Försäkrings kostnader i månaden.

A

Aniie

Om jag köper en häst och den är försäkrad på 10.000:- vad får jag då betala i månaden? ungefär?


mvh annelie
 
Jag har en nordsvensk som är försäkrad för 10.000kr ( tror jag det var) och jag betalar 801 kr om året. Kommer faktiskt inte ihåg vilket bolag vi har.....!
 
Har en häst som är A1-försäkrad i 15.000, och det kostar mig 262 kr/mån.
 
Som sagt, beror på ras och försäkringsbolag.

Jag har nyss försäkrat ett föl, halvblodskorsning, i Agria för 20.000.-, där blir månadskostanden 141.-/ månad.

Har mitt vbl osså i Agria, för 20.000.-, där ligger månadskostanden på strax under 100.-
 
kbl typer är ofta lite billigare, hbl dyrast.
Min korsning kostar ca 150 kr/ mån med agria.
Livförsäkrad till 15000kr. Drog ner livförsökrningen med hälften för att få en betydligt billigare premie.
 
Jag har min Camargue (går som blandrasponny) försäkrad i 15.000:- liv A6 och dubbel vetvård A1 i folksam.

Betalar 191:-/månad.
 
Du får betala RUNT 100 kr/månad. Räkna nånstans mellan 100-150 beroende på försäkringstyp och bolag.
 
Du får betala RUNT 100 kr/månad. Räkna nånstans mellan 100-150 beroende på försäkringstyp och bolag.

Räkna med det tredubbla om du ska vara säker, jag har en arab i Agria. 10 000 kr i Liv i A1, men sen har hon utökad vetvård. Jag betalar ca 3600 kr per år och då har jag 10% rabatt eftersom hon är åring.

Som jmf så arabvalack i 8 000 kr i Sveland, enkel vetvård kostar 999 kr/år.

Så det beror VÄLDIGT mycket på vad för veterinärvårdsförsäkring du kombinerar livförsäkringen med, vad för ras och vad för bolag (dvs vad för skydd du har, det skiljer sig mellan bolagen).

Min åring har t ex 100 000 kr i veterinärvård/år, all medicin (även på recept) och vets resor ersatta. Dessutom ersätts avlivnings och destruktionskostnader. Så hon har mer än tre ggr så hög premie som valacken, men hon har mycket mer än tre gånger så bra skydd.
 
Jag har mina i Folksam mellan 10 000-30 000AI
Ligger runt 1100kr/år (vet vård 50 000)
Har ens om har utökad vet vård upp till 99999 och AI 30 000 och för henne betalar jag 2100/år ras welsh cob.
Jag har 2000 i självrisk och inget mer!
 
Jag har mina i Folksam mellan 10 000-30 000AI
Ligger runt 1100kr/år (vet vård 50 000)
Har ens om har utökad vet vård upp till 99999 och AI 30 000 och för henne betalar jag 2100/år ras welsh cob.
Jag har 2000 i självrisk och inget mer!

Där ser du varf man ska ha kallblod ;) Minns nsvstoets försäkring, den premien var löjligt låg =)

Jag har (iaf till i maj) 1800 kr i självrisk och inget mer förresten ;P

Hur mår knackiga stoet förresten?
 
det bror ju påp hur modig man är.. Man behöver kanske inte försökra sig mot pricis allt, utan ta en risk.
Min häst är inte livförsökrad till hela sitt värde.
Blir så mkt dyrare då. Bättre att sätta in de pengaran på ett konto och använda om man vill köpa en ny häst sedan.

För mig är inte det viktigaste att kunna köpa en ny häst om något händer henne, utan att jag kan ha råd att ge henne den vet. vård hon behöver.

Så för en "normalförsäkring" får du nog betala melan 100 och 200kr.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
926
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
951
Senast: Liten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 028
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp