Förbättringar av reaktioner och smilies

Nu har jag plockat bort de tre som inte användes så mycket, samt fixat lite så det syns att smilisarna är Bukefalos egna till skillnad från emojis.

Jag kommer fixa mera lite senare.

Är det någon smiley ni inte tycker behövs längre?
Kanske finns bättre som emoji eller inte behövs alls, kanske för att man inte förstår vad den skall vara bra för eller aldrig används?
 
Som sagt jag älskar de flesta. Hade gärna sett att alla var gula men det spelar faktiskt ingen roll, uttrycket är det viktiga.

Denna fattar jag inte, men jag ser ju att den heter sorry. :sorry:

:bag: Tolkar jag som att man skäms och därför satt en påse på huvudet för att gömma sig lite.
 
Jag har försökt förklara det tidigare.
Kanske börja använda emojies istället det finns många de flesta gula och troligen med samma mening och de har en hel del fördelar som att de ser bra ut oavsett upplösning?
Nej! Inga emojis, tack. Bukes egna är fantastiska, de bästa som finns. Saknar dom på andra ställen.

Personligen använder jag ingen av dessa (och har inte sett någon annan göra heller mig veterligen): :sleep: :jawdrop: :stop: Så för min del är de totalt onödiga.
 
Nej! Inga emojis, tack. Bukes egna är fantastiska, de bästa som finns. Saknar dom på andra ställen.

Personligen använder jag ingen av dessa (och har inte sett någon annan göra heller mig veterligen): :sleep: :jawdrop: :stop: Så för min del är de totalt onödiga.
Den första händer det att jag använder, men den förvånade grisen är bara ful och den sista har jag aldrig sett användas heller.
 
Jag har nu fixat lite till. Vi får väl se hur många som säger :stop: eller :jawdrop: eller mest troligt :sleep:
Alla dessa tre verkar användas en del även av andra.

Jag börjar känna mig ganska färdig nu.
 
Senast ändrad:
Åååh jag tycker mycket om den trötta! :sleep::heart, annars har jag inte så mycket åsikter. De förmedlar en känsla helt enkelt, jag använder ju till och med gärna de gamla. XD
 
VARFÖR HAR DU DÖDAT DEN RIKTIGA VISSELGUBBEN?!?!?!?!?! :eek::eek::eek::eek::down::down::down:

(Den nya är skitsöt, men förmedlar inte alls samma känsla som den gamla. Den gamla :angel: var en favoritsmiley som jag för övrigt även saknar motsvarighet till bland telefonens ordinarie emojis)

Håller för övrigt med övriga om att smileys i möjligaste mån ska vara gula (om de inte kräks eller är förbannade). Bukes smileys är överlag betydligt bättre än telefonemojis. Den befintliga uppsättningen är varsamt framselekterad av omdömesgilla bukefalister och vinner ICKE på några radikala förändringar.

Mvh smileykonservativ
 
Nääääejj :arghh:
Jag sa inte något när du ändrade färg på :cautious::D fast de är mina favoriter och välanvända av mig då minerna ändå var likadana i övrigt (även om jag fortfarande tycker att gult var bättre då det fick setet se ut att höra ihop och till en och samma sajt). Betydelsen i deras miner fanns ju fortfarande kvar.

Men nu har du ju ändrat på minerna och betydelsen i dessa :o:confused::angel::cry::love: - inte ok! :crazy:
Särskilt dessa två :o:angel: var mycket använda av mig och nu är dessa två ärligt talat fula estetiskt sett också.
Den lila embarrassed matchar inte de andra, ingen av de andra har avlånga ögon på längden som den har utan anledning - cautious har en bra anledning då det finns en mening bakom de olika storlekarna och visar vad det betyder, denna skulle enkelt kunna ha likadana ögon och visa samma mening.
Ängeln har mycket onödigt tomt utrymme nedtill som gör att den känns avlång. Det tomma utrymmet kan utnyttjas bättre.

Ja, de äldre var mindre och kanske mindre bra i kvaliteten för alla skärmar, men gör då originalen bättre istället för att ta in helt nya.
De äldre matchade även hela stilen och varandra bra så att de kändes som att de tillhörde samma grupp och stil då de flesta hade samma färg och form. Nu börjar det kännas rörigt..!
 
Senast ändrad:
En liten ros dock, jag har märkt att de har blivit större i menyn så att det är lättare att se och välja, så jag förstår tanken bakom detta. Men jag tycker att det krävs större arbete bakom de nya så att de så mycket som möjligt behåller de gamla formerna.

Som dessa: :sneaky::up::down:O_o som jag tror är "nya" då de är lite större än de äldre, där är det utmärkt. (De tre vanligaste :);):( räknar jag liksom inte med då jag antar att de är så lätta att få tag på.) Jag berömmer särskilt up och down, jag hade blivit högljudd om up hade ändrats :p
Om jag har fel och dessa inte är nya, well ... *insert gamla embarrassed smileyn* bortse från ovan *insert gamla angel smileyn*
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 403
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 914
Senast: valy
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp