Förslag på namn!!

E

emmahq

Skulle vilja ha namn förslag för mitt kommande föl, e Cortado u Karina. Om det blir ett hingstföl vill jag att de börjar på C. Om det blir ett stoföl att det börjar på K. Vill gärna finna ett namn som är ganska enkelt och inte alltför till krånglat. Tacksam för förslag :)
 
Sv: Förslag på namn!!

stoet är av slovakisk stam så där heter de massa konstiga namn, så inget tema där!! hon har fått ett svensk klingande namn även om hon inte är svensk
 
Sv: Förslag på namn!!

Sto. Kartado...Karro...Karro Do..Kortina...Korinne
Hingst .Carino...Cartado....Còrrak...Còrtar... Corrdo..
 
Sv: Förslag på namn!!

De som står med = och ett ord på svenska, är vad de (enligt uppgift) ska betyda på Japanska. Jag kan dock inte garantera att det är rätt.

Sto
Kaela
Kamelia :p
Kasumi = dimma
Kawaii = Söt

Hingst
Caspian
Camilo
Chinoo = intelligent
Chairo = brun
 
Sv: Förslag på namn!!

Korinne
Korinth
Kartina
Karelia
Kordelia
Karenina
Kornelia
Kourtney

Cartago (för vanligt antar jag...)
Cornelis
Cockney
Cormac
Cardell
Caribean
Connecticut
Chicago
Cornwall
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 117
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 602
Senast: MML
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
846
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 422
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp