Bukefalos 28 år!

Förhöjda värden tumörmarkör

MiaMaria

Trådstartare
Visste inte ens att det fanns något som hette tumörmarkör. Var på gynkoll och nämnde för läkaren att både min mamma och mormor haft cancer i äggstockarna, hon reagerade på det men ultraljudet visade inget "farligt". Jag har muskelknutor som ger smärta, men inget annat. Efteråt fick jag veta att jag har förhöjda värden på tumörmarkör för äggstockscancer. Remiss är skickad för att utreda ärftlighet.

Vad jag förstår kan man ha förhöjda värden pga andra orsaker än cancer. Någon som varit med om liknande?
 
Vad jag har förstått så finns det som sagt mängder av orsaker till varför man kan ha förhöjda värden men man vill alltid kolla upp det speciellt som i ditt fall där det även finns ärftliga faktorer att ta med i beräkningen. Ta inte ut något i förskott utan se vad utredningen säger!
 
Vad jag har förstått så finns det som sagt mängder av orsaker till varför man kan ha förhöjda värden men man vill alltid kolla upp det speciellt som i ditt fall där det även finns ärftliga faktorer att ta med i beräkningen. Ta inte ut något i förskott utan se vad utredningen säger!
Jo, jag fick lite panik där i början men tänker att nu blir jag iallafall kollad och är det något kan det upptäckas tidigt...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 243
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Sökte läkare pga tarmproblem, bla periodvisa diarrer, var inte direkt orolig för något allvarligt, haft diverse magproblem sen...
Svar
7
· Visningar
1 721
Senast: Gosa
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 331
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 120
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp