Bukefalos 28 år!

Försäkringar

H

Hästbiten

Jag håller på att leta egen häst och nu undrar jag var ni har era hästar försäkrade och vilket försäkringsbolag som ni tycker är bäst?
Berätta gärna för hur mycket ni har hästen försäkrad, och hur mycket ni betalar i mån/år? Har tidigare haft mina hästar försäkrade i Agria men funderar på att byta.
Tacksam för både positiva och negativa åsikter om försäkringsbolag!!
 
Köper jag häst så byter jag inte bolag. Minsta lilla grej som hästen haft innan slår tillbaka så man inte får ut något på nya försäkringen...
 
Att byta är bara dumt egentligen.

Patsy är tack och lov försäkrad i Folksam sedan födseln så hon har en obruten försäkring. Jag vill ha Folksam själv så det passade mig utmärkt!

A1 35.000kr och veterinärvård 60.000kr.

Det kostar 206kr/mån.

Ska höja A1 till 50.000kr vid "årskiftet" på försäkringen.
 
Som de andra skriver så är det bra att behålla hästen försäkrad i samma bolag som den varit hos säljaren! Minskar risken för försäkringskrångel!

Är den oförsäkrad eller att du ändå bestämmer dig för att byta bolag... ring då runt till alla försäkringsbolagen o jämför priser o fördelar o nackdelar=) Agria har en egen hemsida som jag tycker är bra.

Själv har jag alltid haft mina djur försäkrade i Agria, dåligt eller bra?! Det är hur som helst dyyyyyrt med försäkringar men man bör ju ha dem ändå.
bla har jag ett halvblodssto 9år som är försäkrad för 30000A1 och 15000A2 det kostar mig c:a 5000kr/år. Vi har totatlt 4hästar o en hund så då får man lite rabatt på det, 5%(inte mycket men något).
 
Jag kanske skrev lite dumt.... Jag menar så här: Om man köper en häst som är oförsäkrad och vill försäkra den. Vad rekomenderar ni då?
Men om jag köper en häst som redan är försäkrad så vill jag självklart inte byta försäkring.
Jag har bara funderat på det här lite allmänt, vilket bolag som är bra.
 
Vilket bolag man ska välja beror helt på vem man pratar med :) Jag är nöjd med bolaget på A.... En del andra tycker att det inte är bra alls. Själv har jag iaf blivit bra bemött där, och då har vi ändå haft en hel del med dom att göra under de senaste året!
 
Okej jag tackar för era åsikter hittills.
Någon mer som kan säga nått om försäkringar?
 
Jag har SveLand, är nöjd med dom änsålänge

Har pållen livförsäkrad i 5000liv & 40.000vet (dubbel vet.vård)...jag betalar 77kr/mån, ska dock höja hans livförsäkring till 10.000 nu...så vi får se vad det ligger på då!!
 
IF funkar bra än så länge. Har en snart 19-årig häst så värdet sjunker ju, tror det är 24000 nu eller nåt.
Betalar ca 3500 kr/år
 
Folksam är bra eftersom de vid veterinärvård ersätter hela belopper utöver självrisken upp till försäkringstaket. Hos vissa bolag måsta man tex förutom självrisken betala 20 % av resterande utgifter.
 
Jag har Agria till min pålla och har haft det hela tiden och har ingen koll på dom andra bolagen.
20.000 liv och 25.000 vet.vård. För det betalar jag 700.- halvåret.
 
Jag har Sveland. En vanlig A1. Betalar 179:-/mån. Vet vård är max 20000:-/år, Liv är 15000:-, självrisken 1900 + 20%. Men jag ska byta för har fått bättre villkor hos annat bolag. Hon är dessutom lite lågt försäkrad...
 
Det verkar som jag betalar dyrt? Jag har ett halvblod i agria A1 liv 40000kr vet 50000kr betalar 567kr/månaden. :o
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 816
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 900
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp