Försäkra

B

blondi3958

Då min ekonomi är lite dålig just nu så funderar jag på att försäkra för bara 15000:- vet och 15000:- liv

Vad tror ni om det?
Kollat runt lite och det är inte mycket som kostar över 15000:-

Vill ha era åsikter.

Det är ett 11 årigt varmblod som promenad rids.
 
En del försäkringsbolag har dubbel veterinärvårdsförsäkring för ca 700 per år. Det är det värt. Jag hamnade nyss i en sits då försäkringsbeloppet (25 000 kr) åts upp på fyra dagar. Hästen klarade sig tack vare snälla bukemänniskor, men det var inte roligt. Hästen fick bukhinneinflammation och stod två veckor på Strömsholm.
 
I din sits hade jag nog hellre tagit bort så gott som hela liv- delen, och höjt vet försäkringen rejält !
Det är inte roligt att stå med en häst som kan bli frisk, men tvingas avliva pga ekonomin.

bibban
 
Håller med "Bibban", minska eller uteslut helt livdelen och ha vanlig eller dubbel veterinärvård. Om hästen blir sjuk eller skadad så är inte 15000 kr mkt. Då är det bättre att ta risken att inte få några pengar för den om den mot förmodan måste avlivas. Annars är risken stor att du måste avliva hästen för du inte har råd att behandla honom/henne - och då får du oftast inte ut försäkringsbeloppet i slutändan ändå..

Själv har jag oxå sänkt livbeloppet på mina hästar för jag anser att det är för dyrt.. :crazy:. Veterinärvården har jag dock kvar vanlig..
 
Det är bättre att ha råd att försöka bota hästen om den blir dålig än att ev. få ut pengar om den dör. Så har i alla fall jag också resonerat.
 
Har för mig att Agrias lägsta belopp för en del av försäkringen (ja, det måste väl vara veterinärvården, eller???) är 20 000kr. Kolla deras hemsida agria.se (tror jag) om du tänkt använda dem.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag letar eventuellt unghäst och är lite fundersam på ”nyttan” med dolda fel försäkring, alltså att den är införsäkrad redan som...
Svar
5
· Visningar
882
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
919
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 749
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 694
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp