Försäkring

P

piggis_83

Tänkte kolla upp försäkringen lite bättre då jag dumt nog inte är så insatt i det.
Har min 18-åriga pålla försäkrad i If (från tidigare ägare), det kostar ca 3500 kr/år. Hon är försäkrad i detta året (det sänks pga åldern)
A1 liv m anvbarhet 10 000 kr (pris per år 995 kr)
A2 liv utan anvbarhet 14 400 kr (pris per år 499 kr)
Vetvård självrisk 1500 kr + 25% (pris per år 1841 kr)

Priserna för vetvård har ökat kraftigt senaste året, därför har de tvingats höja den avgiften.

Vad tror ni om pållans försäkring? Har en bonus på 8%, vad betyder det?
Hon rids, tränas o tävlas lätt. Har fått 6 föl.
 
Vad öär det du funerar över??
Byta bolag är för sent, hästen är för gammal.
 
Iom att din häst är så gammal så får du nog leva med den försäkringen hon har...

Bonusen är antingen på premien eller på självrisken och det brukar man få för skadefria år. Om jag har förstått rätt.
 
Vill bara bli lite mer insatt i försäkringsdjungeln....
Nej det är nog ingen idé att byta bolag nej, pga åldern.
Tack för svaren
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
913
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
3 777
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Ni som har "vanliga hobbyhästar", alltså varken superdyra tävlingshästar eller rena promenadhästar, vad har ni för försäkring och vad...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 509
Senast: Sockerbit
·
Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 675
Senast: Piranesi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp