För utmanande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade jag denna outfiten. Mamma tyckte inte alls om shortsen för de var för lika trosor tyckte hon och en annan sa att jag var modig som gick ut såhär. Är detta för utmanande klädsel? Den är rätt basic om jag utgår från dem jag har kontakt med på instagram, men det visar ju inte vad den stora massan tycker
D2C769C7-B9F1-46EE-B77E-9BD8A8CA11BF.jpeg
 

Spontant: Man får väl se ut precis hur man vill så länge man själv är bekväm. Med vis anpassning för situation (typ begravning och den typ av tillställning där det är mer klädkod).

Om jag tycker det är utmanande borde vara sekundärt så tillvida du inte klätt på dig för att utmana mig. Vilket jag antar och hoppas att du inte gjort.
 
Igår hade jag denna outfiten. Mamma tyckte inte alls om shortsen för de var för lika trosor tyckte hon och en annan sa att jag var modig som gick ut såhär. Är detta för utmanande klädsel? Den är rätt basic om jag utgår från dem jag har kontakt med på instagram, men det visar ju inte vad den stora massan tycker
Visa bifogad fil 31357
Ber om ursäkt för ärlighet, men jag tycker att det ser ut som om du är klädd i enbart underkläder.
Skulle kanske inte använt ordet "utmanande" själv.
 
Jag hade inte reagerat alls om jag såg någon med den outfiten på typ Ica, men jag bor också i storstad. Inte min estetik, så jag skulle inte ha denna outfit själv, men jag tycker den är fin och somrig (nåja, goth-somrig iaf ;))

Btw älskar de torkade rosorna på väggen, superfint :up:
 
Igår hade jag denna outfiten. Mamma tyckte inte alls om shortsen för de var för lika trosor tyckte hon och en annan sa att jag var modig som gick ut såhär. Är detta för utmanande klädsel? Den är rätt basic om jag utgår från dem jag har kontakt med på instagram, men det visar ju inte vad den stora massan tycker
Visa bifogad fil 31357
Det är ungefär vad jag ser tonåringar på stan ha på sig, så inte jättemärkligt. Men visst det är ju babydollstil så det kanske kan uppfattas utmanande i vissas ögon.
 
Igår hade jag denna outfiten. Mamma tyckte inte alls om shortsen för de var för lika trosor tyckte hon och en annan sa att jag var modig som gick ut såhär. Är detta för utmanande klädsel? Den är rätt basic om jag utgår från dem jag har kontakt med på instagram, men det visar ju inte vad den stora massan tycker
Visa bifogad fil 31357
Shortsen ser ut som en större variant strumpebandshållare:) men gå i vad du vill,kvittar väl sålänge man själv är fin,med tanke på att du redan har en lite mer ovanlig klädstil så sticker nog inte shortsen ut mer.
 
Det ser ut som underkläder. Iaf shortsen. Men det beror ju på var du ska. Det finns säkert sammanhang där din outfit passar in.
 
Det beror ju helt och hållet på, på mitt förra jobb var det flera som hade shorts mer eller mindre året om.
Ok, oftast är det inte accepterat tex om man arbetar på kontor och liknande, eller det finns en underförstådd regel som att man inte är baraxlad i kyrkan och liknande.
 
Ok, oftast är det inte accepterat tex om man arbetar på kontor och liknande, eller det finns en underförstådd regel som att man inte är baraxlad i kyrkan och liknande.

Jag hann lägga till lite i mitt andra svar, som iofs inte var så relevant för ditt svar här. Men jag förstår inte riktigt vilken skillnad det gör, svaret är fortfarande att det inte hade varit okej på min arbetsplats med den outfit som TS visade, frågan var ju inte om shorts och linne i allmänhet.
 
Jag hann lägga till lite i mitt andra svar, som iofs inte var så relevant för ditt svar här. Men jag förstår inte riktigt vilken skillnad det gör, svaret är fortfarande att det inte hade varit okej på min arbetsplats med den outfit som TS visade, frågan var ju inte om shorts och linne i allmänhet.
Shorts och linne är i stort sett aldrig acceptabelt på min arbetsplats så därför blir det för mig en ickefråga. Det är många kläder som man utan problem kan ha när man är ledig men som inte är ok på en arbetsplats.
 
Jag hann lägga till lite i mitt andra svar, som iofs inte var så relevant för ditt svar här. Men jag förstår inte riktigt vilken skillnad det gör, svaret är fortfarande att det inte hade varit okej på min arbetsplats med den outfit som TS visade, frågan var ju inte om shorts och linne i allmänhet.

Nä, även på min arbetsplats där shorts och linne är ok hade den här outfiten inte varit det. Chefen hade nog tagit ett snack med den som var klädd så tror jag.
 
Shorts och linne är i stort sett aldrig acceptabelt på min arbetsplats så därför blir det för mig en ickefråga. Det är många kläder som man utan problem kan ha när man är ledig men som inte är ok på en arbetsplats.

Absolut, men TS frågade ju om de här specifika kläderna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 700
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 310
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 428
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp