Föräskring & kostnad vid veterinär!?

nice and happy

Trådstartare
I lör blev min hund sövd & veterinären titta i hans hals i ca 1min. Sen var det färdigt! Han fråga om försäkring & sjuvrisk. 1400:- sade jag. När vi skulle betala så skulle vi betala in självrisken!
Tyckte det lät konstigt att vi inte fick en spec räkning vad det är man betalat för. Utan stod bara operation 1400:-
Tyckte det va lite dyrt & konstigt att man inte betala självrisken & inte fick en "kostnad" som man skulle betala & sen skicka till försäkringen om det översteg 1400:-
 
Sv: Föräskring & kostnad vid veterinär!?

Om jag tolkade ditt inlägg rätt så undrar du varför du måste betala en gång hos veterinären, sedan betala självrisken till försäkringsbolaget för att därefter få tillbaka det som "blev för mycket"?

På mina veterinärkvitton står det alltid vad det är jag betalat för?

Du kan direktreglera hos veterinären, då dras självrisken direkt. Annars regleras allt i efterhand. Kan ta tid!

/Syrsa
 
Sv: Föräskring & kostnad vid veterinär!?

Låter som de gjort en direkt regalering?
Du betalar självrisken resten skickar försäkrings bolaget direkt till kliniken.

Men även om försäkrings bolaget betalar så bör du ha rät att veta vad det kostade.
Har du inga % utöver självrisken?
Så vitt jag vet är det bara If som har fast självrisk utan % och vi har inte 1.400:- så det måste vara ett annat bolag?
Och då har du troligen % på total summan och måste självklart få veta den.
Begär det!

Såvida inte betalningen för ingreppet var just 1.400:- då blir ju inte försäkrings bolaget inbland alls utan det är du som betalar (konstigt att det blev exakt samma summa som din självrisk men det är ju möjligt)
 
Sv: Föräskring & kostnad vid veterinär!?

Du borde få ett specificerat kvitto där kostnaderna radas upp.

Klinikavgift
Narkos
Undersökning
och vad som nu gjordes.
 
Sv: Föräskring & kostnad vid veterinär!?

Håller med Skogstrollet. Vet att när vi var inne med hunden på strömsholm fick vi massa papper där allt de gjort specificerades. Inkl vägningen! (den tog de inte betalt för, men det stod vad han vägde) De tog blodprov och allt de skulle testa stod skrivet, var en heeel del papper. Så det låter verkligen skumt att du inte fick någon specifikation.
 
Sv: Föräskring & kostnad vid veterinär!?

Skulle du kontakta försäkringsbolaget eller inte? Om inte så tror jag att du kom billigt undan. Med tanke på att du var inne en lördag så har du jouravgift, narkos och så själva ingreppet även om det bara tog en minut. Jag misstänker att allt sammantaget skulle gått på mer än 1400 kr. Om du då har tex 20% på övrig kostnad så hade du inte fått tillbaka mycket om något.
Men visst skulle du fått en en detaljerad räkning, men då skulle du också betalat allt på den. Hör med vet vad ingreppet skulle gått på.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Föräskring & kostnad vid veterinär!?

Ja inte räcker det med 1400 om jag skall åka in till mottagningen en lördag , söva o kolla halsen!
PL
 

Liknande trådar

Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 071
Senast: McFlurry
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 694
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 725
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp