Före-efter (lek)bilder

Gnist

Trådstartare
Fler än jag som brukar leka med bilder i olika redigeringsprogram?

Tänkte vi kunde ha en sådan tråd också här inne och jag börjar med detta bidrag:

Började med att sätta ihop dessa två bilder till en

fauvebild-1.jpg


För att sedan leka lite med den

fauvebild-1jpg-kanter.jpg


Hiva in era lekta bilder nu ;)
 
Sv: Före-efter (lek)bilder

Skojjigt:laugh:

Har satt ihop den här (hittade ingen sparad bild innan jag "kuperat öronen" tyvärr)...
DSC000662.jpg



Med den här...
vitnix.jpg


Sen "kuperat" dp:n och googlat fram en fin bakgrundsbild och klistrat ihop :D
nixolansiskogen_48245936.jpg
 
Sv: Före-efter (lek)bilder

Kul tråd! Här kommer mitt bidrag:

Den här bilden...
090306010.jpg


..blev så här efter lite lek.
konst.jpg
 
Sv: Före-efter (lek)bilder

Mjo, jag har en bild som jag lagt ner en jäkla massa arbete på men blev jättenöjd tillslut. Bilden har sedan fått bli egendesignad bildekal och brodyr på träningsvästen :)

Orginal:

dishaportratt.jpg


Ny:


grimabrodyr.gif




På väst:

DSC_0137.jpg


Har tyvärr ingen bild på bilen.
 
Sv: Före-efter (lek)bilder

Snyggt!:laugh:

Hur får man den där effekten?
Själv så är typ det enda jag kan med o använder klonstämpeln :D
 
Sv: Före-efter (lek)bilder

Den tog mig ett par timmar att göra så det går inte att bara slänga på en effekt ;) , men tack så mycket!

Jag har bla använt mig av threshold för att lägga en grund och se vart highlights respektive skuggor lägger sig. För att sedan börja sudda bort onödiga skuggor/lägga till sådant som jag vill ha fram. Har även använt ett filter vilket jag inte minns vílket det var, det blir iaf ganska "grafiskt". Har justerat resten med penseln.
 
Sv: Före-efter (lek)bilder

Tog denna (som jag här har censurerat en aning för de känsliga..)

kopia-original-2.jpg


Och gjorde lite olika varianter på

Rix-projekt-5.jpg


Gamlingen har "det" än :love:
 
Sv: Före-efter (lek)bilder

Skulle jag nån gång göra en tatuering, så är nog Rix ett ganska självklart motiv :love:

Tycker det är smått svårt att göra snygga bakgrunder och att få hunden att "smälta in" på ett vettigt sätt och just på jämtar funkar svart rätt bra :D

Vitt blir inte lika bra..

Rix-projekt-2.jpg


Suddat konturen lite på den och lagt ett lager grått under konturen också för att det ens skulle vara "sebart" och inte bara gräsligt :crazy:
 
Sv: Före-efter (lek)bilder

Det är jättesvårt. Viktigast är att bilderna har samma färgskala, sedan måste man kolla vart skuggorna ligger. Ett parti som är upplyst på en hund kan ju inte stå i skuggan sas..eller en mörk del kan inte stå i solen. Ska försöka göra nån liknande bild när jag kommer hem.
 
Sv: Före-efter (lek)bilder

Tog samma bild som i första inlägget och pulade lite med igen..

paret-projekt-1.jpg
 
Sv: Före-efter (lek)bilder

midsommar.jpg


denna har jag lyckats åstadkomma i somras i all hast medan syrran höll koll på de små liven. Är lite missnöjd med den och ska fixa när jag orkar!
Ni kan ju gissa hur många bilder den är ihopsatt av ;)

Förebilderna orkar jag inte lägga upp för det är för många :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 855
Senast: ako
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
545
Senast: swemale
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 362
Senast: Madalitso
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
21
· Visningar
637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp