Bukefalos 28 år!

Förkyld katt?

Zizzy

Trådstartare
Någon som vet om en katt kan vara förkyld? (så som en männsika typ)
Min kattvakt/hundvakt glömde(:mad:) ta in katterna(kattgård.. ) en natt nu när vi var på semester, och nu snoras det lite här hemma.
alla har sina vaccinationer som de ska, och är pigga övrigt.
En av dem hostar och snorar, de övriga har "bara" slem i näsan.
Skickade ett sms till min vet och fick svaret att en katt kan få både det ena och det andra. *suck*:confused:

så, ska jag avvakta, ringa en annan vet, eller åka akut?
ingen av dem verkar lida, men man blir ju orolig...
 
Sv: Förkyld katt?

ingen som har något svar?

Jag ringde i går kväll till en anna vet, de sa att katter inte vanligtvis snorar, men att det förekommer.. :confused:
de ville att jag skulle ta med mig alla tre(!) katterna och kika på dem.
denna vetrinär, vet jag att de gärna vill att man kommer, även om det inte är något allvarligt. (money money money)
så vad göra, ringa vidare? eller avvakta?
ingen av dem har blivit sämre, eller för den delen bättre. *suck*
 
Sv: Förkyld katt?

Jag pratade nyligen med en veterinär som sa att de kan bli förkylda som vi.
Hon behövde inte titta på kissen eftersom hon i övrigt var som vanligt.
Om dina katter verkar må dåligt förutom snuvan då är det nog bra att någon vet tittar på dem.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Förkyld katt?

Om dem inte är väldigt hängiga är det ingen fara. Jag har haft en förkyld katt som snorat men han repade sig och var helt frisk inom en vecka.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 859
Senast: Sol
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: lizzie
·
Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
870
Senast: Novalisa
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 561
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp