jag blir ledsen och negativ när jag blir så trött. Han bara fortsätter att prata om att dela upp arbetet i 20-minuterspass. Det gör jag ju men ändå blir jag så trött och då gör jag inget annat än vilar/sover när jag inte jobbar. Jag varken lagar mat eller diskar t.ex. Jag känner mig något bitter över att jag inte ens får ha ett liv utanför jobbet. Det anses tydligen inte viktigt. Hela min existens går ut på att vara jobbslav verkar det som.
 
Jag har inte telefontid med läkaren förrän på onsdag. Han är inte där innan dess. Så jag får härda ut. Jag hinner vila under helgen och början av veckan funkar nog ändå.

Jag sa igår till psykologen att jag blir ledsen och negativ när jag blir så trött. Han bara fortsätter att prata om att dela upp arbetet i 20-minuterspass. Det gör jag ju men ändå blir jag så trött och då gör jag inget annat än vilar/sover när jag inte jobbar. Jag varken lagar mat eller diskar t.ex. Jag känner mig något bitter över att jag inte ens får ha ett liv utanför jobbet. Det anses tydligen inte viktigt. Hela min existens går ut på att vara jobbslav verkar det som.
Ja, det är så FK resonerar. Dom bryr sig noll om övriga livet, bara jobbet. Det har dom sagt rakt ut till mig.
 
Jag har det ju så.
Hela min ork går åt att jobba.
Resten av tiden är jag så trött så jag sover mest.
Nu ska jag diska idag för det måste jag.
Ska kolla om det finns tvättid med.
Önskar så att jag orkade vara social men jag får stresspåslag bara nån skriver på messenger
 
Jag har det ju så.
Hela min ork går åt att jobba.
Resten av tiden är jag så trött så jag sover mest.
Nu ska jag diska idag för det måste jag.
Ska kolla om det finns tvättid med.
Önskar så att jag orkade vara social men jag får stresspåslag bara nån skriver på messenger
Så himla tråkigt att det ska vara så. Jag tror ju inte en sekund på att ett sådant liv varken är gynnsamt för individen eller samhället. Det blir sjukdomar och följdsjukdomar, vilket kostar både individ och samhälle, samtidigt som en människas produktivitet kastas bort. Slapp vi vara sjuka och hade mer ork, så kunde vi ju bidra mer.
 
Så himla tråkigt att det ska vara så. Jag tror ju inte en sekund på att ett sådant liv varken är gynnsamt för individen eller samhället. Det blir sjukdomar och följdsjukdomar, vilket kostar både individ och samhälle, samtidigt som en människas produktivitet kastas bort. Slapp vi vara sjuka och hade mer ork, så kunde vi ju bidra mer.
Ja så är det ju. Men tyvärr funkar inte samhället så.
Känns som man är slit och slängvara
 
Jag har samma känsla som @Unafraid och @Sonic76. Fk skiter i om människor har ett liv eller bara är producerande robotar. På mitt förra jobb gick jag ner i tid och jag inser nu efter några månader på mitt nya att jag måste prata med min chef om samma sak här. Jag orkar inte klappa ihop en gång till. Gör jag det ger jag troligen upp och löser problemet för gott. Nu har jag det så förspänt så jag faktiskt skulle ha råd att gå ner i tid utan att krasha min ekonomi totalt, det är ju långt i från alla som har den möjligheten.
 
Jag skulle kunna klara mig på 75% men då är det inte så fett. Men just nu klarar jag ju bara nätt och jämnt 50%.
 
Jag har samma känsla som @Unafraid och @Sonic76. Fk skiter i om människor har ett liv eller bara är producerande robotar. På mitt förra jobb gick jag ner i tid och jag inser nu efter några månader på mitt nya att jag måste prata med min chef om samma sak här. Jag orkar inte klappa ihop en gång till. Gör jag det ger jag troligen upp och löser problemet för gott. Nu har jag det så förspänt så jag faktiskt skulle ha råd att gå ner i tid utan att krasha min ekonomi totalt, det är ju långt i från alla som har den möjligheten.
Gör det! Jag pluggar just nu och kommer inte jobba heltid om jag känner mig på gränsen. Men jag hoppas verkligen jag klarar heltid!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 342
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 065
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 728
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp