Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Alexandra_W

Trådstartare
Tiken, 6 år i mellandagarna, bekymrar mig en del just nu. Det är normalt en glad och aktiv hund som alltid vill vara med. Men nu senaste veckorna har hon gradvis förändrats och jag blir verkligen inte klok på VAD som är fel?

Först lite bakgrund: Det är en greyhound, så mycket tid inne tillbringas ju sovandes på soffan/i sängen/i korgen. Och allra, allra helst ska man ligga i knäet (vilket dock matte inte är lika förtjust i). Dock alltid pigg och glad och med på att följa med ut, är gäärna med i stallet där hon roar sig med att 'diska' foderhinkar, äta hästskit och allmänt lalla runt. Brukar dra sina sedvanliga 'fullt ös medvetslös'-repor på gården och så. Och hon brukar INTE vilja gå in förrän man själv gör det. Greyhounds är ju generellt en ganska 'frusen' ras, men den här damen är ganska ofrusen av sig, och om hon så fryser så hon hackar tänder så blåvägrar hon att gå in frivilligt sålänge jag är ute, det är rooligt ute helt enkelt.
Så brukar hon vara..

Så fick hon något 'ryck' och började dricka kopiösa mängder vatten för cirka tre veckor sedan. Kunde stå i stallet och dricka en lång stund i hästarnas hinkar, sen komma in tre minuter senare och dra i sig 1½ liter vatten. Dygnsförbrukningen låg på cirka 5 liter. Inga andra tecken på att något var fel. Ingen feber, pigg och glad och som vanligt.

Jag ringde vet och fick tid 5 dagar senare. Två dygn innan vetbesök gick vattenförbrukningen ner till normal, och har legat kvar på normal sen dess. Jag konfererade med vet som inte tyckte jag behövde komma in om hon verkade normal i övrigt och drack normalt igen så besöket avbokades.

Nu senaste veckorna har hon gradvis blivit mer och mer 'avslagen'. Började med att hon på morgonen i princip fick puttas nerför trappen ut på gården för att kissa. Och när man väl fick ut henne så gick hon tre steg, kissade och ville sen in. Jag tänkte inte mer på det eftersom höst/vinterrusk är ganska tradigt och det regnat massor. Men sen har det fortsatt. När jag kommer hem vill hon oftast inte gå ut alls, medan hanen står med benen i kors och tycker 'KISSNÖDIG!'. Men tiken får man putta ut, så går hon tre steg, kissar och vill sen in.

Inne så har hon mer och mer tyckt att hon helst av allt ligger och sover, och hon har blivit 'plåstrig', ska helst ligga PÅ mig hela tiden, och kan vara riktigt enerverande envis ibland. Kan se otroligt olycklig ut, och verkligen SE sjuk ut. Till och med de som inte känner henne har ibland reagerat på att hon ser 'febrig' ut.

Jag har klurat och kollat och försökt hitta något fysiskt 'fel' men hittar inget. Hon håller vikten, hon äter med god aptit och har inte ökat/minskat aptiten, hon stjäl lika vilt som vanligt, kissar och bajsar normalt och som hon ska, inga konstigheter. Inga tecken på uttorkning, bra färg på slemhinnor, inga synliga sår och ingen palpationsömhet någonstans. Ingen temp utan har legat stadigt på sin normaltemp etc etc.

Nu senaste veckan har hon blivit gnällig och kinkig. Efter typ 30 sekunder ute så skakar (fryser?) hon och gnäller och vill in. MYCKET otypiskt för henne. Kan gå runt och 'ynka' inne med, men det är mer sällsynt, men det händer och det gjorde det aldrig förr.

Idag tog jag med hundarna på en promenad för att se hur hon skulle reagera. Det började med att efter 10 sekunder ute i plus tre grader frös hon så hon skakade så jag fick hämta ett täcke, men hon var glad och pigg och ville följa med på promenad. Under den 45- minuter långa promenaden (med hundarna lösa) så sprang hon och nosade och betedde sig som vanligt och var pigg och glad. Ynkade lite inne direkt när vi kom hem men la sig sen och sov.

Sov från vi kom in (vid halv ett) till fyratiden då jag åkte och handlade och hon ville följa med men inte fick, kom och mötte mig när jag kom hem men ville inte gå ut. Sov sedan vidare till halvsju då jag gick ut i stallet och de följde med. Ynkade lite i stallet direkt när vi kom ner, men bäddade sen ner sig långt ner i bädden i valackens box och kurade ihop sig till en boll och låg där i 30 minuter tills vi gick in. Så har hon aldrig gjort förr, och hon såg väldigt olycklig ut, men frös inte. Nu sover hon i sängen.

Har tempat henne flera gånger idag och tempen varierar mellan en haöv grads undertemp och normaltemp.

Och jag börjar snart tro hon lider av vinterdepression eller något :crazy: , för jag blir verkligen inte klok på VAD som är fel? Mer än att hon inte är som hon brukar utan är 'konstig'. Samtliga i hennes närhet har reagerat på det, men samtliga har också gått bet på att sätta fingret på vad som kan vara fel. Och ibland är hon ju precis som vanligt (som vid promenaden idag). Vet kliar sig i huvudet men kan inte göra så mycket just nu eftersom vi inte vet vad sjutton vi letar efter egentligen - var ska man börja liksom..

Så, nu är jag snart mottaglig för alla tips, tankar och teorier!

Hon löpte senast29 september (första märkbara dagen på löpet), visar inga skendräktighetstecken eller något.
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

*Hypotyreos
*Diabetes
*"Efter-löpet-depression" (har min ena tik, håller i sig tills ca 2 månder efter avslutat löp)
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Tippan skrev:
*Hypotyreos
*Diabetes
*"Efter-löpet-depression" (har min ena tik, håller i sig tills ca 2 månder efter avslutat löp)

Diabetes - då skulle hon enligt veterinären visa fler/andra symptom, hon saknar tydligen för många av de 'typiska' symptomen man förväntar sig att se vid diabetes. Vi har dock pratat om att ta ett urinprov för att kolla njurar osv.

Hypotyreos - Greyhounds en rasrelaterad disposition för sköldkörtelproblem, dvs det är inte helt ovanligt, så över/underfunktion av sköldkörteln var en av de saker jag diskuterade med veterinären men även där ansåg han att det saknades symptom som man i princip alltid ser. Jag har ju en fortlöpande diskussion med veterinären om tiken, men problemet är som sagt var man ska börja (och varför). Vi kan ju ta ett helt batteri prover, och både jag och veterinären gör det ju gärna, men det ska motiveras för försäkringsbolaget med (för nej, jag har tyvärr inte råd att betala hela kalaset själv).

Efter löpet-depression - kan det isf komma 'ur det blå'? Hon har ju inte blivit annorlunda efter löp förr? Däremot, en sak jag inte tänkte på för den ligger så långt tillbaka i tiden, men hon hade i 5 år en väldigt stabil löpcykel som dock enbart innehöll ETT löp/år (himla bekvämt..). Sen så bröt hon cykeln och har 'gått över' på halvårsvis löp, dvs två löp/år vilket ju är helt normalt, men ändock en förändring. Brytningen till den nya cykeln kom dock för ett bra tag sen och hon har nu tredje löpet enligt ny cykel.

En annan sak, kopplad lite till 'depressionsdelen' så det är en av mina VILDA funderingar. Jag har haft henne sedan april 2004, och det är en hund som haft det ganska 'tufft' i livet utan att för den delen varit vanvårdad eller misskött (däremot har hon nånstans, nångång fått rejält med däng då hon är otroligt strykrädd). Men fyra år gammal och haft 5 olika hem, och då har uppfödaren flera gånger tagit tillbaka henne, så det har varit många miljöombyten. Hon gillade dock mig vid första anblicken (när jag kom dit för att titta på henne och så så när jag klev ur bilen så blev hon som tokig och verkligen tjöt rakt ut och visste inte till sig, och hon hoppade utan tvekan in i bilen när jag skulle åka hem, och boade in sig på en kvart och trivs (eller har iaf trivts) alldeles utmärkt här och är enligt henne själv i paradiset här. Men, det jag någon sömnlös natt i mina vilda virrvarrtankar, dök upp en vag fundering om det kan vara någon form av 'försenad' reaktion på hur hon haft det innan? Det här är hennes första mer 'permanenta' hem på länge, och det första 'icketävlings'-hem hon haft som hon trivts och fungerat i (eller som stått ut med henne, hur man väljer att se det), och att det inte är förrän nu som hon VERKLIGEN så att säga slappnat av och 'vågat tro på att det är beständigt'. Men det känns lite väl nära ett förmänskligande? Samtidigt tog det nästan ett år för hanen att komma till ro (men han gick ju från stressad och som ett häftplåster som inte vågade lämna mig ur sikte till en lugn, självständig och harmonisk individ, tiken verkar ha gjort det 'bakvänt' i så fall?)
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Du kanske ska ta och kolla upp ev livmoderinflammation på din hund. Symtomen liknar det ganska mycket: Tex: Slöhet, ökad törst, feber (frysningarna). Symtomena brukar komma ca 6-8 veckor efter ett löp.
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Mynta2 skrev:
Du kanske ska ta och kolla upp ev livmoderinflammation på din hund. Symtomen liknar det ganska mycket: Tex: Slöhet, ökad törst, feber (frysningarna). Symtomena brukar komma ca 6-8 veckor efter ett löp.

Det var förstahandsgissningen och det vi ffa skulle kolla på det bokade besöket som sen blev avbokat efterso hon blev 'normal' igen. Jag har haft/sett tikar med pyo förr, och de brukar vara 'konstant' påverkade, och inte gå 'upp och ner' som tiken gör. Just det där att hgon har typ ett symptom som passar på nåt, men sen en massa saker som absolut INTE passar in. Det som gör mig mest brydd är nogd et att hon kan vara pigg och ofusen och så (som på promenaden) och så kan hon vara verkligen off, och slö etc i en annan situation. Och jag hittar inte ett enda jäkla FYSISKT symptom (utom möjligen ibland en halv grad undertemp då).

Men om det inte vänder eller jag kommer på någon bra förklaring snart får väl vet köra hela jäkla batteriet med tester (dvs njurar, diabetes, allmän blod och infektionsbild, sköldkörteln osv osv) och så får man hoppas f-bolaget betalar snällt..
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Är det så mycket svårare att kolla på hund? Som människa kollar man ju bara urinen för blodsockret och för hypotyreos så är det bara ett blodprov... Man kanske inte behöver göra 14 tester bara för att kolla det. Men jag vet iofs att ett blodprov går på typ massor eller nått sånt *sucka* Att allt ska vara så dyyyyrt. Jag var och tog blodprov och de klämde lite på hunden 2300:-...
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Tippan skrev:
Är det så mycket svårare att kolla på hund? Som människa kollar man ju bara urinen för blodsockret och för hypotyreos så är det bara ett blodprov... Man kanske inte behöver göra 14 tester bara för att kolla det. Men jag vet iofs att ett blodprov går på typ massor eller nått sånt *sucka* Att allt ska vara så dyyyyrt. Jag var och tog blodprov och de klämde lite på hunden 2300:-...


Nejdå, det är inte så mycket svårare, utan urinprov och blodprov. Problemet är ju precis som du skrev att de där proverna kostar (skjortan), och om man då tar urinprov, blodbild/infektionsbild, sköldkörtelhormonprov och så var det något mer prov som jag glömt som vet pratade om som man typ kunde ta, så springer slantarna iväg. Och vet var lite skeptisk till om f-bolaget skulle betala (om alla prover är neg vill säga) när det är så himla 'luddig' symptombild (eller snarare så stor brist på symptom). Han har tydligen haft lite dåliga erfarenheter innan ang ersättning i sådana fall om alla prover är neg och man inte hittar något..

Apropå blodprov, pappas tik dricker kopiöst med vatten, gjort i ett halvår nu, och har fått en kraftigt försämrad pälskvalitet De har tagit en miljard prover och en miljard undersökningar, och hittar INGET utom nååågot för låg kalciumnivå. Så summa summarum 8000 kr i veträkningar, en hund som fortfarande dricker som en kamel men inga svar. (Hunden är oförsäkrad så vet inte vad ett fbolag tyckt, men hans hund har ju ett solklart symptom iaf). Och en sådan summa fixar jag verkligen inte - alls :crazy:
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Mmm man har ju gjort en del 2000:- undersökningar utan resultat... Roligt värre...
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Trötthet och frusenhet är ju båda symptom på låga sköldkörtelvärden, viktuppgång kommer ju inte supersnabbt, utan allt eftersom..
Tycker du ska kolla igen med vet om det inte kan vara det. Ring även ditt fb och hör vad dom säger.
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Har en tid hos vet på torsdag nu, vet tycker fortfarande att det är väldigt atypiska symptom för det mesta man kan komma på, men han vill klämma och känna på henne för att se om han kan bli något klokare. Och så ska vi snabbkolla ett urinprov med sådan där sticka (det kan ju göras direkt och på plats), och sen så får vi slå våra kloka huvuden ihop om vilket/vilka prover som ska tas. Vet var lite inne på att ur försäkringshänseende kan det vara smart att ta 'ett prov i taget', då borde de vara mer ersättningsbenägna även om proven kommer tillbaka negativa. (Jmf med att ta hela batteriet prover på en gång, och alla kommer tillbaka negativa). Så vi får väl se.

Undrar om man kan sälja folks julklappar på tradera eller något? :devil: Det sitter inget vidare med en veterinärräkning just nu tyvärr, den där förbenade julen.. *sucka*
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Ett blodprov med de vanligaste värdena är inte jättedyrt, och i alla fall en början. Och jag tog åtskilliga på min förra hund... :crazy:
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

min tik är också omplacering och har ibland perioder av förändrade beteenden. vissa har varit på grund av sjukdom/smärta, andra har haft psykiska orsaker. hon hade skador i nacke och rygg och när förändrade beteende (till det bättre) efter kiropraktorbehandling. i somras blev hon väldigt klängig, drack mycket och började till slut klia sönder sig på magen. så har hon gjort förut (fast kliat sig på ryggen) men denna gången var det mastit som blev cystor som blev ny mastit. en operation och tre antibiotikakurer senare var hon dock frisk och piggare innan.

hittar vet inget så kanske ni kan prova med smärtstillande för att utesluta att det är smärta som orsakar hennes symptom? hjälper inte det heller kanske det är psykiskt. sånt kan ta tid innan det blir helt bra och trots att jag har haft min i över 5 år så märker man fortfarande av att hon har haft problem.
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Sådär, nu har vi varit hos veterinären.

Och jag ska köpa en ny hundfebertermometer *muttra* För visst hade damen feber (och jag har ju tyckt hon sett febrig ut på ögonen när jag sprungit där och tempat men neeeej då sa termometern.. *sucka* Hade jag haft feber bland symptomen så hade jag varit MYCKET lugnare).

Nåväl, lite feber - 39 grader - och lite svullna lymfkörtlar i käkvinkeln konstaterades ju ganska omgående. Urinprovet helt i sin ordning. Så vet tyckte ju att 'en infektion är det ju helt klart, men VAD?'. Körsförhörde mig om symptomen eller bristen på sådana och blev inte mycket klokare. Kollade halsen, hostprovocerade osv men nä.. (Hon har haft lite problem med halsinfektioner förr).

Så klämde igenom damen och första 'allmänklämmandet' sa hon ingenting, så vet kliade sig i huvudet men klämde en gång till, mer specifikt på varje ställe så att säga. AJJE sa vovven när man klämde på buken på 'rätt' sätt, men buken kändes mjuk och fin. Och där började det plinga liten klocka. Hon har haft aningens, aningens lösare avföring (utan att vara dålig i magen, men jag har ju kollat den där hunden med förstoringsglas i princip nu senaste veckan), och så äter hon mer/oftare än normalt, brukar ta en sväng förbi skålen och äta lite såfort hon kommer in.

Och vets gissning är en grovtarmsinfektion eller om han sa inflammation.. Ev i kombination med någon annan typ av mera allmäninfektion.

Men vi provar med att sätta henne på Flagyl i 7-10 dagar (fick en injektion nu idag för att snabbstarta och sen tabletter) och sen ska hon få ZooLac som är en massa snälla magbakterier. Flagylen borde ge synbart resultat till helgen, men man får ge det till början av nästa vecka iaf. Ska höra av mig till vet på m ån - tis nästa vecka, och är hon inte bättre då sätter vi in annan, mindre riktad, antibiotika.

Så vi får hoppas att det hjälper, och jag är LÄTTAD ironiskt nog =)

Skaffade lite nyårsdroger till hanen med, men vi provar med plegg i år..
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Det lät ju faktiskt inte så illa! Kunde ju varit något mycket värre, menar jag. Skönt att få ett besked, kan jag tänka?
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Ja, som jag skrev så är jag lättad! Jag hade ställt in mig på ett betydligt 'värre' besked, eller att vi inte skulle hitta något.

Fast sur är jag på febertermometern, jag hade varit lugnare redan innan om jag vetat att hon hade feber liksom. Lite knäpp så jag, har de feber är jag inte så oroad (förrän vet säger något hemskt..), men just sjuka utan feber gillar jag INTE..

Tempade henne btw näe jag kom hem med puckotermometern som sa hon hade 38.4.. den bor i spokorgen nu och jag har donerat humantermometern till djuren (vad fan jag känner ju om jag har feber). Apropå känna, så vet imponerar på mig varje gång det gäller feber, han lägger handen på dem och säger 'jaaa. 39', eller 39.5 eller vad han nu tror. Sen tempar han med termometer och han har banne mig alltid rätt.. Sådana händer vill jag ha.. :love:
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Tur att du fick reda på vad det var för fel på tiken. ZooLac är ett underbart medel, fick det till en av hundarna i somras. Det var högeffektivt, hunden blev bra på 3 dagar.

Kanske skulle vara bra om du inte låter henne äta allt hon hittar ute i stallet. För en hund som sätter i sig det mesta brukar få magproblem förr eller senare. Tyvärr är det lättare sagt än gjort, jag har också haft en tik som brukade sätta i sig det mesta. Det värsta var när man kom på henne med något, där var det inte tal om att spotta ut, utan skynda sig att svälja innan matte hann fram. Trots hennes olater blev hon 13 år, jag fick lov att ta bort henne pga cancer.
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Alexandra_W skrev:
Apropå blodprov, pappas tik dricker kopiöst med vatten, gjort i ett halvår nu, och har fått en kraftigt försämrad pälskvalitet De har tagit en miljard prover och en miljard undersökningar, och hittar INGET utom nååågot för låg kalciumnivå. Så summa summarum 8000 kr i veträkningar, en hund som fortfarande dricker som en kamel men inga svar. (Hunden är oförsäkrad så vet inte vad ett fbolag tyckt, men hans hund har ju ett solklart symptom iaf). Och en sådan summa fixar jag verkligen inte - alls :crazy:

Usch... Jag hade en hund som "drack som en kamel". In och dricka - ut och kissa. Hela tiden.... Tror jag lade ut ca 15000 kr på det ur egen ficka utan att hitta ngt fel. Hon fick också risig päls och efter ett tag blev hon "bukig" och tunn fast hon åt mat normalt. Efter ca ett år började hon skrika rakt ut utan synbar anledning. Alltså inte konstant, men flera gånger per dag. Fortfarande kunde vet inte hitta något fel så till slut tog jag bort henne. Jag fick aldrig reda på vad det var som hände med henne....
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Min ena greyhoundtik har problem med sköldkörteln vilket har blivit ett ganska vanligt fenomen på just greyhounds nu för tiden.Hon är därmed frusen av sej,har alltid varit glad för mat,dricker kopiösa mängder vatten när det inte är som det ska...även bajset kan vara allt från normalt till lite löst.Hon har blivit mer känslig i halsen (tjock i halsen) och får ibland febertoppar.

Så frågan är - har din veterinär gissat rätt eller ej?Tog ni prover?(jag uppfattade inte om ni gjorde det eller ej)
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

Dalkulla skrev:
Kanske skulle vara bra om du inte låter henne äta allt hon hittar ute i stallet. För en hund som sätter i sig det mesta brukar få magproblem förr eller senare. Tyvärr är det lättare sagt än gjort, jag har också haft en tik som brukade sätta i sig det mesta. Det värsta var när man kom på henne med något, där var det inte tal om att spotta ut, utan skynda sig att svälja innan matte hann fram. Trots hennes olater blev hon 13 år, jag fick lov att ta bort henne pga cancer.

Ah, hon får inte äta allt hon hittar i stallet. Hon (och hanen med) får äta en sporadisk mängd hästskit, och så får tiken 'diska' hästarnas foderhinkar. Som innehåller en liten slatt rent vatten och lite spår av valackens ledtillskott (som btw fungerar lika bra till hund). Dvs hon får inte i sig någonting, men hon tror det ;)

Hon är inte särskild svår på att 'äta äckel' ute, däremot stjäl hon kopiöst när det gäller mat, inomhus alltså. Så det gäller att se till att ta bort allt som hon kan tänkas stjäla. Vilket man ju ibland misslyckas med (som den gången en gratängform med potatisgratängrester blivit dålig i kylen och jag ställde fram den för att göra ren den, och så ringde det. Räkna ut resten själv..) och då kan hon äta sådant som INTE är bra. Fast vet menade att för de ska få grovtarmsinfektion så ska de ha flera ggr otur, dels ska de 'hitta' bakterierna, vilket iofs var det lättaste (räckte med att de klev i något äckligt och slickade lite på tassen), men sen ska miljön i magen vara 'rätt' (eller snarare fel med), t ex att de är lite nedsatta, eller att de redan är lite störd i magen (och där är ju dålig potatisgratäng en bra inkörsport *s*)

Men hanen har ju magen från helvetet, jättekänslig mage, alltid haft (men är symptomfri sedan många år nu, men det räcker med att han EN gång äter EN grej han inte tål så bra så blir det kajko) så jag är rätt restriktiv med vad de får peta i sig ute och håller koll på vad de pysslar med (inkl hästskitförbruket *s*)

Men problemet är det hon stjäl inne, och om det är förpackat - äsch då strimlar man förpackningen/plastlådan/vad det nu är *sucka*
 
Sv: Förändrat beteende hos tiken - jag blr inte klok på vad som är fel?

crazy skrev:
Min ena greyhoundtik har problem med sköldkörteln vilket har blivit ett ganska vanligt fenomen på just greyhounds nu för tiden.Hon är därmed frusen av sej,har alltid varit glad för mat,dricker kopiösa mängder vatten när det inte är som det ska...även bajset kan vara allt från normalt till lite löst.Hon har blivit mer känslig i halsen (tjock i halsen) och får ibland febertoppar.

Så frågan är - har din veterinär gissat rätt eller ej?Tog ni prover?(jag uppfattade inte om ni gjorde det eller ej)

Jo sköldkörtelproblem är ju en av de få rasrelaterade sjukdomar greyisarna har, så det var ju en av de första saker jag & vet diskuterade. Och vi pratade om att ta blodprov och skicka för att kolla sköldkörtelvärdena. Men sen så hade hon ju helt tydligt en infektion (men vilken..) och när hon då reagerade så otroligt starkt på bukpalpation så pekade ju 'alla' tecken på infektion där, och då blev det första steget att behandla den. Så vi tog inget blodprov nu, men det är nästa steg (både att ta blodprov för att kolla sköldkörtelvärden, och ta mer prover för att försöka utröna vad för infektion)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
694
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 626
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
418
Senast: Harrysen
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp