Förbättringar av reaktioner och smilies

Om jag kommer ihåg rätt är det väl dessa som har bytt färg nu:
:D:p:laugh::cautious:

Följande hade andra färger än gult tidigare:
:cool::devil::eek::rofl::yuck::rage::arghh::jawdrop::rolleyes::bow::bump:

Och visst de hade kanske fungerat bättre som gula.
Problemet är att den som gjorde de i original gjorde dem i dessa färger och jag tror att man kanske kan vänja sig med dem då de ser snyggare ut på högupplösta mobiler, ex.vis.

Alternativt finns ett antal emojis man kan använda. En del tycker att smilies är historia och kan tas bort till fördel för emijis.
Jag tycker vi kan ha kvar dem och jag lade även till ett antal ännu äldre då det fortfarande fanns några som gillade dessa bättre än dagens.
 
Förresten @Gunnar När jag citerar detta så ser inte smileys ut som de gör i tråden. Alltså i textfältet. Skrattsmileyn är samma. Gröna stora smileyt är bara kolon och D.
Och den hon vill använda istället ser annorlunda ut bara och ha är fler tänder.

Men allt detta kanske beror på att uppdatering pågår..
Det beror på att smilies ersätter vissa texter såsom : och ) medan emojis är som typ egna bokstäver men de kan se lite olika ut beroende av vilket operativsystem man använder.
Någon annan kanske kan förklara bättre.
 
Jag tycker inte att :D har blivit tydligare, tvärt om syns ögonen sämre och den gröna är så ljus och nära tänderna i färg att den vid en första anblick bara ser ut som en grön plupp, vilket får mig övertygad om att den är illamående.

Byter den inte tillbaka till gul så kommer jag inte använda den längre.

(Och de andra som istället blivit rödrosa ser arga ut... Det är inte tydligt och användarvänligt med en rosaröd smiley där man förväntas tolka den röda tungan)
 
Jag har haft lite problem med en extern SSD-disk som tagit lite tid att lösa, vilket har gjort att detta fått vänta lite.

Jag kommer fixa lite till med en del smiliesar.

Jag har gått igenom en del av de nya och nygamla jag lade till för ca 1,5 år sedan.
Det verkar då som att :idea1: :crazy1: och :confused1: används lite jämfört med ex.vis :angel1: och :love1:
Jag planerar därför att ta bort de tre första.
 
Är det denna uppdatering som gör att jag inte längre kan använda smileys eller lägga in bilder? Från en telefon. Raden längst uppe i svarsrutan är grå och går inte använda.
 
Är det denna uppdatering som gör att jag inte längre kan använda smileys eller lägga in bilder? Från en telefon. Raden längst uppe i svarsrutan är grå och går inte använda.
Nej, troligen har du lyckats klicka på [ ] i menyn, om du klickar där igen bör den normala funktionen återkomma.
 
Nej, troligen har du lyckats klicka på [ ] i menyn, om du klickar där igen bör den normala funktionen återkomma.
Ah vad skönt. Trodde det var nått problem med just min telefon men nu hittade jag []-valet så jag också kan använda smileys från telefonen! Tjohooo!
 
Va? Vilken meny?
Menyn längst upp i svarsfältet. För mig var det de tre prickarna längst till höger just vänster om förhandsvisnings-symbolen. Klickar man där dyker det upp en knapp med []. Klickar man där så fungerar smileys med mera. Men det heter nog inte klicka på telefonen. Vad säger man? Tappa?
 
Menyn längst upp i svarsfältet. För mig var det de tre prickarna längst till höger just vänster om förhandsvisnings-symbolen. Klickar man där dyker det upp en knapp med []. Klickar man där så fungerar smileys med mera. Men det heter nog inte klicka på telefonen. Vad säger man? Tappa?
Tack för din mer utförliga förklaring. Peta, kanske man säger?

Är ni många som drabbats av detta?
Det verkar vara minst tre här?
 
Lägger in veto mot pastellfärger och önskar gult tillbaka.
Den enhetliga färgen är en del i att fokus hamnar på gubbens uttryck.
Jag har försökt förklara det tidigare.
Kanske börja använda emojies istället det finns många de flesta gula och troligen med samma mening och de har en hel del fördelar som att de ser bra ut oavsett upplösning?
 
Tack för din mer utförliga förklaring. Peta, kanske man säger?

Är ni många som drabbats av detta?
Det verkar vara minst tre här?
När vi ändå är igång kan jag rapportera att på min mobil (android/firefox) så finns en extremt irriterande bugg som jag slipper nu när jag hittat knappen.

Men om man inte aktiverar menyn och smileys med ovan nämnda knapp står ju citat som [quote= .. osv.
Jag petar i textfältet och det blinkande strecket hamnar sist. Sen när jag börjar skriva hoppar strecket upp till början och de första tecknerna i [quote.. försvinner. Får skriva dem för hand varje gång innan jag fortsätter med mitt svar.

Nu har jag inte det problemet längre, citat visas iaf ok i detta inlägget.

Vet inte om det är relevant info eller om någon annan varit med om liknande. Har antagit att felet är på min telefon, men inte varit med om det på någon annnan site.

Jaja, allt funkar för mig nu så söker ingen lösning, ville bara gnälla lite över hur störigt det varit.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 403
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 914
Senast: valy
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp