Förlossningsberättelse

Mirre

Trådstartare
Ett år efteråt iof men ändå.
Så många andra har ju skrivit så:)

Isak föddes i v 40+3 på Usö Örebro.
Började natten innan av att jag vaknade titt som tätt av värkar.
Dock rätt svaga sådana. Vid 6 på morgon vaknade sambon och gjorde sig i ordning för jobbet men tyckte att det var bäst att han var hemma.

Ringde förlossningen och fick tjata lite för att få komma in men till slut åkte vi alla fall. Då hade det lugnat sig och väl inne var jag öppen 3 cm. Fick en morfinspruta så jag fick sova ett tag eftersom jag knappt sovit på natten.
Sedan skickades vi ut på promenad sambon och jag eftersom morfinet avstannat det hela.

Promenaden sparkade dock igång det igen men bm trodde ändå att det skulle dröja, så sambo åkte hem och åt men fick vända nästan direkt för då hade det startat på riktigt. Tog ett bad och det hjälpte för stunden.
Fick prova varma vetekuddar och det var helt :love::love::love: i början men sedan när värkarna blev starkare kom bm in med tensplattor men dem var värdelösa på mig.

Sambon var på sjukhuset rätt snabbt och då fick jag lustgas.
Den däremot hjälpte enormt, vattnet gick och en timme senare var Isak ute.
När bm sade att jag skulle vänta för att kroppen skulle hinna med tog han sig ut själv.
 
Sv: Förlossningsberättelse

Oj vilken snabb förlossning, nästan så man blir avendsjuk :) Min tog en hel dag med elaka värkar som slutad ei akut snitt. Men usch vad tiden går.
 
Sv: Förlossningsberättelse

Ja det gick jättesnabbt.
Behövde inte sy spec mycket heller.
Tror det blev tre stygn eller nåt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 352
Senast: Rugge
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 540
Senast: tott
·
Hundhälsa Behöver bolla lite om ngn varit med om liknande. Har en liten Chihuahua kille på 12 år som har konstaterat hjärtfel/klaff fel sedan...
Svar
3
· Visningar
1 282
Senast: super
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 747
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp