Försäkring.

If Stor kattförsäkring har jag till Älva. Den köptes innan de ändrade villkoren, så självrisken är fast (2700:-, tidigare 2500:-) utan rörlig del.

If har varit fantastiska både med Älva och med förra kisen (haft mycket otur med hälsan ) och jag är så nöjd med dem. :love:
 
Agria på den äldsta och Moderna på resterande 3.

Agria - för att jag alltid haft dem till hundarna, och båda katter hade kattungeförsäkringar via Agria.

Nu är båda katter 6 år, den ena diagnosticerad med FORL, och den andra har haft misstänkt njursvikt och misstänkt epilepsi samt fått behandling för båda. Så tja. Det är inte jättelätt att byta och ha samma skydd som de har nu.
 
Jag har Agria. De har varit enkla att ha att göra med när jag behövt (egentligen bara i samband med ett akutläge som slutade med avlivning) men täcker som sagt inte FORL, som är det jag enskilt fått lägga mest pengar på när det gäller mina katter. Så i dag hade jag kanske valt något annat bolag.

Jag har nu ingen större koll på andra försäkringsbolags villkor och premier eller självrisker, men det har under åren känts ganska surt att ha en försäkring som inte betalat ut någon ersättning när jag verkligen haft ett behov av det, och FORL är ju som sagt ingen ovanlig sjukdom. Däremot de kostnader jag drabbades av i ovan akutläge tänker jag att alla veterinärvårdsförsäkringar hade täckt.
 
Svedea. Bättre villkor än Agria till nästan samma pris. Oerhört lätta att ha att göra med. Fotar kvitton och skickar in, pengar på kontot efter 2 dagar.
 
Vi har Agria på den ena kissen och den andra har Folksam. Likvärdiga försäkringar och kostar ungefär lika mkt i månaden.
 
Svedea som @Sol nämner ersätter TR\FORL, dock har jag inte kollat hur mycket. Men jag får upp dem som reklam på fb hela tiden och där skriver de att de ersätter TR.
 
Jag har beställt Agria men blir osäker nu....

Om du är osäker är det VÄL investerad tid att kolla igenom bolagen när du har chans att nyteckna. De flesta har kalkylator på hemsidan där du ser vad som täcks och vad premien blir, beroende på vilken försäkringsnivå du är intresserad av osv.

Jag hade Folksam till mina tidigare två katter, men nu när jag har nya som skulle försäkras satte jag mig ner och gjorde jämförelser. Folksam kom inte i närheten If gällande både premie och villkor tex!
Folksam ringde upp mig senare då de sett att jag varit inne och att jag var tidigare kund. Tillochmed ombudet, när jag artigt motiverade varför jag gått vidare med annat, sa att hen var medveten om att just kattförsäkringen de erbjuder inte är så konkurrenskraftig .
 
Om du är osäker är det VÄL investerad tid att kolla igenom bolagen när du har chans att nyteckna. De flesta har kalkylator på hemsidan där du ser vad som täcks och vad premien blir, beroende på vilken försäkringsnivå du är intresserad av osv.

Jag hade Folksam till mina tidigare två katter, men nu när jag har nya som skulle försäkras satte jag mig ner och gjorde jämförelser. Folksam kom inte i närheten If gällande både premie och villkor tex!
Folksam ringde upp mig senare då de sett att jag varit inne och att jag var tidigare kund. Tillochmed ombudet, när jag artigt motiverade varför jag gått vidare med annat, sa att hen var medveten om att just kattförsäkringen de erbjuder inte är så konkurrenskraftig .
Jag har aldrig haft en försäkrad katt tidigare. Och var nöjd med Agria på häst så jag kollade lite men tyckte inte att det skiljde så mkt.
Skulle få försäkringsbrev till veckan så jag antar att jag får vara nöjd?
 
Jag har aldrig haft en försäkrad katt tidigare. Och var nöjd med Agria på häst så jag kollade lite men tyckte inte att det skiljde så mkt.
Skulle få försäkringsbrev till veckan så jag antar att jag får vara nöjd?

Är du nöjd så finns ju inget problem 😄 Annars har du 14 dagar på dig att ångra.
 
Jag har kollat IF och det verkar ju väldigt förmånligt? Skickade till Agria och frågade om
det gick att avbryta.
Har aldrig haft katt försäkrad tidigare.

Nä försäkringar är ju ett aber oavsett vad, att teckna och förstå villkor osv 😑

Jag är nöjd med Ifs villkor iallafall - man får mycket för premien tycker jag. De har även ett gott rykte generellt och är etablerade på marknaden .

Oavsett så är deras försäkring för just min del, flera gånger om mer prisvärd än den jag hade innan som sagt 🙂
 
Nä försäkringar är ju ett aber oavsett vad, att teckna och förstå villkor osv 😑

Jag är nöjd med Ifs villkor iallafall - man får mycket för premien tycker jag. De har även ett gott rykte generellt och är etablerade på marknaden .

Oavsett så är deras försäkring för just min del, flera gånger om mer prisvärd än den jag hade innan som sagt 🙂
Tack för svar och info!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
529
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Liten
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
239
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 701
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp