Försäkring vid import

arna

Trådstartare
Finns det någon som har direktimporterat från Tyskland och vet om något försäkringsbolag som tycker att den Tyska vet.besiktningen duger som underlag för en livförsäkring??
Vore kul att även höra åsikter om importtanken :rofl: alla mina vänner tycker att jag är helgalen som köper på "postorder"
 
För att få ett säkert svar, borde du höra med försäkringsbolagen. Själv har jag importerat från Island, och då accepteras endast vissa kliniker och vetrinärer. Har man anlitat någon annan på Island, så får man göra om besiktningen i Svergie.
 
Har importerat från Tyskland och fått hästen försäkrad innan resan påbörjades. Märkte att det gäller att prata med "rätt" person när man ska teckna försäkringen (vissa är ju paragrafryttare), från första försäkringsbolaget fick jag först ok och sen nej (olika personer).
Jag såg dock till att få en veterinärbesiktning som var skriven på engelska (det underlättar). :smirk:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
923
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 618
Senast: tanten
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 109
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 503
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp