Föräldrar till barn som rider

4B597087-BE92-4436-BCCC-8081FB668874.jpeg

Livets målbild - dottern som galopperar framför en på mjuk grusväg samtidigt som fåglarna sjunger in våren ❤️
 
IMG_7627.jpeg

Sonen har börjat få upp intresset för ridning lite nu igen vilket känns skoj! Blir ju inte så mycket ridning på vår egen ponny än dock då han bara är 3 men ungefär varannan fredag hänger en kompis med ut till stallet och så får dom pyssla och ”rida” runt i en liten hage.

Är så himla kär i våran ponny som har en ängels tålamod trots sin unga ålder och står som ett litet ljus medan det borstas och sprayas och fejas och ska klättras upp. Han är verkligen en på miljonen ❤️
 
Visa bifogad fil 141939
Sonen har börjat få upp intresset för ridning lite nu igen vilket känns skoj! Blir ju inte så mycket ridning på vår egen ponny än dock då han bara är 3 men ungefär varannan fredag hänger en kompis med ut till stallet och så får dom pyssla och ”rida” runt i en liten hage.

Är så himla kär i våran ponny som har en ängels tålamod trots sin unga ålder och står som ett litet ljus medan det borstas och sprayas och fejas och ska klättras upp. Han är verkligen en på miljonen ❤️
De är så bra på att läsa av sina barn! Igår var fjordingens ägare hos oss och red och dottern fick lite hjälp efter. Hon avslutade det hela med att galoppera runt barbacka och göra macarena på hästryggen och ponnyn bara tuffade på och såg så nöjd ut. Ägaren var helt förundrad över hur han bara accepterar leken sådär :D :love:
 
Screenshot_20240404-153533_Photos.jpg

Först red äldsta dottern ett trimpass med travbommar och ett litet hinder i galopp, sen fick yngsta dottern rida lite utan utrustning. Älskar honom, världens snällaste 4 åring 🥰 Nästa vecka ska han iväg för utbildning och göra sina första starter i hoppning. Så spännande. 🥰
 
Det här är potentiellt bukes farligaste tråd. Jag är så orimligt sugen på att köpa en shettis, officiellt som sällskap till mina två hästar men nog egentligen lika mycket för att jag hoppas på hästintresse hos något av barnen :angel: Det är så himla fint att se och läsa om era barn och hästar!
 
Det här är potentiellt bukes farligaste tråd. Jag är så orimligt sugen på att köpa en shettis, officiellt som sällskap till mina två hästar men nog egentligen lika mycket för att jag hoppas på hästintresse hos något av barnen :angel: Det är så himla fint att se och läsa om era barn och hästar!
Hur gamla är barnen? Om den ändå skulle fylla en funktion som sällskap så säger jag kör 😁
 
Hur gamla är barnen? Om den ändå skulle fylla en funktion som sällskap så säger jag kör 😁
Den ena är 2 år och den andra 4 månader så det finns potential för ponnytid i rätt många år framöver. Just nu är jag föräldraledig, och bor dessutom på en gård där allt går sönder denna vintern, så just nu går det verkligen inte att köpa en till häst, ens om den är liten :p Men jag förhandlar med mig själv om att 2025 kanske är ett bra år att bli med ponny och förhoppningsvis joina denna tråden :love:
 
Den ena är 2 år och den andra 4 månader så det finns potential för ponnytid i rätt många år framöver. Just nu är jag föräldraledig, och bor dessutom på en gård där allt går sönder denna vintern, så just nu går det verkligen inte att köpa en till häst, ens om den är liten :p Men jag förhandlar med mig själv om att 2025 kanske är ett bra år att bli med ponny och förhoppningsvis joina denna tråden :love:
Annars vet jag en fantastisk liten kille som ska pensioneras från ridskolan :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 262
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 845
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 016
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp