Förbannade *****, ingen service

H

Havregryn

Valde att köpa ett par tyglar i en affär jag normalt inte köper läder i, var i butiken och tyckte tyglarna kändes bra och köpte dem och la dom på mitt ena träns jag rider ut med. Nu efter max 6 månader hittade jag en dag en spricka i tyglarna som för övrigt var i slätt gummi.

Valde att gå till butiken med dem, direkt när jag kom in i butiken sa jag att jag har inget kvitto på dessa men ni ser säkert att de är köpta här. Och frågade om jag kunde få ett par nya.

Tjejen bakom disken snäste och sa att hon kan inte ge några nya eller pengar tillbaka, jag fattar väl att hon inte an göra det utan ett kvitto samt att dom kan lika gärna vara 1 år gamla.

Accepterade och sa till henne OK, men menar du alltså att dessa inte ska hålla i mer än 1 år?

Fiuck då mothugg att hon kan faktiskt allt vad kvalitee heter och kvaliteets tyglar har i regel en livlängd på 1 år med daglig användning.

JAg blev så irriterad och bad henne bara slänga tyglarna och läsa på om vad kvalitee är. JAg valde att gå en runda i butiken för att se om de hade likadana tyglar kvar, de hade jag och tog med dem till disken och bad att hon jämföre dom. Till och med en virrig kotte kunde se att de var denna butiks tyglar men de kunden inte hon och bad mig acceptera att jag inte skulle få varken pengar eller tyglar tillbaka.

Blev så förbannad på detta skit bemötande att jag gick hem och mailade företaget omg. får SVAR efter 5 veckor på mitt mail och mailet börjar dessutom så här:
"Jag tycker att det är jättetråkigt att du känner att du blivit så illa bemött, med tanke på att service ska vara en av våra starka sidor."

Dom gav varken service i butiken eller via mail. Svarade omg. på mailet, där jag bland annat bad de bekräfta att de skulle ta bort mig från deras kund register.

Inte ett förbannat svar tillbaka förän jag igår skickade att jag inte fått någon bekräftelse, utan fick bara "I ditt mail finns det ingen fråga att svara på".

Att företaget har mkt skit skaker de vet jag, och att deras personal inte alltid kan spceillt mkt om hästar de vet jag redan, men att de är SKIT rakt igenom de visste jag inte.

GAHHH!! VAr bara tvungen att skriva av mig efter att jag mailat tillbaka dem ett argt brev och hur service fungerar.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

jag törs inte lova nått nu, men jag har för mig att alla saker man köper i butik, har 2 år garanti, om man kan bevisa fabriksfel!
detta även utan kvitto...

men jag törs som sagt inte lova...

köpte ett par skor på en skobutik för en himla massa år sen. detta på hösten. gick i dom hela vintern (det var vinterskor) och på våren lossnade sulan. tog med mig skorna tillbaka till butiken och berättade precis som det var. jag hade inget kvitto. butiken bad så hemskt kycket om ursäkt, tog tillbaka skorna och gav mig ett tillgodokvitto på nypriset. :love:

oavsett om butiken kan ta tillbaka dina tyglar, så borde inte kassörskan ha snäst åt dig så, hon kunde gott ha tagit tyglarna och lovat att hon ska kolla vidare om det finns möjlighet för dig att få nya. :mad:
och sen låtit sin chef ta den diskutionen med dig.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

precis de jag m,enar, hade hon i alla fall beklagat sig över tyglarna och i alla fall tykt de varit trist att de gått sönder hade de varit en annan grej. Men från första sekund var hon i försvarsställning och allmänt irriterad över att jag ens kom till butiken med dem.

Nu är tyglarna sen länge slängda och jag kommer inte sätta min fot i denna butik igen eller för övrigt någon annan av deras butiker i sverige.

MAn kan sköta ett fel snyggt men man kan också sköta de som hon gjorde.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

Det snygga sättet tycker jag hade varit att diskutera problemet med dig, ta in dem, meddela att de ska kolla upp det. Ta telefonnummer och sedan återkomma till dig med besked.

Sedan kan jag strunta i att det inte blir någon skillnad i sak, men kan de inte ta emot returen tycker jag i alla fall att de kan bjuda på ett presentkort på ett mindre belopp eller en minipåse hästgodis eller vad sjutton som helst.

Fast det beror ju på om man är mån om kunden eller inte...
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

Dåligt bemött blev du helt klart men att inte kunna reklamera en vara utan kvitto är egentligen ganska självklart.
Om du visste vad många människor som kommer in med varor utan kvitto som de vill reklamera eller lämna tillbaka där varan faktiskt är stulen!

När jag för många år sedan jobbade i en klädbutik hade vi en person som satte i system att stjäla kläder på torsdagen, använda dem på fredagen, komma tillbaka med dem på lördagen med orden att de inte passade och att hon ville ha pengarna tillbaka.
Då, på 80-talet kunde vi inte kräva att personen hade kvitto utan då gick man på om kläderna fanns i butiken fortfarande och då fick man byta.
Det var upp till butiken att kunna bevisa att kläderna var stulna, inte att kunden skulle kunna visa upp kvitto.
Butikens provhytter ändrades t.o.m pga av den här tjejen, kul för alla andra kunder som provade kläder att man kunde se rakt in i provhytten från vissa håll:crazy:
Sedan kom andra regler och butikerna fick äntligen kräva bevis på att varan faktiskt var köpt i butiken.

Så, spara kvittot så du kan bevisa att du har betalat för dina saker.
Butiken har rätt att neka annars.

Tro nu inte att jag tror att du hade stulit dem, jag förklarar bara varför du inte fick några nya tyglar.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

fats enligt lag kan man reklamera om du kan besiva att saken är köpt i butiken, utan att behöva kvitto. Men de hör inte till saken, utan de är deras sätt att hantera detta ärende.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

precis, att hon ens kunde visa lite att hon var brydd över problemet och spceillt ur ett säkerhets perspektiv. En spricka i en inte gammal tygel är något man borde ta på allvar. Men icke!
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

Om varan är köpt på kors så finns det loggat både hos dig och i affären.

Annars: Kass affär!
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

Tänk så här - mun till mun-metoden funkar bättre än vilken reklamfilm/utskick som helst ;)
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

betalar tyvärr oftast kontant men jag hade inte varir irriterad och arg om jag hade fått ett trevlig bemötande. Nu kokar jag bara jag tänker på dom.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

Desto mindre nöjda kunder desto mer avråder folk sina vänner och bekanta att köpa från affären i fråga = mindre kunder = konkurs :grin:
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

Självklart ska man bli trevligt bemött men bortsett från det jag skulle nog inte kunna tänka mig att butiken skulle gett dig ett par nya tyglar när du inte har kvitto och 6 månader är faktiskt ganska lång tid iaf.
Butiken vet ju inte hur du förvarar dina grejor och har gummit hängt torrt och varmt så är hållbarheten sämre på det (iaf när det gäller gummistövlar).
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

6 månader är INTE lång tid för en tygel, och kvaliteen som hon snack om är bull shit.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

aha du menar så, fast så ofta man ändå ser hästar med deras täcken så räcker nog inte munnen så långt. Sen att några få ska kunna få dom att sluta bygga nya varuhus över hela sverige blir nog svårt.

Men jag ger mig också fan på att många av deras butiksbiträden bara är ridskole mamma el. pappa.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

Är väl inte okänt att de har okunnig personal... Som butiksbiträde kommer man nog aldrig ersätta något utan kvitto. Men man får ju köra på lite goodwill om man vill behålla sitt goda :p rykte. Som lovisaleonora_ skrev, en liten godispåse eller åtminstone påtala att det var synd men jag kan inget göra!
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

Visst, attityden var väl kankse inte den allra bästa...
Men, jag tycker heller inte att det är något konstigt att personalen gav det svar som du fick.

1. Du kan inte bevisa att varan är köpt i affären, (om det nu inte var så att det var av ett märke som bara den affären säljer).

2. Sex månader är ganska lång tid, just läder måste ju skötas om för att hålla. Kunde du bevisa att du skött tyglarna efter bästa förmåga? En spricka i lädret kan lätt uppkomma efter sex månaders vanskötsel, om man använt det i regn utan att smörja etc.

En nyfiken fråga: Vad kostade tyglarna?
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

Men hon sa väl inget om sex månader, däremot att hon använt dem max sex gånger. Och det borde ju tyglar klara av kan man ju tycka. :) Man får helt enkelt spara kvittot.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

exakt, ett litet "trist att de gått sönder, ska se om jag kan göra något men tror inte de" .. om hon hade visat minsta lilla service hade jag varit glad och inte nu sett rött när jag tänker på butiken.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

så en kvaliteets tygel ska bara hålla 1 år max? som hon sa? inte för att jag skulle kalla något kvalitee från deras håll. Och de var inte lädret som gick sönder utan gummit sprack längst med tygel. Endast dom som säljer denna tygel i hela sverige vet dom själva om eftersom jag diskterade med dom när jag köpte den, dock inte med denna idiot. La man dom brevid och jämförde dem skulle vilken kotte som helst se att de var samma tygel. 269kr betalade jag för dom.

Men i slut ändan handlar de inte om dom fjuttiga pengarna eller ett par nya tyglar. Jag gick tillbaka med tyglarna till affären mest för att trycka på dem att se tygeln har gått sönder, 269kr är inget att hänga i granen och rör mig inte om ryggen, men eftersom jag inte tycker de står för kvalitee denna butiken så kände jag att jag ville gå tillbaka med dem. Att sedan blir idiotisk bemött av en anställd hos dme som inte vet vad dom snackar om, samt kundservice som trycker på bra service utan att ge det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har arbetat inom privat verksamhet hela mitt yrkesliv och med några få undantagsfall så har det mesta handlat om att få fler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 297
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Hur ska jag hantera min kollega? För 6 veckor sedan började jag på ett nytt jobb. Jag fick dela rum med en man som verkade trevlig om...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 035
Senast: Stalone
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 746
Senast: Keb71
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 006
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp