För utmanande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade jag denna outfiten. Mamma tyckte inte alls om shortsen för de var för lika trosor tyckte hon och en annan sa att jag var modig som gick ut såhär. Är detta för utmanande klädsel? Den är rätt basic om jag utgår från dem jag har kontakt med på instagram, men det visar ju inte vad den stora massan tycker
D2C769C7-B9F1-46EE-B77E-9BD8A8CA11BF.jpeg
 

Jag tycker nog att det inte är mängden visad hud som avgör hur normutmanande en klädsel är. Jag upplever att ju somrigare/mer funktionell en "lätt" klädsel är, desto mer konventionell uppfattas den. Utan höga strumpor till uppfattar jag den mer som "har lite kläder för att det är varmt" snarare än "har lite kläder för att se sexig ut". (Sen bör givetvis omgivningen kunna bete sig som folk oavsett hur de uppfattar ens klädsel. Och om man vill/orkar utmana klädesnormer ska man givetvis göra det! )

Exakt samma plagg i somrigare färger hade nog ingen reagerat på, precis som att folk inte reagerar på att man har bikini på stranden.
 
Ja och det här såg ut som ett par helt vanliga shorts. Shorts med spets har ju varit inne i ganska många år nu så det kan väl knappast vara så märkligt.
Jag har inte sett shorts med spets särskilt ofta, men kanske inte är inne här bara. Och det är inget märkligt, just dom såg bara helt enkelt ut som snyggare underkläder mer än vanliga shorts man går på stan med.
 
Det har ju varit spets på alla möjliga shorts i flera år. Saker blir ju inte sexiga eller porriga bara för att det tillkommer lite spets.
Men jag förknippar det med finare underkläder, det är sådana vibbar jag får av det. Och jag har hur inne det än är faktiskt inte sett shorts med spets på folk här omkring iallafall.

Alla ser väl på kläder på olika sätt och förknippar vissa plagg med vissa situationer. Inget konstigt med det. Och just den kombinationen förknippar jag med en snyggare variant av underkläder helt enkelt.
 
Men jag förknippar det med finare underkläder, det är sådana vibbar jag får av det. Och jag har hur inne det än är faktiskt inte sett shorts med spets på folk här omkring iallafall.

Alla ser väl på kläder på olika sätt och förknippar vissa plagg med vissa situationer. Inget konstigt med det. Och just den kombinationen förknippar jag med en snyggare variant av underkläder helt enkelt.

Har nog aldrig sett "finare underkläder" i pösig shortsmodell.
 
Men jag förknippar det med finare underkläder, det är sådana vibbar jag får av det. Och jag har hur inne det än är faktiskt inte sett shorts med spets på folk här omkring iallafall.

Alla ser väl på kläder på olika sätt och förknippar vissa plagg med vissa situationer. Inget konstigt med det. Och just den kombinationen förknippar jag med en snyggare variant av underkläder helt enkelt.
Okej. Jag äger inte ens ett par trosor som inte har spets. Även mina allra tantigaste och mest bekväma trosor har lite spets på sidorna.
Och det är ju isf motsvarande typ bylsig boxerkalsong i modellen?

Jag fattar inte.

Det har varit jättemodernt med spetsdetaljer på många olika klädesplagg i flera år. Oavsett vad du sett eller inte.
 
Okej. Jag äger inte ens ett par trosor som inte har spets. Även mina allra tantigaste och mest bekväma trosor har lite spets på sidorna.
Och det är ju isf motsvarande typ bylsig boxerkalsong i modellen?

Jag fattar inte.

Det har varit jättemodernt med spetsdetaljer på många olika klädesplagg i flera år. Oavsett vad du sett eller inte.
Det vanliga är att ha spets på underkläder, inte på byxor. De här shortsen är ju gjorda för att se ut som underkläder, det är väl hela poängen med dem? ”Kolla, jag har bara trosor på mig!”, typ. Men det blir för mig märkligt att först köpa kläder som är designade att väcka uppmärksamhet och se ut som underkläder, och sen bli förolämpad när de väcker uppmärksamhet och folk tycker de ser ut som underkläder. Som att köpa sandaler och tycka det är konstigt att folk tycker man har sandaler på sig.

Det är ju inte heller ett tvång att ha alla kläder bara för att de finns i butikerna. Det finns absolut jeansshorts som är så korta att rumpan hänger ut att köpa, men det innebär ju inte att man måste ha dem på sig, eller att det är normen för hur korta byxor måste vara.
 
Här är nästan samma outfit fast i en neutral pose. Jag har jeansshorts som jag känner mig mycket mer obekväm i för att de är så korta att rumpan nästan hänger ut och de är också köpta i en vanlig butik. Jag tycker inte att spetsshortsen är extremt kortaVisa bifogad fil 31464
Jättefint!
Om shortsen ser ut som trosor skulle jag vilja säga nej, absolut inte. Inte ens jag som fyllt 50 har så långa trosor :D. Möjligen om det är boxermodell men det använder jag helst inte.
 
Det vanliga är att ha spets på underkläder, inte på byxor. De här shortsen är ju gjorda för att se ut som underkläder, det är väl hela poängen med dem? ”Kolla, jag har bara trosor på mig!”, typ. Men det blir för mig märkligt att först köpa kläder som är designade att väcka uppmärksamhet och se ut som underkläder, och sen bli förolämpad när de väcker uppmärksamhet och folk tycker de ser ut som underkläder. Som att köpa sandaler och tycka det är konstigt att folk tycker man har sandaler på sig.

Det är ju inte heller ett tvång att ha alla kläder bara för att de finns i butikerna. Det finns absolut jeansshorts som är så korta att rumpan hänger ut att köpa, men det innebär ju inte att man måste ha dem på sig, eller att det är normen för hur korta byxor måste vara.
Hur har du lyckats missa att det i flera år varit spets i mängder på alla olika typer av klädesplagg?
De här är ju inte ens sådär superkorta.

Jag förstår som sagt inte hur någon kan missta dem för trosor.

Om du nu lever under en sten och har lyckats missa hur kläder ser ut sedan flera år tillbaka så är ju inte det samma sak som att kläder är designade för uppmärksamhet.
 
Du är inte tillräckligt gammal 😂

Jag som är 52 hade massor av sådana underkläder på 80 -90 talet. Plus pösiga Bodys i spets med ett snöre i midjan.

Är ju pga det oxå jag inte kan förlika mig med tanken att det är något annat än underkläder.
Ja men TS är ju uppenbarligen inte 52 år så då får man ju försöka översätta till lite mer uppdaterade klädnormer ;)
 
Ja men TS är ju uppenbarligen inte 52 år så då får man ju försöka översätta till lite mer uppdaterade klädnormer ;)

Haha ja... Men det är ju samma med mycket av det gamla modet som kommer igen som en bara vägrar att ta på sig igen , men det passar ju på de yngre generationerna!
 
Det vanliga är att ha spets på underkläder, inte på byxor. De här shortsen är ju gjorda för att se ut som underkläder, det är väl hela poängen med dem? ”Kolla, jag har bara trosor på mig!”, typ. Men det blir för mig märkligt att först köpa kläder som är designade att väcka uppmärksamhet och se ut som underkläder, och sen bli förolämpad när de väcker uppmärksamhet och folk tycker de ser ut som underkläder. Som att köpa sandaler och tycka det är konstigt att folk tycker man har sandaler på sig.

Det är ju inte heller ett tvång att ha alla kläder bara för att de finns i butikerna. Det finns absolut jeansshorts som är så korta att rumpan hänger ut att köpa, men det innebär ju inte att man måste ha dem på sig, eller att det är normen för hur korta byxor måste vara.
Eller så köper någon plagget för att denna tycker det är snyggt, inte för att uppmärksamhet eller för att det finns äldre som tycker det ser ut som trosor.
 
Hur har du lyckats missa att det i flera år varit spets i mängder på alla olika typer av klädesplagg?
De här är ju inte ens sådär superkorta.

Jag förstår som sagt inte hur någon kan missta dem för trosor.

Om du nu lever under en sten och har lyckats missa hur kläder ser ut sedan flera år tillbaka så är ju inte det samma sak som att kläder är designade för uppmärksamhet.
Jag bor i Stockholms innerstad, inte under en sten. Jag har aldrig sett nån gå runt i korta, glansiga shorts med spetskant på stan. Men, om man trivs med det och tycker de är fina, varför inte? Jag tänker att uppmärksamheten de väcker förmodligen är en del av nöjet med att bära dem. :up:
 
Eller så köper någon plagget för att denna tycker det är snyggt, inte för att uppmärksamhet eller för att det finns äldre som tycker det ser ut som trosor.
Om man är helt omedveten om att kläder kan väcka uppmärksamhet, då tänker jag att man inte är vidare värst intresserad av kläder och den effekt man kan få genom att välja vissa kläder. Har man inte koll på vilka associationer ett visst plagg har? Det hindrar ju inte att man väljer dem ändå, men nog borde man veta att om man går på stan i byxor där rumpan hänger ut, t ex, så väcker det uppmärksamhet. Det kan ju vara en del i varför man tycker de är fina, att det är roligt att folk tittar lite extra när de ser en.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 707
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 315
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 438
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp