Bukefalos 28 år!

föräldrapeng fråga!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Vi kom att diskutera min arbetstid på en rast och hur det skulle bli med min fp OM jag får mer barn.
Jag jobbar bara 90% nu utan att ta ut fp.
Vill bara påpeka så inga idéer tänds här att det här är inte aktuellet just nu, annars hade jag ju ringt fk med det samma :smirk: .

Men säg att jag får ett grav.besked. Jag kan gå upp såpass mycket i tid att jag förlorar 8 timmar i månaden, de skulle jag kunna ta ut i fp.
Hur lång tid före måste jag gå upp i tid, och kan jag fylla ut de 8 timmarna med garantidagar och då få full fp när det är dax?

Bara en fråga alltså, inget aktuellt.
 
Sv: föräldrapeng fråga!

Jag TROR att det är 3 månader innan som du måste vara uppe i fulltid (på något sätt då) för att få full SGI, men det kan vara 6 mån också.
 
Sv: föräldrapeng fråga!

Nu var det ett tag sedan jag funderade på dessa saker. Men jag tror att det behöver vara 6 månader, och "varaktigt". Dvs att fylla upp med föräldrardagar räcker inte om man en gång gått ner i tid. Gör man det från början oavbrutet är det ok men inte när det väl är brutet.
Men att gå upp när man fått gravbesked är ok :-) så har jag uppfattat det. På min arbetsplats är det iallafall ett ganska tydligt tecken på att det är nya kottar på väg. Inte 100% tillförlitigt men ganska säkert på det som nyss fått barn.

/pewa - väldigt osäker på om hon minns rätt, egentligen bättre att hålla tyst.

ps. fast skulle du få lön över taket så får du ändå full f-penning även fast arbetstiden inte är 100%, eller det tror jag :-)
 
Sv: föräldrapeng fråga!

Hur menar du?
Att jag inte kan få full SGI för att jag redan har gått ner i tid och det går inte att fylla ut med fp så att jag får full tid?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar på att gå ner i tid, till 75 % pga barn under 8 (jobbar statligt så vi har dock rätt till barnet fyller 12). Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 793
Senast: Manji
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: Destiny_D
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: MML
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp