föräldrar ledig-jobb

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Hur fungerar det.Om jag vill jobba extra fast jag är hemma och är mammaledig.Kan jag ta ett "till" jobb förutom det ordinarie.
Jag tänkte jobba extra i ett stall på lördagar.Då är mitt jobb stängt.

Det kanske vart rörigt är det någon som förstår vad jag menar.
 
Sv: föräldrar ledig-jobb

Visst kan du jobba på lördagar - men bara inte ut föräldraledigt för lördagen om du jobbar hela dagen. Ta ut för sex dagar i veckan istället (om du nu tar ut föräldraledigt för sju dagar i veckan).
Jobbar du halva dagen så kan du ta ut föräldraledit för halva lördagen. Kolla på blanketten - jag tror du kan ta ut ner till en timme föräldraledigt. T ex jobba sju timmar och ta en timme föräldraledigt.
 
Sv: föräldrar ledig-jobb

Då är det ju helt ok att jobba lör-sön.
 
Sv: föräldrar ledig-jobb

kom på en till sak att fråga om...om jag jobbar lördag eller söndag .Måste jag ringa och säga det till försäkringskassan?
Om jag jobbar någon dag mån till fredag så ringer jag in och meddelar vilken dag de ska ta bort.

En till sak :) om jag tar ut 5 dagar i veckan och jobbar 1 dag måste jag ta bort ex den dagen??
 
Sv: föräldrar ledig-jobb

Får du inte hem blanketter varje månad som du fyller i? I så fall skriver du ju inte upp att du tar föräldraledigt de dagarna.
 
Sv: föräldrar ledig-jobb

Akta dig bara så du inte riskerar att bli av med jobbet. Blir du det när du är föräldraledig och har jobbat deltid under föräldrarledigheten så beräknas din a-kassa på det du har jobbat under föräldraledigheten. Läs mer här:Lön & jobb
 
Sv: föräldrar ledig-jobb

jag hoppar in och jobbar när jobbet behöver mig så det är inget bestämt iförväg.(därav att jag inte kan skriva på lappen man skickar in till fk när man tänkt jobba)Jag har pratat med försäkringskassan och dom säger att det är ok att ringa in och tala om när jag har jobbat.
När jag har jobbat har jag tagit bort en heldag fastän jag bara jobbat ca 5 timmar.och det var också helt ok.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 795
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 690
Senast: orkide
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp