Bukefalos 28 år!

Förklara, snälla!

U

Unlocked

Hittade en häst som jag blev mycket intresserad av men så stod det "Vet.bes ua, men har några småfynd på röntgen (klass II-III)" vad menas med det?
 
Sv: Förklara, snälla!

Jag vet ju vad Vet.bes ua betyder, men försod inte "klasserna"? Någon annan som vet kanske? :confused:
 
Sv: Förklara, snälla!

Ring och prata med veterinären som utfört besiktningen. Åtminstone jag hade velat veta EXAKT vad de hittat, inte bara klassificeringen av fynden.

Eventuellt hade jag bett någon annan veterinär titta på plåtarna för ett andra utlåtande (veterinärer kan läsa plåtar VÄLDIGT olika)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag letar just nu häst och undrar om hästar med anmärkningar på röntgen är något att vara försiktig med. För jag har hittat några hästar...
Svar
13
· Visningar
1 370
Senast: Thyla.cine
·
Hästvård Min lilla älsklingshäst blev för tre veckor sen ordentligt halt vänster fram. Vi har varit inne på klinik, lagt bedövning och då släcker...
Svar
14
· Visningar
2 671
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 321
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 294
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp