Förlängare av magremmar på täcke?

Vingra

Trådstartare
Jag har fått för mig att jag sett det någonstans och när jag googlar ser det ut som att det finns fler som kanske har gjort det med... Men jag har inte hittat något ännu, så tänkte att det kanske går fortare med hjälp härifrån :)

Någon som vet vart det kan finnas? Eller vad det ens kan tänkas heta :P Jag är noll händig och klarar nog inte av att tillverka egna :P
Min madame börjar bli väldigt rund med föl och behöver ha på sig täcke pga kroppsproblem :(
 
Köpte till dräktigt sto från en 'välkänd postorderfirma med ortsnamn i namnet' ... för några år sedan. Som en platta med kryss på att fästa magremmarna i . Funkade inte alls dock ... Blev inte alls rätt passform under magen = värdelöst. Är kanske inte tänkt till dräktiga ston där ju magen är 'problemet' utan kanske mer om hästen är mer jämnfet ...Tror bästa lösningen är att ta täcket till någon som kan sy på en bit och förlänga remmarna.
 
tyckte att hööks har haft ngt sånt, inte kollat så noga dock.

men kan inte det fungera annars med att sätta maggjordarna parallellt med varandra istället för i kryss. så borde de räcka över ändå och magen går fri :).
 
tyckte att hööks har haft ngt sånt, inte kollat så noga dock.

men kan inte det fungera annars med att sätta maggjordarna parallellt med varandra istället för i kryss. så borde de räcka över ändå och magen går fri :).
Det fungerade mkt kortvarigt förra gången bara :o Och hon är större denna gång än hon var första dräktigheten så tror tyvärr det blir för kort rätt snnabt.

Jag kunde inte hitta något hos Hööks. Men de kanske haft förr? Är kanske där jag har sett det tänker jag...
 
Köpte till dräktigt sto från en 'välkänd postorderfirma med ortsnamn i namnet' ... för några år sedan. Som en platta med kryss på att fästa magremmarna i . Funkade inte alls dock ... Blev inte alls rätt passform under magen = värdelöst. Är kanske inte tänkt till dräktiga ston där ju magen är 'problemet' utan kanske mer om hästen är mer jämnfet ...Tror bästa lösningen är att ta täcket till någon som kan sy på en bit och förlänga remmarna.
Jag tänkte att jag inte vill sy om täckena (jag gillar dessutom att skifta mellan olika täcken så skulle behöva sy om flertal isåfall) utan hittar jag ingen färdig produt försker jag(min mor/jag betalar någon för att sy åt mig) jag sy på som egna förlängnignar man kan haka på extra på gjordarna som redan finns.
 
om du har ett täcke att slakta borde du lätt kunna sy egna förläggningar. Bara sprätta bort den delen som sitter i täcket och sy fast på andra änden på maggjorden. På så sätt kan du byta täcken och lätt flytta förläggningen mellan täckena.
 
om du har ett täcke att slakta borde du lätt kunna sy egna förläggningar. Bara sprätta bort den delen som sitter i täcket och sy fast på andra änden på maggjorden. På så sätt kan du byta täcken och lätt flytta förläggningen mellan täckena.
Det är något sådant jag har tänkt mig. Har lite spännen i lager ifrån slaktade täcken ska se om jag har rätt delar.. Men tror jag har sett spännesdelar man kan köpa löst även i butiker för lagning...
 
Skulle det inte kunna funka med en sådan där "bogbreddare" även under magen? Sökte på "förlängare hästtäcke". Verkar finnas lite olika modeller på både Strömbergsgård och Hogsta.
 
Skulle det inte kunna funka med en sådan där "bogbreddare" även under magen? Sökte på "förlängare hästtäcke". Verkar finnas lite olika modeller på både Strömbergsgård och Hogsta.
Hos strömbergs hittade jag bara en, den som är fast på tyglapp? jag tänker att spännena på buken sitter längre ifrån varandra än vad spännena på bogen gör och att det nog inte blir så bra med tätare avstånd mellan dem.
Men Hogsta hade en som kanske skulle kunna vara något, "täckesvidgare T-spänne", frågan är om den länger nog mkt :o Men har jag inte spännen så köper jag nog tre (jag har Rambo täcken varav några äldre där man inte kan lossa gjordarna) sådana och klipper bara sönder och syr på ny längre gjord däremellan.
 
Jag har hittat iallafall att det finns en färdig produkt. Tough 1, som mest bara verkar finnas i USA(?) tillverkar Belly Surcingle extensions. Jag hittade även på Ebay.
 
Bara att sätta dem rakt över istället för i kors. Om täcket passar i övrigt kommer det ligga precis lika bra. :)
 
Bara att sätta dem rakt över istället för i kors. Om täcket passar i övrigt kommer det ligga precis lika bra. :)
Som sagt det räcker inte så långt att göra så, vet med mig ifrån förra gången...

Har beställt ifrån eBay nu. 3st plus porto gick loss på 380kr.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 591
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 300
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp