Bukefalos 28 år!

Förkyld fölunge

Hjartagna

Trådstartare
Mitt 4-månaders föl har blivit lite förkyld. Han har en del ganska tjockt gulvitt slem i båda nosborrarna och hostar någon enstaka gång ibland. Temp 38.7 och han äter och leker som han brukar. Hur farligt är det?

Min spontana reaktion är att vänta med att tillkalla veterinär till dess att han får feber eller på annat sätt verkar påverkad i allmänkonditionen. Är det riktigt eller bör jag genast ringa veterinären?
 
Sv: Förkyld fölunge

Jag tycker nog att du ska ringa och rådfråga en veterinär, föl kan ju vara lite känsliga. håll fölet torrt och varmt sålänge.
lycka till o hoppas bebisen kryar på sig
 

Liknande trådar

Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 463
Senast: Capybara
·
Hästvård För någon månad sedan var jag till klinik och endoskoperade djuret då hon fått lite djupare hosta (två ggr vid igångsättning till...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Corax
·
Hästvård Jag har en sjuk häst som ska in till klinik om 5 dagar för undersökning i luftvägarna. Han blev väldigt plötsligt snorig och hostig...
Svar
2
· Visningar
885
Hästvård Min häst står på boxvila i sex veckor efter en operation av griffelbenet i förra veckan. För några dagar sedan började han hosta då och...
2
Svar
23
· Visningar
2 446
Senast: emptyrings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp