Förbannade *****, ingen service

Sv: Förbannade *****, ingen service

Jag hävdar givetvis inte att bemötandet från deras sida är rätt.
En butik tjänar aldrig på att vara otrevlig.
 
Sv: Förbannade *****, ingen service

Kan berätta om en liknande händelse. Inhandlade på ridsportbutiken i närmaste större stad ett par syntet stigläder. Efter att ha ridit med stiglädren TVÅ gånger var det sprickor på dem. Jag gick tillbaks till butiken, de känner dessutom mycket väl igen mig sedan tidigare. Ägaren till butiken bad om kvitto, sa att det har jag tyvär inte kvar (arg på mig själv då jag brukar spara kvittot i alla fall ett tag), och hon svarade att deras leverantörer kräver ett kvitto för att de ska kunna reklamera.

Jag sa att hon kunde ju själv se att det är precis sådana stigläder som de säljer. Och visst kunde hon det men snäste i stilen att "kära du, vi kan inget göra", med tillägget "du får köpa i äkta läder nästa gång, det håller ju bättre". :devil:

Så hon visste då att dessa inte var ämnade att hålla för mer än en ridtur?!?!

Var vansinnig och vill slänga stiglädren i papperskorgen utanför. Men av principsak tog jag med mig dem, jag hade ju i alla fall betalt för dem...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har arbetat inom privat verksamhet hela mitt yrkesliv och med några få undantagsfall så har det mesta handlat om att få fler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 297
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Hur ska jag hantera min kollega? För 6 veckor sedan började jag på ett nytt jobb. Jag fick dela rum med en man som verkade trevlig om...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 034
Senast: Stalone
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 745
Senast: Keb71
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 006
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp